  • 11. Data: 2022-11-28 07:58:33
    Temat: Re: Straty ciepła na 20 metrach rury w ziemi
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Nov 2022 19:50:37 +0100, Jacek

    > Pytanko do Was: czy straty ciepła na 20 metrach rurek będą na tyle
    > istotne, żeby się tym przejmować?

    Nie będą, jeśli zabezpieczysz odpowiednio.
    Ale trzeba będzie dodać czynnika jeśli zrobisz splita.
    Fabrycznie większość jest nabita do 5m długości.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2022-11-28 09:14:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2022 o 07:56 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Fri, 25 Nov 2022 21:43:24 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Skropliny z czego? To nie GWC. ;)

    Skropliny z kanalizy, w niej będzie powietrze atmosferyczne i przy punkcie
    rosy będzie się wkraplać woda.

    TG

  • 13. Data: 2022-11-29 00:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Jak widać -- nie wie. Ale to i tak jeden grzyb.

    :)
    Dlaczego?
    Jak masz monoblok od przez ta rure bedzie płyneła ciepła woda wiec
    zaizolowałbym ja bardzo porzadnie.
    W przypadku splita roznice temperatur nie wymagaja tego az w takim
    stopniu.
    Myle sie?
    Na rurkach od klimy zazwyczaj sa otuliny 2 centymetry maks.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 14. Data: 2022-12-01 10:49:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 28 Nov 2022 09:14:16 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Skropliny z kanalizy, w niej będzie powietrze atmosferyczne i przy punkcie
    > rosy będzie się wkraplać woda.

    Ale co, ten przepust będzie nieszczelny, może jeszcze wiatrak tam będzie
    przepychający powietrze, rury grzewcze nie będą uszczelnione itd.?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2022-12-01 10:51:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    28 Nov 2022 23:59:57 GMT, Budzik

> [...]
    > stopniu.
    > Myle sie?
    > Na rurkach od klimy zazwyczaj sa otuliny 2 centymetry maks.

    Dlatego że ilość energii jaką produkuje monoblok czy split jest taka sama.
    Otuliny na rurach gazowych są takie, jakie się kupi. Są albo gównootuliny
    (biała pianka), albo dobre otuliny (kauczuk). To samo jest z wodnymi.
    Kwestia ceny.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2022-12-01 11:18:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-12-2022 o 10:51, Myjk pisze:

    > Otuliny na rurach gazowych są takie, jakie się kupi. Są albo gównootuliny
    > (biała pianka), albo dobre otuliny (kauczuk). To samo jest z wodnymi.
    > Kwestia ceny.

    A propos - jak mi montowali w kotłowni ogrzewacz przepływowy do cwu, to
    rurki które do niego idą zostawili nieocieplone.
    A mają tak z 1 do 1,5 metra od posadzki.
    Czy to może mieć jakieś decydujące znaczenie, skoro dalej rurki idą i
    tak zimną posadzką?

    Zimą woda się szybko mi wychładza, a że podgrzewacz jest turbo, to nie
    zaczyna od razu podgrzewać wody, więc na piętrze mam ją ciepłą dopiero
    po dobrych kilkudziesięciu sekundach.

    Czy ocieplenie tego kawałka rurek biegnących po ścianie w kotłowni, jest
    tu w stanie coś zmienić w zauważalny sposób?

  • 17. Data: 2022-12-01 11:27:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 10:49 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Mon, 28 Nov 2022 09:14:16 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Ale co, ten przepust będzie nieszczelny, może jeszcze wiatrak tam będzie
    > przepychający powietrze, rury grzewcze nie będą uszczelnione itd.?

    Tego nie wiem, dlatego na wszelki wypadek lepiej zrobić spadek.
    Przyda się też, jak pojawi się nieszczelność i np. wysoki poziom wód
    gruntowych. Jak ta woda tam wejdzie to bez spadku już nie wyjdzie i z
    izolacji jaka by nie była na starcie nic nie zostanie (bo będzie mokra).

    TG

  • 18. Data: 2022-12-03 10:03:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 01 Dec 2022 11:27:11 +0100, Tomasz Gorbaczuk

> [...]
    > gruntowych. Jak ta woda tam wejdzie to bez spadku już nie wyjdzie i z
    > izolacji jaka by nie była na starcie nic nie zostanie (bo będzie mokra).

    Zamiast się bawić ze spadkiem i ew. skutkami przecieku,
    lepiej poświęcić czas na szczelne wykonanie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2022-12-03 10:53:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Myjk napisał:

    > Zamiast się bawić ze spadkiem i ew. skutkami przecieku,
    > lepiej poświęcić czas na szczelne wykonanie.

    ...które sprawi, że woda w środku będzie nie tylko okresowo, ale cały czas.
    Nie da się zapewnić takiej szczelności, by powietrze wraz z parą wodną nie
    przedostawało się swobodnie. A ono hula wte i nazad wraz okresowymi zmianami
    temperatury spowodowanymi cyklem dobowymi i cyklami ogrzewania. Tego typu
    podziemne przestrzenie bardzo chętnie wypełniają się wodą "po kostki", nawet
    bez udziału wód gruntowych.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2022-12-03 12:20:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.12.2022 10:03, Myjk wrote:
    > Zamiast się bawić ze spadkiem i ew. skutkami przecieku,
    > lepiej poświęcić czas na szczelne wykonanie.

    Eee, ja też raczej zabezpieczyłbym możliwość swobodnego odwodnienia niż
    brnął w idealną szczelność. Jak zmoknie to wyschnie, a jak zmoknie przy
    "szczelnym" to będzie kicha.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz