  • 1. Data: 2022-05-07 18:36:34
    Temat: Szlifierka taśmowa
    Od: Szczepan <a...@w...pl>

    Czy ktoś z Was używa do majsterkowania szlifierkę taśmową?
    Od kilku dni mam szlifierkę taśmową na taśmę 50 x 2000 mm.
    Kupiłem na Allegro 5 taśm cyrkonowych Polyester Avitex ZK713X P80 po 14 zł.
    Wszystko działa dobrze przy słabiutkim nacisku, jeśli zaś przycisnąć
    nieco to pojawia się bardzo mocny stukot przy przechodzeniu przez
    sklejenie. Nie mam żadnego doświadczenie z innymi, droższymi taśmami i
    nie wiem czy taki stukot na złączach na innych nie występuje.
    Eksperymentować nie ma jak bo jednej taśmy na próbę nigdzie nie kupisz.
    Czy mogę liczyć na poradę w tym temacie?
    --
    Tomasz

    Avast.

  • 2. Data: 2022-05-07 18:56:50
    Temat: Re: Szlifierka taśmowa
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 7 maja 2022 o 18:36:52 UTC+2 Szczepan napisał(a):
> [...]
    > Eksperymentować nie ma jak bo jednej taśmy na próbę nigdzie nie kupisz.
    > Czy mogę liczyć na poradę w tym temacie?

    Próbowałeś założyć odwrotnie taśmę?

  • 3. Data: 2022-05-07 20:24:32
    Od: Szczepan <a...@w...pl>

    > Próbowałeś założyć odwrotnie taśmę?

    Taśma jest klejona nie na zakładkę tylko na ukośny styk, wiec kierunek
    nie ma znaczenia. Poza tym, taśma ma zaznaczony kierunek ruchu i
    założone jest prawidłowo. Myślę że znaczenie ma materiał taśmy, moja
    jest poliestrowa, może na bazie tekstylnej byłaby lepsza?

  • 4. Data: 2022-05-09 05:00:42
    Od: ptoki <s...@g...com>

    sobota, 7 maja 2022 o 11:36:52 UTC-5 Szczepan napisał(a):
> [...]
    > Eksperymentować nie ma jak bo jednej taśmy na próbę nigdzie nie kupisz.
    > Czy mogę liczyć na poradę w tym temacie?

    To feler tasmy.
    Wiekszosc z nich nawet tych tanich jest relatywnie dobrze sklejona i to miejsce
    klejenia jest relatywnie plaskie i nie ma tego stukotu.
    Wymien na tasme jakas marketowa i zobacz czy bedzie tak samo uciazliwe. te marketowe
    drogie nie sa. Za pare pln kupisz zestaw kilku gradacji wiec ci sie nie zmarnuje.
    Kup taka paczke gdzie zamiast ziarna pisze ass. Czy assorted. Tam zazwyczaj bedzie
    60-80-100 lub 120.
    Takim zestawem mozna calkiem ciekawe rzeczy sobie ogarnac bo 60-ka jest dosyc
    agresywna a 120 jest bardzo gladka i niewiele trzeba aby po niej wyszlifowac drewno
    pod lakier.

    W praktyce nie powinno byc to laczenie bardzo wyczuwalne ale jednak prawie zawsze
    bedzie cos tam czuc.
    Nie duzo ale jednak nieco.

  • 5. Data: 2022-05-09 08:24:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 9 maja 2022 o 05:00:43 UTC+2 ptoki napisał(a):
> [...]
    zmarnuje.
    > Kup taka paczke gdzie zamiast ziarna pisze ass.
    50 x2000 to raczej w marketach nie dostanie
    Ale na allegro są

  • 6. Data: 2022-05-09 19:16:23
    Od: Szczepan <a...@w...pl>

    W dniu 09.05.2022 o 05:00, ptoki pisze:

> [...]
    pod lakier.

    > W praktyce nie powinno byc to laczenie bardzo wyczuwalne ale jednak prawie zawsze

    Z jakiego kraju Ty to piszesz?
    W Polsce nie spotkałem się aby gdzieś sprzedawano w marketach taśmy 2
    metrowej długości a jeszcze do tego w pakietach z różnymi gradacjami.

    Avast.

  • 7. Data: 2022-05-09 19:22:40
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 9 May 2022 at 19:16:26 UTC+2, Szczepan wrote:

> [...]
    > W Polsce nie spotkałem się aby gdzieś sprzedawano w marketach taśmy 2
    > metrowej długości a jeszcze do tego w pakietach z różnymi gradacjami.
    Kupiłem kiedyś deski boazeryjne i zawiozłem do znajomego stolarza, aby je
    wyszlifować.

    On był zajęty to sam obsługiwałem szlifierkę taśmową i niestety kilka razy zerwałem
    taśmę, gdy za mocno dociskałem.

    Znajomy był dobry, zatem się nie darł i jakoś robotę skończyliśmy.

    Nie ma co zdalnie teoretyzować, znaleźć sąsiada co potrafi obsługiwać taśmówkę i
    problem zostanie rozwiązany.

  • 8. Data: 2022-05-09 20:41:07
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 9 maja 2022 o 12:16:26 UTC-5 Szczepan napisał(a):

> [...]
    > W Polsce nie spotkałem się aby gdzieś sprzedawano w marketach taśmy 2
    > metrowej długości a jeszcze do tego w pakietach z różnymi gradacjami.

    Z ksiezyca. Jesli z calego posta wylapales ze MUSISZ isc do marketu a nie sprawdzic
    na allegro to, no nic szkoda ze ci nie pomoglem.

  • 9. Data: 2022-05-09 21:47:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 09.05.2022 o 19:22, a a pisze:

> [...]
    >
    > Nie ma co zdalnie teoretyzować, znaleźć sąsiada co potrafi obsługiwać taśmówkę i

    Wsadź sobie takie porady w ....

    Weźmiesz odpowiedzialność za swoje porady jak ktoś sobie krzywdę zrobi?
    Nie masz prawa udzielać takich porad.

  • 10. Data: 2022-05-09 23:23:15
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 9 May 2022 at 21:47:47 UTC+2, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > Wsadź sobie takie porady w ....
    >
    > Weźmiesz odpowiedzialność za swoje porady jak ktoś sobie krzywdę zrobi?
    zamknij się idioto
    napisałem, że ma znaleźć kogoś kto potrafi obsługiwać taśmówkę
    i nie gupiego trolla