  • 21. Data: 2022-05-10 23:34:01
    Temat: Re: Szlifierka taśmowa
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 10.05.2022 o 22:44, a a pisze:

    > ==Pierdolisz od rzeczy.
    >
    > Klasa zabezpieczeń spawarek marketowyc h jest uznaczona na produkcie i w instrukcji
    i należy się z nią zapoznać.

    > Polska po wejściu do Brókselki zlikwidowała normy krajowe i przyjęła brókselkowe
    >
    > Znam normy DIN, ISO, polskie normy zostały zutylizowane.
    >
    > Spawarka inwertorowa
    > Przejdź do nawigacji
    > Przejdź do wyszukiwania
    > Spawarka inwertorowa
    >
    > Spawarka inwertorowa[a] (inwersyjna[1]) - rodzaj spawarki elektrycznej, w której
    źródłem prądu jest prostownik z wewnętrzną przemianą częstotliwości. Służy do
    spawania metodą MMA.
    > \
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Spawarka_inwertorowa
    >
    > A tutaj zagrożenia i ryzyka związane ze spawaniem
    >
    > ==
    >
    > Top Welding Safety Precautions
    >
    > Welding machines like plasma cutters, TIG welders, and MIG welders can present many
    hazards to both those actively at work and those in the vicinity. It is crucial to be
    aware of all the risks and dangers of welding, and understand what welding safety
    precautions you need to take to protect yourself and others.
    > Welding Hazards
    >
    > Safety precautions for welding machines need to be taken to avoid hazards that can
    lead to a serious injury like:

    > Electrical shock
    > Burns
    > Exposure to radiation
    > Exposure to gases and fumes
    > Ear damage
    >
    > Welding Safety Precautions
    >
    > A MIG welder, TIG welders, or any type of welding machine has critical safety
    precautions to follow at all times. One misstep can lead to injury or death. This
    next section goes over the safety precautions you need to follow whenever operating a
    welding machine.
    > Personal Protection Equipment
    >
    > Proper safety equipment worn by the worker is the first line of defense in
    preventing welding accidents and prevent damage from UV rays, burns, fumes, or noise.
    > Helmet and Hood
    >
    > A helmet with side shields will protect your face and head from UV radiation,
    chemical burns, loose particles, debris, and hot slag. Never remove your helmet while
    working.

    > You should also make it a habit of wearing a fire-resistant hood under your helmet.
    A hood protects the neck, ears, and back of your head from injury.
    > Respirator
    >
    > Wearing a proper respirator will protect you from gases, fumes, and oxides that
    form when using a welding machine like a MIG welder, plasma cutter, or TIG welders.
    You must select a suitable respirator for the project type you are working on for
    maximum lung safety.
    > Fire-Resistant Clothes
    >
    > Wearing fire-resistant clothing will protect you from heat, radiation, fire, and
    burns that a welding machine creates.

    > Never wear synthetic materials that will melt onto the skin when hot. Leather or
    cotton treated with flame-retardants form a great protective barrier.

    > Gloves need to be insulated, and flame-resistant. Boots should have a rubber sole,
    and a steel toe to protect you from electric shock or fallen objects.
    > Ear Protection
    >
    > Some applications like using a plasma cutter have consistent noise levels of well
    over 100 decibels. Ear protection is important to dissipate loud noises to prevent
    permanent hearing loss or damage that causes tinnitus, high blood pressure, or
    vertigo.

    > Fire-resistant earmuffs can be worn to keep sparks or metal splatter from entering
    the ears.
    > Proper Training
    >
    > Courses or online training will thoroughly go over safety measures, equipment, and
    techniques for plasma cutters, TIG welders, and MIG welders. Training should always
    be taken before beginning any project.
    > Eliminate Flammables From a Workspace
    >
    > Always check your work area for flammable materials that may quickly ignite from
    sparks or fumes and lead to extensive damage or injury.
    > Proper Ventilation
    >
    > Ensure you take measures to properly ventilate any gases and fumes to assure a safe
    environment. Suitable ventilation paired with a respirator will protect the lungs
    from pollution exposure.

    > https://primeweld.com/blogs/news/safety-precautions-
    during-welding

    Znów pieprzysz od rzeczy i bezmyślnie przepisujesz internet.

    Spawarka inwertorowa to nie jest tylko i wyłącznie MMA jak by wskazywał
    podany przez ciebie link do Wikipedii.

    Zarówno inwertorowe mogą być: MMA, TIG, MIG i MAG.

    Co do bezpieczeństwa to napisałeś wcześniej:

    "Te nowe spawarki marketowe mogą mieć różne klasy zabezpieczeń i brak ochrony
    galwanicznej, bo nie są transformatorowe"
    co jednoznacznie odnosiło się do klas zabezpieczenia przeciwporażeniowego, a
    przepisałeś pół internetu informacji w języku angielskim, dotyczącej BHP (czyli
    bezpieczeństwa i higieny pracy)
    Jedne przepisy (te dotyczące bezpieczeństwa przeciwporażeniowego) do drugich (BHP)
    mają tyle samo wspólnego co "kurwa na barierze do barwy na kurierze".

    Napisałeś też, że:
    "Najważniejsze jest bezpieczenstwo, czyli Mimiec jest wzorem bo ma normy na
    wszystko, a Polska normy zlikwidowała o panuje Róbta co chceta i jak chceta"
    co jest kompletną bzdurą.
    Zasugerowałeś, że normy były ale Polska te normy zlikwidowała. Zatem po raz kolejny
    proszę, abyś wskazał te zlikwidowane normy. Podpowiem ci, że one są cały czas
    dostępne. Ba.., dodam nawet, że cały czas są i obowiązują w tym zakresie polskie
    normy. To, że są one ujednolicane z krajami UE w tym także z Mimcami to chyba tylko
    na plus?
    Zatem albo wskażesz te normy czy to te, które przestały obowiązywać, czy też te
    aktualne, które obowiązują, albo grzecznie przeprosisz za swoje brzydkie zachowanie,
    bo w przeciwieństwie do ciebie to ja wiem o czym piszę i te normy to ja znam lepiej
    od pacierza, bo tym się zajmuję od kilkudziesięciu lat i jest to mój "chleb
    powszedni".

  • 22. Data: 2022-05-10 23:40:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 10.05.2022 o 23:34, Uzytkownik pisze:
> [...]
    > czym piszę i te normy to ja znam lepiej od pacierza, bo tym się
    > zajmuję od kilkudziesięciu lat i jest to mój "chleb powszedni".

    P.S.

    Zapomniałem jeszcze dodać, że każde elektronarzędzie w tym także
    spawarki podlegają okresowym badaniom, a przez kilkanaście lat
    pracowałem w takim laboratorium w którym przeprowadzało się właśnie
    takie badania.

  • 23. Data: 2022-05-10 23:46:37
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 10 May 2022 at 23:34:05 UTC+2, Uzytkownik wrote:

> [...]

    wszystko, a Polska normy zlikwidowała o panuje Róbta co chceta i jak chceta"

    Co mnie obchodzi cudza autopromocja

    Europejski system zapewniania bezpieczeństwa

    Od 1 maja 2004 roku, gdy Polska została członkiem Unii Europejskiej, rynek polski
    jest rynkiem europejskim, co oznacza rynek państw członkowskich Europejskiego Obszaru
    Gospodarczego (EOG). Członkami EOG są państwa członkowskie Unii Europejskiej oraz
    Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA), za wyjątkiem Szwajcarii, czyli:
    Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia,
    Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Liechtenstein, Litwa,
    Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja,
    Słowenia, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

    Rynek EOG opiera się na czterech fundamentalnych wolnościach: swobodzie przepływu
    ludzi, kapitału, towarów i usług.

    Istotnym elementem swobody przepływu towarów / usług jest tworzenie wspólnotowego
    prawodawstwa harmonizacyjnego, czyli opracowywanych i wdrażanych w życie rozporządzeń
    (WE), decyzji (WE), dyrektyw (prawo tzw. ,,twarde"), które jest wspomagane
    dobrowolnymi z zasady normami, w tym w szczególności normami zharmonizowanymi z daną
    dyrektywą harmonizacji technicznej (tzw. nowego i globalnego podejścia) oraz
    procedurami oceny zgodności, zadaniem których jest zbadanie zgodności z deklarowanymi
    wymaganiami.

    ,,Wspólnotowe prawodawstwo harmonizacyjne oznacza każdy akt prawny Wspólnoty
    harmonizujący warunki wprowadzania produktów do obrotu" - według art. 2 punkt 21)
    rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) NR 765/2008 z dnia 9 lipca 2008
    r., ustanawiającego wymagania w zakresie akredytacji i nadzoru rynku odnoszące się do
    warunków wprowadzania produktów do obrotu i uchylające rozporządzenie (EWG) nr 339/93
    (Dz. Urz. UE L nr 218 str. 30 z dnia 13 sierpnia 2008 r.) zmienione Rozporządzeniem
    Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1020 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie
    nadzoru rynku i zgodności produktów oraz zmieniające dyrektywę 2004/42/WE oraz
    rozporządzenia (WE) nr 765/2008 i (UE) nr 305/2011 (Dz.U.UE.L.2019.169.1 z dnia
    25.062019), obowiązujące od 16 lipca 2021 r..

    https://www.pkn.pl/polskie-normy/normy-prawo-ue/euro
    pejski-system-zapewniania-bezpieczenstwa

  • 24. Data: 2022-05-17 19:44:33
    Od: Szczepan <a...@w...pl>

    > Próbowałeś założyć odwrotnie taśmę?

    Faktycznie, bicie taśmy na szwie zależy tylko od poprawnego sklejenia
    taśmy. Taśma, którą kupiłem na Allegro została prawdopodobnie zrobiona
    przez jakiegoś amatora w garażu.
    Dałem się nabrać na firmowy materiał z którego zrobiona jest taśma.
    Czy znacie jakiegoś solidnego producenta taśm szlifierskich,
    bo na Allegro na pewno żadnej taśmy więcej nie kupię.
    --
    Tomasz

  • 25. Data: 2022-05-17 19:50:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 17 maja 2022 o 19:44:35 UTC+2 Szczepan napisał(a):

> [...]
    > Czy znacie jakiegoś solidnego producenta taśm szlifierskich,
    > bo na Allegro na pewno żadnej taśmy więcej nie kupię.
    W Łodzi na Gdańskiej jest sklep z materiałami ściernymi i kiedyś mieli taśmy zrobione
    z całości. Nie miały klejenia.

  • 26. Data: 2022-05-17 22:32:49
    Od: Szczepan <a...@w...pl>

    > W Łodzi na Gdańskiej jest sklep z materiałami ściernymi i kiedyś mieli taśmy
    zrobione z całości. Nie miały klejenia.
    To jak te taśmy były robione bez klejenia?

  • 27. Data: 2022-05-18 10:27:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 17 maja 2022 o 22:33:39 UTC+2 Szczepan napisał(a):

    zrobione z całości. Nie miały klejenia.
    > To jak te taśmy były robione bez klejenia?
    Nie wiem.

  • 28. Data: 2022-05-18 12:02:56
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > Czy znacie jakiegoś solidnego producenta taśm szlifierskich,
    > bo na Allegro na pewno żadnej taśmy więcej nie kupię.

    W sklepie kupisz czasami jeszcze większe gówno niż na Allegro. Albo nie kupisz nic
    Kup kilka porządnych taśm z Allegro i wypróbuj.
    Kup może od firmy na Allegro która sprzedaje taśmy na zamówienie na konkretny wymiar

  • 29. Data: 2022-05-19 06:51:19
    Od: Runt <l...@f...org>

    W dniu 2022-05-18 o 10:27, non causa mentis Zenek Kapelinder pisze:

    zrobione z całości. Nie miały klejenia.
    > Nie wiem.

    buuuhahahhahahahhahahahahhahahahahahahhahahaaaaa!
    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

    KANALIO!

    Internet pamięta:

    https://groups.google.com/g/pl.soc.polityka/c/MBgopP
    7Lgw8

    (patrz: 24.02.2022, 15:21:34)

    (c) - zenek kapelinder z królestwa Narragonii