  • 11. Data: 2022-05-10 00:15:36
    Temat: Re: Szlifierka taśmowa
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 9 maja 2022 o 21:47:47 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    klejenia jest relatywnie plaskie i nie ma tego stukotu.
    marketowe drogie nie sa. Za pare pln kupisz zestaw kilku gradacji wiec ci sie nie
    zmarnuje.
    agresywna a 120 jest bardzo gladka i niewiele trzeba aby po niej wyszlifowac drewno
    pod lakier.

    zerwałem taśmę, gdy za mocno dociskałem.

    > Wsadź sobie takie porady w ....
    >
    > Weźmiesz odpowiedzialność za swoje porady jak ktoś sobie krzywdę zrobi?
    > Nie masz prawa udzielać takich porad.
    Bez przesadyzmu. Poradził żeby ktoś kto umie go nauczył. To bardzo dobra rada. Poza
    tym nie wiesz co to za szlifierka. Długość taśmy wskazuje że to taka śmieszna
    szlifierka z kilka razy oplatająca walki taśma. Na typowa poziomą za wąska tasma.
    Jeśli to taka szlifierka to ryzyko wypadku jest niewielkie. Pazura sobie można
    przyszlifowac albo skórę na palcu. Takie szlifierki służą do drobnych prac. Do
    usuwania zadziorów itp. fabryczna ma prawie całą taśmę obudowana osłona i tylko do
    kawałka taśmy jest dostęp. Jak wskutek za dużego dociśnięcia do taśmy taśma pęknie to
    ze względu na jej niewielka masę i natychmiastowy zanik kontaktu do rolki
    napędzającej staje. Szlifierki taśmowe to stosunkowo bezpieczne narzędzia. Chyba że
    taka ręczna chcesz spowodować żeby ktoś ci podał hasło do konta bo nie masz wiertarki
    z wiertłem i nie możesz dobrać mu się do kolana. Przesadziłeś.

  • 12. Data: 2022-05-10 00:23:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 09.05.2022 o 23:23, a a pisze:

    zerwałem taśmę, gdy za mocno dociskałem.

    > zamknij się idioto
    > napisałem, że ma znaleźć kogoś kto potrafi obsługiwać taśmówkę
    > i nie gupiego trolla

    Powiadasz, że w taki sposób się asekurujesz sugerując, żeby jednak się
    nie kierował twoimi poradami, głupi trollu :)

  • 13. Data: 2022-05-10 00:30:15
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 10 May 2022 at 00:23:12 UTC+2, Uzytkownik wrote:

    zerwałem taśmę, gdy za mocno dociskałem.

    sraj sie gópkó ze swoim trollowaniem

    lepiej z gópim zgubić niż ze ślepym znaleźć (przysłowie irlandzkie)

  • 14. Data: 2022-05-10 05:53:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 9 maja 2022 o 21:47:47 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
    zostanie rozwiązany.
    > Wsadź sobie takie porady w ....
    >
    > Weźmiesz odpowiedzialność za swoje porady jak ktoś sobie krzywdę zrobi?
    > Nie masz prawa udzielać takich porad.

    Może rozwiń gdzie tu szkodliwa porada była.
    Szlifierką dlugotasmową* trudno krzywde
    zrobic.
    * 200cm pas ścierny to malenstwo.
    Ja mam taką z długością robocza 3m, czyli pas ma ponad 6,5 metra.
    I żyję.

  • 15. Data: 2022-05-10 08:14:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 10.05.2022 o 05:53, Kris pisze:
> [...]
    > zrobic.
    > * 200cm pas ścierny to malenstwo.
    > Ja mam taką z długością robocza 3m, czyli pas ma ponad 6,5 metra.

    Ja także używam podobnej i wiele innych, bardziej niebezpiecznych
    narzędzi, włącznie z krajzegą, która ma tarczę o średnicy nieco ponad
    100cm, a silnik 3-fazowy o mocy 5kW i też żyję. Mam nawet wszystkie
    palce oraz wszystkie kończyny.

    Ja mu tylko zwracam uwagę na brak konsekwencji w tym, co pisze:

    "nie wolno ci niczego polecać, gdy nie bierzesz za to żadnej
    odpowiedzialności. Zenek kupi spawarkę i poparzy ręce, nogi podczas
    spawania i zechce abyś mu wypłacił dożywotnie odszkodowanie, bo zostanie
    inwalidą"

    "To wszystko blaga

    Poręcz musi wytrzymać gwałtowne uderzenie do 500 kg gdy teściowa będzie
    schodzic z góry i się pożśl.ixnie na schodach

    Gdy poręcz gófniana, jak opisana powyżej, to się wyrwie ze ściany pod naciskiem masy
    100kg w ruchu, w spadku w dól
    co skutkuje polamaniem nóg, kosci biodrowej, zranieniem twarzy , urazami kręgosłup[a
    i 12 miesięczną rekonwalescencją
    i wyplatą odszkodowania za zbudowanie pułapki"

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 16. Data: 2022-05-10 13:26:49
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 10 May 2022 at 08:14:23 UTC+2, Uzytkownik wrote:

> [...]
    >

    > --
    > Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    I znuf pierdzielisz jak potrzaskany.

[...]

    Starsze osoby mają powszechne problemy ze stawem biodrowym i w Polsce jest plaga
    wymiany stawów biodrowych na endoprotezy.

    100 kg to u starszych kobiet to częsta waga
    i moja teściowa miala problemy z krążeniem i się przewracała na schodach, schodząc w
    dół
    ale miała szansę się uchwycić za poręcz, bo była spawana, stalowa, mocna, dlatego się
    nie poturbowała, ale dostała rozrusznik i sprawnośc została przywrócona.

    Gdyby się złapała gufnianej poręczy przykręconej do ścianki gipsowej, to przy upadku
    , spadając na schody, ulegla by dużym obrażeniom, nie wykluczając połamania, obrażeń
    twarzy, rąk.

    I z tego powodu poręcz musi być stabilna i wytrzymać gwałtowny nacisk.

    Wystarczy, gdy mocna, solidna poręcz choć raz uratuje komuś życie.

    W Mimcach na wszystko są normy i nikt poręczy do gipsu nie przykręci.

    Bywałem w firmie i dostała dostację łunijną na remont i poręcze i one są wadliwe,
    niestabilne, mocowane od doły, nie zabetonowane i ta poręcz jest wahliwa, gufniana,
    ale Brókselka kasę na wszystko wtrzuca, bo to kasa papierowa.

    Idę do innej firmy i też poręcz metalowa wahliwa i nikogo nie uratuje.

    Jeździłem na politechnikę i tam była klatka schodowa pod ścianami, a w środku studnia
    na 4 pietra i poręcz niska, na jakieś 70 centymetrów, czyli nie stanowiła
    zabezpieczenia przed wpadnięciem do studni.

    W sąsiedniej kamienicy, mlody chłopak wpadł do takiej studni z 3 pietra, ale przeżył.

    Poręcz była przedwojenna, mocna, stalowa, z drewnianą górą, ale za niska

    Zatem poręcz to sprawa bezpieczeństwa na cale życie
    i dlatego moi znajomi pobudowali domy parterowe, bez klatek schodowych, aby na
    starość nie złamac na schodach nogi, stawu biodrowego.

    Twoje doświadczenie mnie nie interesuje.
    Ojciec mial stolarnię, maszyny.
    Jego kolega mial stolarnię i w poniedziałek p[owracali chłopaki ze wsi, po zabawach ,
    alkoholu i
    wielu sobie poucinalo palce pod piłą, gdyż byli jeszcze rozkojarzeni.

    Przez Internet, filmiki,. nie da się wiele naucczyć, bo narzędzia to real thing i
    starszy ucczy młodszego, ojciec syna
    i tak zawsze było
    bo od klikania wiedzy praktycznej nie przybywa

    Zatem przestań ględzić jak potłuczony

    Pijesz, nie pisz.

  • 17. Data: 2022-05-10 15:34:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 10.05.2022 o 13:26, a a pisze:

> [...]
    starszy ucczy młodszego, ojciec syna
    > i tak zawsze było
    > bo od klikania wiedzy praktycznej nie przybywa

    Jak długo jeszcze będziesz się tak publicznie onanizował?

  • 18. Data: 2022-05-10 16:00:06
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 10 May 2022 at 15:34:23 UTC+2, Uzytkownik wrote:

> [...]
    zabezpieczenia przed wpadnięciem do studni.

    starość nie złamac na schodach nogi, stawu biodrowego.

    Ściemniałeś o spawarkach, a liczba porażonych prądem podczas spawania to dziesiątki.
    Wujek był kowalem, slusarzem, spawaczem na wsi
    i miał stara spawarke transformatorową ( trafo ważył z 50 kg)
    i codzienne rano chłopy podjeżdżały ze żniwiarkami a on im dospawywał dodatkowe
    siedzisko dla pomocnika, aby zboże odchylal kijem, aby nie wpadało pod elementy
    tnące.

    I spawał rano, wieczorem przed oświetleniu i zawsze na polu i raz była ziemia
    wilgotna, a raz sucha,
    ale spawarka transformatorowa zapewniała ochronę galwaniczną.

    Te nowe spawarki marketowe mogą mieć różne klasy zabezpieczeń i brak ochrony
    galwanicznej, bo nie są transformatorowe
    io jak kto zaczyna, powinien podjechać do kuzyna, co potrafi spawać i się od niego
    nauczyć, także aby uniknąć porażenia dużym prądem.

    A jak nie ma kuzyna, to podjechać do najbliższego warsztatu samochodowego i zobaczyc,
    jak się to robi.

    BTW
    Nikogo nie interesuje co robisz ręka pod stolem
    Najważniejsze jest bezpieczenstwo, czyli Mimiec jest wzorem bo ma normy na wszystko,
    a Polska normy zlikwidowała
    o panuje
    Róbta co chceta i jak chceta

  • 19. Data: 2022-05-10 19:45:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 10.05.2022 o 16:00, a a pisze:

    Pierdolisz od rzeczy.

> [...]
    siedzisko dla pomocnika, aby zboże odchylal kijem, aby nie wpadało pod elementy

    Wujek stosował się do jakichś norm Mimca?

    > I spawał rano, wieczorem przed oświetleniu i zawsze na polu i raz była ziemia
    wilgotna, a raz sucha,
    > ale spawarka transformatorowa zapewniała ochronę galwaniczną.

    Dlatego, że miałeś wuja to uważasz się za eksperta?

    > Te nowe spawarki marketowe mogą mieć różne klasy zabezpieczeń i brak ochrony
    galwanicznej, bo nie są transformatorowe

    Zbyt mało wiesz, aby się w tej sprawie wypowiadać. To, że spawarka jest
    inwertorowa nie oznacza, że nie ma ona transformatora. Oczywiście jak
    najbardziej ma transformator, który działa dokładnie tak samo jak
    transformator w spawarce transformatorowej.

    Z tą różnicą, że transformator w spawarce inwertorowej jest wielokrotnie
    lżejszy i mniejszy gabarytowo. Taki transformator z inwertora ma dużo
    lepszą separację oraz izolację pomiędzy stroną pierwotną, a wtórną, bo
    ma wielokrotnie mniejsze pojemności pasożytnicze. Poza tym obecnie
    produkowane spawarki są o wiele bezpieczniejsze od tych z czasów PRL,
    jakich używał twój wuj. Wtedy produkowano spawarki z ochroną
    przeciwporażeniową poprzez zerowanie. Wiele osób tylko z powodu
    zastosowanej ochrony poprzez zerowanie co roku traciło życie, bo tego
    typu ochrona była chujowa. Sama w sobie stanowiła dużo większe
    zagrożenie życia niż brak jakiejkolwiek ochrony.

    Dlatego też obecnie nie wolno jest stosować takiego rodzaju ochrony w
    nowo produkowanych urządzeniach elektrycznych. Zwłaszcza urządzeniach do
    użytku cywilnego.

    Powiem ci tylko, że chujowo trafiłeś, bo ja jestem specjalistą od
    bezpieczeństwa przeciwporażeniowego. Mam stosowne wykształcenie i
    uprawnienia, a zajmuję się tym zawodowo od kilkudziesięciu lat i na ten
    temat wiem wszystko. Zajmuję się badaniami w budownictwie oraz w
    przemyśle (automatyka przemysłowa). Poza tym zajmuję się też
    projektowaniem układów automatyki przemysłowej i budynkowej.

    Zapamiętaj sobie głąbie raz na zawsze i nigdy nie pisz już pierdoł:

    Każda spawarka inwertorowa ma transformator!!!

    W każdej spawarce inwertorowej strona wtórna jest odseparowana od strony
    pierwotnej transformatorem.

> [...]
    nauczyć, także aby uniknąć porażenia dużym prądem.

    > A jak nie ma kuzyna, to podjechać do najbliższego warsztatu samochodowego i

    A skąd pewność, że kuzyn czy wuj spawają dobrze?

    Mam w rodzinie dwóch spawaczy z papierami. Spawają gazowo i elektrycznie
    MMA (elektrodą otuloną)

    Jak użyczyłem im moją spawarkę MIG-MAG to się okazało, że nie potrafią
    tym w ogóle spawać i musiałem im osobiście pospawać to co potrzebowali.
    Ja, który nigdy nie miałem żadnych uprawnień spawalniczych okazało się,
    że spawam migomatem o wiele lepiej niż dwóch, zawodowych spawaczy z
    uprawnieniami. Wszystko przez to, że oni nauczyli się spawać MMA i nie
    potrafią porzucić nawyków jakie wyrobili sobie przy MMA, spawając migomatem.

    Pracowałem w dużym zakładzie, gdzie mieliśmy także ekipę spawaczy z
    papierami. Firma zakupiła migomat Kemppi Minarc EVO. Okazało się, że
    najlepiej spawali tym migomatem pracownicy, którzy nigdy nie uczyli się
    spawania MMA czyli elektrodą otuloną. Co ciekawsze wiele osób, które
    nigdy w życiu nie spawały, często lepiej sobie radziły tym migomatem od
    spawaczy, którzy do tej pory spawali elektrodą.

> [...]
    > Nikogo nie interesuje co robisz ręka pod stolem
    > Najważniejsze jest bezpieczenstwo, czyli Mimiec jest wzorem bo ma normy na

    Skoro twierdzisz, że Polska zlikwidowała normy to podaj oznaczenia tych norm, które
    Polska rzekomo zlikwidowała.
    Idę o zakład, że nie wiesz o czym piszesz, a ja mam do czynienia z normami na co
    dzień, twierdzę, że piszesz brednie.

  • 20. Data: 2022-05-10 22:44:24
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 10 May 2022 at 19:45:09 UTC+2, Uzytkownik wrote:
    > W dniu 10.05.2022 o 16:00, a a pisze:

    ==Pierdolisz od rzeczy.

    Klasa zabezpieczeń spawarek marketowyc h jest uznaczona na produkcie i w instrukcji i
    należy się z nią zapoznać.

    Polska po wejściu do Brókselki zlikwidowała normy krajowe i przyjęła brókselkowe

    Znam normy DIN, ISO, polskie normy zostały zutylizowane.

    Spawarka inwertorowa
    Przejdź do nawigacji
    Przejdź do wyszukiwania
    Spawarka inwertorowa

    Spawarka inwertorowa[a] (inwersyjna[1]) - rodzaj spawarki elektrycznej, w której
    źródłem prądu jest prostownik z wewnętrzną przemianą częstotliwości. Służy do
    spawania metodą MMA.
    \
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Spawarka_inwertorowa

    A tutaj zagrożenia i ryzyka związane ze spawaniem

    ==

    Top Welding Safety Precautions

    Welding machines like plasma cutters, TIG welders, and MIG welders can present many
    hazards to both those actively at work and those in the vicinity. It is crucial to be
    aware of all the risks and dangers of welding, and understand what welding safety
    precautions you need to take to protect yourself and others.
    Welding Hazards

    Safety precautions for welding machines need to be taken to avoid hazards that can
    lead to a serious injury like:

    Electrical shock
    Burns
    Exposure to radiation
    Exposure to gases and fumes
    Ear damage

    Welding Safety Precautions

    A MIG welder, TIG welders, or any type of welding machine has critical safety
    precautions to follow at all times. One misstep can lead to injury or death. This
    next section goes over the safety precautions you need to follow whenever operating a
    welding machine.
    Personal Protection Equipment

    Proper safety equipment worn by the worker is the first line of defense in preventing
    welding accidents and prevent damage from UV rays, burns, fumes, or noise.
    Helmet and Hood

    A helmet with side shields will protect your face and head from UV radiation,
    chemical burns, loose particles, debris, and hot slag. Never remove your helmet while
    working.

    You should also make it a habit of wearing a fire-resistant hood under your helmet. A
    hood protects the neck, ears, and back of your head from injury.
    Respirator

    Wearing a proper respirator will protect you from gases, fumes, and oxides that form
    when using a welding machine like a MIG welder, plasma cutter, or TIG welders. You
    must select a suitable respirator for the project type you are working on for maximum
    lung safety.
    Fire-Resistant Clothes

    Wearing fire-resistant clothing will protect you from heat, radiation, fire, and
    burns that a welding machine creates.

    Never wear synthetic materials that will melt onto the skin when hot. Leather or
    cotton treated with flame-retardants form a great protective barrier.

    Gloves need to be insulated, and flame-resistant. Boots should have a rubber sole,
    and a steel toe to protect you from electric shock or fallen objects.
    Ear Protection

    Some applications like using a plasma cutter have consistent noise levels of well
    over 100 decibels. Ear protection is important to dissipate loud noises to prevent
    permanent hearing loss or damage that causes tinnitus, high blood pressure, or
    vertigo.

    Fire-resistant earmuffs can be worn to keep sparks or metal splatter from entering
    the ears.
    Proper Training

    Courses or online training will thoroughly go over safety measures, equipment, and
    techniques for plasma cutters, TIG welders, and MIG welders. Training should always
    be taken before beginning any project.
    Eliminate Flammables From a Workspace

    Always check your work area for flammable materials that may quickly ignite from
    sparks or fumes and lead to extensive damage or injury.
    Proper Ventilation

    Ensure you take measures to properly ventilate any gases and fumes to assure a safe
    environment. Suitable ventilation paired with a respirator will protect the lungs
    from pollution exposure.

    https://primeweld.com/blogs/news/safety-precautions-
    during-welding