  • 111. Data: 2022-08-20 09:47:58
    Temat: Re: Warto teraz sprzedać mieszkanie.
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 20.08.2022 o 06:25, Cavallino pisze:

    > EOD

    Brakuje ci konsekwencji, bo już raz to coś deklarowałeś.

    Reszty nie komentuję, bo to bez sensu.

    --
    Pete

  • 112. Data: 2022-08-20 11:51:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spółdzielnie głosują większością obecną na zebraniu.
    Zarządy doskonale manipulują, żeby najważniejsze rzeczy głosować po 5 godzinach
    jałowej pyskówki zebrania, gdy pozostaną już tylko
    umówieni zwolennicy, beneficjenci i przydupasy.

    Wspólnoty mieszkaniowe głosują większością.

    -----

  • 113. Data: 2022-08-20 12:19:42
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 19.08.2022 18:31, Cavallino wrote:

    > Tłumaczę przecież, że mieszkania nikomu przez ścianę klimą nie wychłodzisz.

    ale nie doprowadzisz do nagrzania ścian jak będziesz chłodził pomieszczenie

    Lukasz

  • 114. Data: 2022-08-20 12:45:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-08-2022 o 12:19, ddddddddddddd pisze:

    > ale nie doprowadzisz do nagrzania ścian jak będziesz chłodził pomieszczenie

    W sensie że chłodził non stop?

    No to obawiam się, że i tak nie masz racji, moje poddasze w taki upał,
    tak czy tak przyjmie więcej ciepła od słońca niż jest w stanie dać mu
    chłodu klima.
    To jest klimatyzacja a nie urządzenie do chłodni.

    To samo dotyczy ściany między mieszkaniem nieklimatyzowanym z
    temperaturą 25-27 stopni, a klimatyzowanym z temperaturą 21-22 stopnie.

  • 115. Data: 2022-08-22 20:24:20
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    > W takim razie jeszcze mniej rozumiem ten System. To co one mierzą, te
    > podzielniki? Jaką wielkość fizyczną?
    Podzielniki (dwuczujnikowe) całkują różnicę temperatur pomiędzy grzejnikiem
    a pomieszczeniem.
    Następnie otrzymaną 'całkę' mnoży się przez moc grzejnika oraz współczynik
    oporu cieplnego pomiędzy danym typem grzejnika a podzielnikiem.
    I ta liczba to jest udział danego grzejnika w energii całości.
    Dodatkowo uwzględnia się, tzw współczynnik usytuowania lokalu lub
    pomieszczenia, w bryle budynku (zazwyczaj 0,8<=wsp<=1.0)

    Potem się normalizuje do całego obiektu, względem kosztu ogrzewania całosci,
    sumuje podzielniki w lokalu, itd.

    Część kosztów ogrzewania (40..60%) jest liczona od powierzchni lokalu; tu
    ukryte są koszty przenikania ciepła przez przegrody wewnętrzne, powierzchnie
    wspólne, itp.

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 116. Data: 2022-08-23 11:04:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pan jacek pozniak napisał:

> [...]
    > pomieszczenia, w bryle budynku (zazwyczaj 0,8<=wsp<=1.0)
    >
    > Potem się normalizuje do całego obiektu, względem kosztu ogrzewania całosci,

    Bardzo dziękuję za obszerne wyjaśnienia. Tak jak się spodziewałem, to mocno
    złożony system. Tak pod względem zaangażowanego sprzętu, jak i wymaganych
    przeliczeń. Ponadto wygląda na całkie niewiarygodny. Bo jak na przykład
    wyczuć czujnikiem temperaturę grzejnika? W wielu instalacjach, po stłumieniu
    przepływu zaworem, niewielki górny fragment kaloryfera pozostaje gorący jak
    był, reszta jest zimna. Wyniki pomiarów wyjdą od czapy. Z drugiej strony
    jakiś Pomysłowy Dobromir może sobie podgrzewać czujnik pokojowy, choćby
    światłem żarówki. Tego nawet nie można nazwać szacunkowym pomiarem, to jest
    wróżenie z fusów.

    > Część kosztów ogrzewania (40..60%) jest liczona od powierzchni lokalu; tu
    > ukryte są koszty przenikania ciepła przez przegrody wewnętrzne, powierzchnie
    > wspólne, itp.

    Jedynie to liczenie z metra ratuje sytuację. 60% to absolutne minimum -- tych
    kosztów nikt nie powinien móc uniknąć. Jedynie 20-40% może być bonifikatą za
    oszczędność. Właśnie bonifikatą, dzałaniem na zachętę, a nie oszukiwaniem,
    że się liczy realne koszty ogrzewania każdego lokalu. Do tago nie potrzeba
    skomplikowanych pomiarów, dałoby sie prościej. Ale to mój pogląd. Większość
    lokatorów zapewne jest szczęśliwa z myślą, że ma zaawansowany technicznie
    system rozliczeń, dzięki któremu każdy płaci za siebie.

    --
    Jarek

  • 117. Data: 2022-08-24 18:59:37
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

> [...]
    > czujnik pokojowy, choćby światłem żarówki. Tego nawet nie można nazwać
    > szacunkowym pomiarem, to jest wróżenie z fusów.
    Warunkiem założenia podzielników jest w miarę sprawna instalacja, w tym,
    zawory grzejnikowe.
    System nie jest pozbawiony wad ale sprawdza się tam gdzie nie można
    zastosować ciepłomierzy.
    A nawet jeśli na obiekcie są ciepłomierze to podczas rozliczenia, i tak
    traktuje się je jak podzielniki :) (wspomniane liczenie części kosztów wg
    powierzchni).

    Co zaś się tyczy wszelakiej maści Pomysłowych Dobromirów; nie ma ich zbyt
    wielu; komu w dzisiejszych czasach, internetu, FB i telewizji chciałoby się
    angażować w rozkminianie techniki.

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 118. Data: 2022-08-24 23:25:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pan jacek pozniak napisał:

    > Warunkiem założenia podzielników jest w miarę sprawna instalacja,
    > w tym, zawory grzejnikowe.

    Wyżej opisane zjawisko nie świadczy o niesprawności inatalacji, w tym
    zaworów grzejnikowych. "Praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan
    głąb".

> [...]
    > A nawet jeśli na obiekcie są ciepłomierze to podczas rozliczenia,
    > i tak traktuje się je jak podzielniki :) (wspomniane liczenie części

    Najważniejsze, żeby klient był zadowolony. A tu chyba jest.

    > Co zaś się tyczy wszelakiej maści Pomysłowych Dobromirów; nie ma ich
    > zbyt wielu; komu w dzisiejszych czasach, internetu, FB i telewizji
    > chciałoby się angażować w rozkminianie techniki.

    W usenecie na pl.misc.budowanie są. Może nie ma ich zbyt wielu, ale
    próbują rozkminiać aż miło. I chce im się.

    --
    Jarek

  • 119. Data: 2022-08-24 23:39:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pan jacek pozniak napisał:

    > Warunkiem założenia podzielników jest w miarę sprawna instalacja,
    > w tym, zawory grzejnikowe.

    Wyżej opisane zjawisko nie świadczy o niesprawności instalacji, w tym

  • 120. Data: 2022-09-01 16:00:19
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 19.08.2022 o 22:52, ąćęłńóśźż pisze:
    > Przygotowujesz się do wojny, która była.
    > Generale nie zauważyłeś pracy zdalnej.

    atrakcyjność lokalizacji to nie tylko dojazd do pracy (możesz rzucić procentami co do

    ilości osób które z tego korzystają) ale też dostęp do rozrywki\zakupów\usług po
    pracy,
    edukacji dla dzieci etc.