  • 101. Data: 2022-08-19 22:56:34
    Temat: Re: Warto teraz sprzedać mieszkanie.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Cavallino pisze:

    > Nie mam pojęcia, opisuję co miałem.

    Przyjmijmy więc zgodnie, że pokazują wyniki na podstawie schnięcia
    fusów od kawy, uwzględniając przy tym fazy księżyca. Wiele się nie
    pomylimy.

    > I dlatego nie można w takich sprawach głosować większością.
    > To moje to była spółdzielnia, gdzie spółdzielcy nie mieli dużo do
    > powiedzenia co do zasady.

    Ta wyjątkowa "zasada" wynikała z czego? W Polsce spółdzielnie działają
    w zakresie przewidzianym ustawami. Czyli spółdzielcy mogą wszystko
    (w granicach prawa). Głosują większością, bo lepszej metody dotąd nie
    znaleziono. A że często głosują głupio, to inna sprawa.

    Jarek

    --
    Ale jaką metodą wybierzemy metodę głosowania?

  • 102. Data: 2022-08-19 22:57:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    r...@k...pl pisze:

    > Jest nadal obowiązkowy, chyba że masz kocioł z komorą zamknięta.

    Jedyny kocioł, jakiego używaliśmy w kuchni rzeczonego gomułkowskiego
    mieszkania, służył do gotowania bielizny. Komorę miał zamkniętą przez
    pokrywkę. Nie wiem na ile spełnia to aktualne obowiązkowe warunki.

    Jarek

    --
    Taki kocioł, takie nerwy,
    W kotle wrzenie nie przemija

  • 103. Data: 2022-08-19 23:08:39
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 19.08.2022 o 19:44, Cavallino pisze:

    > Ile masz lat?

    Wystarczająco, ale chyba jednak mniej od ciebie (o czym poniżej)

    > Bo nie wierzę że można nie rozumieć słowa "obowiązki" w konktekście
    > współwłasności budynku....

    Może napisz w jaki sposób wspólnota może dysponować moją własnością?
    Masz zdaje się doświadczenia ze SM, może czegoś nie wiem, co się tam
    wyprawia?

    > Nie teoria, praktyka.
    > Chłodzę i grzeję chatę powietrzem.
    > Na ściany ma to wpływ minimalny, zwłaszcza przy chłodzeniu.
    > Pewnie gdybym klimatyzował non stop całość, to byłoby lepiej, ale że
    > małą klimę mam w sypialni, to jest jest jak piszę.

    Weź się nie kompromituj.

    > Tak samo słabo.
    > HINT: Kaloryfery nie grzeją tylko powietrza.
    > Inny sposób działania mają.

    A teraz uważaj, od czasów twojej młodości, wymyślono kalafiory
    konwekcyjne oraz podłogówkę.
    I wcale gorzej nie grzeją.

    > Przede wszystkim jeszcze trudniejsze słowo: brak nagrzewania/chłodzenia
    > przez promieniowanie.

    W jaki sposób grzejnik sąsiada promieniuje zatem do mojego mieszkania? W
    szczególności, że nie mamy wspólnych okien, pod którym wisiałby grzejnik? :D

    > Mówisz że nagrzałby też powietrze między domami? ;-)

    Archimedes podniósłby Ziemię, gdyby miał punkt podparcia. Dlaczego więc
    sąsiad nie mógłby ogrzać twojego dostarczając odpowiednio dużo energii?

    > Skala problemu się zmniejsza.

    Kompromitacja druga.
    Zrób fotkę ocieplonej ściany zewnętrznej i ściany wewnętrznej kamerką
    IR, zobaczysz różnicę.

    > Dokładnie.
    > Dlatego należy stosować zasady żeby sobie nawzajem nie utrudniać.

    Nakaz ogrzewania? Ile GJ mam zużyć? 0,1 wystarczy? Jaki jest dolny limit
    socjalistycznej spółdzielni?

    Niestety ale widać, że żyłeś w spółdzielni ze wszechmocnym Prezesem i
    masz teraz syndrom sztokholmski. Nie wyobrażasz sobie, że można
    funkcjonować w inny sposób.

    > Nie ma czegoś takiego, jeśli w budynku jedno mieszkanie nie jest
    > ogrzewane wprost, a inne, sąsiadujące przez ściany są.

    TO jak chcesz zmusić kogoś do ogrzewania?

    > Każdego z nich.

    Odpowiedzialność zbiorowa rozumiem.

    > Wolno Ci tak uważać,.
    > Mam to gdzieś.

    > Kto Ci powiedział, ze chcę je liczyć?
    > Czytaj na co odpowiadasz, a o sposoby rozwiązania swoich problemów pytaj
    > (odpłatnie) specjalistów od pomiarów.
    >
    > Ja jeden sposób już opisałem (działał) a specjalistą nie jestem.

    Gówno działał. Na prymitywne mierniki działają prymitywne sposoby.
    Np. owijanie podzielników wilgotnymi szmatami.

    A potem uczciwi płacą tysiące zł za sezon ogrzewania. A u mnie 1GJ ok 50
    zł - z tego co pamiętam, to rocznie 50m2 mieszkanie schodziło ok 8-10 GJ.

    > W sensie, że jak nie odkręcisz kaloryfera, to nie zapłacisz za ogrzanie
    > części wspólnych?

    Boszzzzz. Części wspólne mają swój licznik ciepła. I wspólnota wie ile
    ciepła zużyły części wspólne. Czyli ogrzewanie części wspólnych są na
    fakturze ale jej koszt 1GJ jest identyczny jak mieszkań.

    --
    Pete

  • 104. Data: 2022-08-19 23:10:52
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 19.08.2022 o 21:45, r...@k...pl pisze:

    > Jest nadal obowiązkowy, chyba że masz kocioł z komorą zamknięta.

    Może się Użytkownik odezwie, ale wydaje mi się, że otwór wentylacyjny
    przy podłodze jest obowiązkowy niezależnie od rodzaju kotła.

    --
    Pete

  • 105. Data: 2022-08-20 02:08:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 19 sierpnia 2022 o 21:45:21 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Mon, 15 Aug 2022 16:07:48 -0700 (PDT), w
    > <1...@g...com>, Zenek Kapelinder

    > Kiedy chleb wróci na 60gr?
    Chciałbyś jak przed wojna 1939 roku zarabiać złotówkę dziennie dniówki? Ostatni raz
    wtedy był cheb poniżej zlotwki.

  • 106. Data: 2022-08-20 06:18:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Przyjmijmy więc zgodnie, że pokazują wyniki na podstawie schnięcia
    > fusów od kawy, uwzględniając przy tym fazy księżyca. Wiele się nie
    > pomylimy.

    Coś tam mierzyły, między pokojem mało grzanym, a takim mocno grzanym,
    różnice były bardzo duże.
    Ciepłolubni sąsiedzi mieli o wiele więcej jednostek "wygrzane" niż ja,
    pomimo identycznego mieszkania.

> [...]
    > (w granicach prawa). Głosują większością, bo lepszej metody dotąd nie
    > znaleziono. A że często głosują głupio, to inna sprawa.

    Praktyka była taka, że mało kto się w ogóle tym interesował i chodził
    gdziekolwiek do spółdzielni, a już głosować w szczególności.

  • 107. Data: 2022-08-20 06:19:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-08-2022 o 21:45, r...@k...pl pisze:

    > Jest nadal obowiązkowy,

    Ale nie miałem go w ostatnim mieszkaniu w bloku, mimo kuchenki gazowej.

  • 108. Data: 2022-08-20 06:25:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-08-2022 o 23:08, Pete pisze:

    > Weź się nie kompromituj.

    ROTFL !!!!
    Wrzuć w google pytanie o ogrzewanie powietrzem ZANIM zaczniesz pyskować
    w niewiedzy.

    > A teraz uważaj, od czasów twojej młodości, wymyślono kalafiory
    > konwekcyjne oraz podłogówkę.
    > I wcale gorzej nie grzeją.

    Dyskusja o ogrzewaniu z kimś, kto nie ma pojęcia jak działa ogrzewanie
    mija się z celem.

    > W jaki sposób grzejnik sąsiada promieniuje

    Doucz się co to w ogóle jest, bo bredzisz strasznie.
    EOD

  • 109. Data: 2022-08-20 07:57:49
    Od: Runt(R) <a...@e...org>

    W dniu 2022-08-19 o 12:01, kanalia* Zenek Kapelinder ujada:

    /bełkot nawiedzonego przygłupa - ciach/

    nudzisz się sku...synu?!

    won z pl.soc.polityka!

    --
    Runt ??

    https://zpe.gov.pl/pdf/Pf0DqMeGY

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

    Internet pamięta:
    https://groups.google.com/g/pl.soc.polityka/c/MBgopP
    7Lgw8

  • 110. Data: 2022-08-20 07:57:53
    Od: Runt(R) <a...@e...org>

    W dniu 2022-08-20 o 02:08, kanalia* Zenek Kapelinder ujada: