  • 91. Data: 2022-08-19 18:03:33
    Temat: Re: Warto teraz sprzedać mieszkanie.
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 19.08.2022 o 13:06, Cavallino pisze:

    > O ile nie jest to kawałek jakiegoś budynku.
    > Jak sobie je postawisz na środku własnego pola, nie będzie oddziaływało
    > na okoliczne nieruchomości, to jest jak piszesz.
    >
    > Mieszkanie w budynku to jednak coś innego.
    > Wraz z nim nabyłeś też prawa i obowiązki w stosunku do całej nieruchomości.

    Dodadzą mi kogoś z kwaterunku? Bez jaj :D

    > Niestety ściany tak łatwo nie dają się chłodzić powietrzem.

    Ciekawa teoria :)

    Tak samo się chłodzą jak i ogrzewają - dokładnie tym samym medium

    > Przez to nocą w godzinę czy powietrze wracają do temperatury sprzed
    > włączenia klimy, mimo że nic już go teoretycznie nie grzeje.

    Hint:
    Uwaga trudne słowo - akumulacja

    > Sprawdzone co noc w praktyce.
    > Wieczorem mam 19 stopni, a rano już 25.

    Może sąsiad grzeje? Może trzeba mu zapłacić za to?
    :P

    > Nie - to tylko wrażenie kogoś bez wiedzy w temacie spraw własnościowych.

    Na szczęście moja wspólnota jest zacofana i nie stosuje tej wiedzy
    objawionej w praktyce.
    Do tego byłybypotrzebne trójki robotniczo - chłopskie niczym kontrola
    antydopingowa - ale zamiast probówek na mocz byliby zaopatrzeni w
    termometr (koniecznie legalizowany) do pomiarów temperatur w
    poszczególnych lokalach i liczenie kto komu grzeje, i kto ile komu ma
    zapłacić.
    ROTFL.

    > No nie.
    > Gdyby przewidziałby, to by ściany zaizolował termicznie.

    I sądzisz, że dzięki izolacji, ciepło nie ucieka na zewnątrz? LOL :)

    > Ale nie może wyłączyć pobierania cudzego ciepła przez ściany.

    Tak jak i dźwięków, fal radiowych i paru innych rzeczy.

    > Nie ma takowej.

    To jak policzyć kwotę karnej dopłaty przy zerowym zużyciu ciepła???
    Konkrety poproszę.

    > I zupełnie nie chodzi o temperaturę w mieszkaniu, tylko o korzystanie z
    > czyjegoś ciepła.

    Czyjego konkretnie?
    Sąsiada z lewej czy z prawej? A może sąsiad z lewej grzał się ciepłem od
    sąsiada z dołu?
    A z prawej grzał farelką, bo z grzejników za słabo, więc dużo drożej
    płacił za ciepło.

    > Nieprawda.

    Prawda.
    Wygrałem?

    > To że czegoś nie rozumiesz, albo nie chcesz przyjąć do wiadomości, nie
    > oznacza że to coś nie istnieje.
    >
    > Mylisz to z kulawym opomiarowaniem, a to nie to samo.

    Konkretnie, jak chcesz policzyć zużyte ciepło?

    > Jak naprawdę nie wiesz, to sobie w google wrzuć.

    Wrzuciłem i wyszło to co napisałem.

    > A kto płaci za straty po drodze?

    Ja, Ty, społeczeństwo.

    > Te które jak zeznajesz nie istnieją? ;-)

    Istnieją i są rozkładane na 1GJ dostarczonej energii. Na wszystkich
    członków/każdy węzeł.

    --
    Pete

  • 92. Data: 2022-08-19 18:05:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Temperatura w pomieszczeniu zatem spadnie, mimo parzącego kaloryfera
    > tuż pod oknem. W ramach "płacenia za temperaturę pomieszczenia" taki
    > lokator zapłaci więc mniej, niż oszczędny sąsiad siedzący przy zupełnie
    > zakręconych kaloryferach. Po mojemu to bardzo słabe jest.

    Zawsze najsłabszym ogniwem jest człowiek. Nie każdy nadaje się do życia
    razem z innymi ludźmi. Pomijając złośliwości i głupotę, problem wietrzenia
    jest mało istotny. Ci, co wietrzą, nie robią tego ponad miarę. A ci co
    nie -- mogą czuć się wygrani.

    > I nie żebym wymyślał jakieś dziwne sytuacje - takie otwieranie okien na
    > oścież w środku zimy, przez kilka godzin, przy parzącym kaloryferze,
    > jest zachowaniem które zaobserwowałem lata temu u miejskiej rodziny
    > mieszkającej w wielkiej płycie. Od tego czasu stałem się bardzo nieufny
    > względem takich "wspólnotowych" rozliczeń.

    Ja robię podobnie. To znaczy nie przy parzącym, tylko przy normalnym.
    I nie na kilka godzin, a na kwadrans. A sam za wszystko płacę. Ponadto
    potrafię to i owo policzyć, a przynajmniej oszacować. Zakręcanie kurków
    na czas wietrzenia nie ma żadnego sensu.

    > System z indywidualnym licznikiem ciepła na wejściu mieszkania dużo
    > bardziej mi się podoba.

    Domyśliłem się. To zresztą jest pogląd dominujący wśród Polaków, nic
    niezwykłego. Oczywiście w pakiecie do tych poglądów jest zakręcenie
    wszystkiego i zerowa opłata. To zwykle podoba się jeszcze bardziej.

    --
    Jarek

  • 93. Data: 2022-08-19 18:06:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Cavallino pisze:

    > A kto tak powiedział?
    >
    > Po prostu odparowanie następowało nie tylko z tytułu grzania danym
    > kaloryferem. Było też samoistne, im wyższa temperatura, tym większe.

    W takim razie jeszcze mniej rozumiem ten System. To co one mierzą, te
    podzielniki? Jaką wielkość fizyczną?

    > Do tego jakaś mniejsza część szła na ogrzewanie części wspólnych, a
    > rozliczana jednostkami z podzielników była pozostała, większa część.

    Osobne rozliczenie części wspólnej trochę ratuje sprawę, ale nie znaczy,
    że System staje się zdrowy. Zawsze też znajdą się tacy, co powiedzą, że
    obciążanie ich kosztami grzania klatki schodowej to czyste złodziejstwo.
    Bo mieszkają na parterze, a na dziesiąte piętro nigdy nie chodzą.

    --
    Jarek

  • 94. Data: 2022-08-19 19:30:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > W takim razie jeszcze mniej rozumiem ten System. To co one mierzą, te
    > podzielniki? Jaką wielkość fizyczną?

    Nie mam pojęcia, opisuję co miałem.

    > Osobne rozliczenie części wspólnej trochę ratuje sprawę, ale nie znaczy,
    > że System staje się zdrowy. Zawsze też znajdą się tacy, co powiedzą, że
    > obciążanie ich kosztami grzania klatki schodowej to czyste złodziejstwo.

    I dlatego nie można w takich sprawach głosować większością.
    To moje to była spółdzielnia, gdzie spółdzielcy nie mieli dużo do
    powiedzenia co do zasady.

  • 95. Data: 2022-08-19 19:31:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-08-2022 o 16:47, ddddddddddddd pisze:

    > a nagrzane mieszkanie sąsiada dodatkowo to potęguje, dlatego sąsiad jak
    > nie chce kupować klimy, to powinien za jej używanie przez Pete zapłacić.
    > Jak piszesz - na uciekanie ciepła na zewnątrz wpływu nie mamy, na
    > nagrzewanie w lecie też, ale czemu Pete ma chłodzić, jak sąsiad lubi
    > siedzieć bez klimy. A może to Pete powinien sasiadowi płacić za
    > wychładzanie mieszkania ;)

    Tłumaczę przecież, że mieszkania nikomu przez ścianę klimą nie wychłodzisz.

  • 96. Data: 2022-08-19 19:44:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-08-2022 o 18:03, Pete pisze:

    > Dodadzą mi kogoś z kwaterunku? Bez jaj :D

    Ile masz lat?
    Bo nie wierzę że można nie rozumieć słowa "obowiązki" w konktekście
    współwłasności budynku....

    > Ciekawa teoria :)

    Nie teoria, praktyka.
    Chłodzę i grzeję chatę powietrzem.
    Na ściany ma to wpływ minimalny, zwłaszcza przy chłodzeniu.
    Pewnie gdybym klimatyzował non stop całość, to byłoby lepiej, ale że
    małą klimę mam w sypialni, to jest jest jak piszę.

    Ale jak zostawię drzwi otwarte, to schłodzi całe piętro.

    > Tak samo się chłodzą jak i ogrzewają - dokładnie tym samym medium

    Tak samo słabo.
    HINT: Kaloryfery nie grzeją tylko powietrza.
    Inny sposób działania mają.

    > Hint:
    > Uwaga trudne słowo - akumulacja

    Przede wszystkim jeszcze trudniejsze słowo: brak nagrzewania/chłodzenia
    przez promieniowanie.

    > Może sąsiad grzeje?

    Mówisz że nagrzałby też powietrze między domami? ;-)

    > I sądzisz, że dzięki izolacji, ciepło nie ucieka na zewnątrz? LOL :)

    Skala problemu się zmniejsza.

    > Tak jak i dźwięków, fal radiowych i paru innych rzeczy.

    Dokładnie.
    Dlatego należy stosować zasady żeby sobie nawzajem nie utrudniać.

    > To jak policzyć kwotę karnej dopłaty przy zerowym zużyciu ciepła???

    Nie ma czegoś takiego, jeśli w budynku jedno mieszkanie nie jest
    ogrzewane wprost, a inne, sąsiadujące przez ściany są.

    > Czyjego konkretnie?
    > Sąsiada z lewej czy z prawej? A może sąsiad z lewej grzał się ciepłem od
    > sąsiada z dołu?

    Każdego z nich.

    > Prawda.

    Wolno Ci tak uważać,.
    Mam to gdzieś.

    > Wygrałem?

    > Konkretnie, jak chcesz policzyć zużyte ciepło?

    Kto Ci powiedział, ze chcę je liczyć?
    Czytaj na co odpowiadasz, a o sposoby rozwiązania swoich problemów pytaj
    (odpłatnie) specjalistów od pomiarów.

    Ja jeden sposób już opisałem (działał) a specjalistą nie jestem.

    > Istnieją i są rozkładane na 1GJ dostarczonej energii. Na wszystkich
    > członków/każdy węzeł.

    W sensie, że jak nie odkręcisz kaloryfera, to nie zapłacisz za ogrzanie
    części wspólnych?
    No to faktycznie się ciesz, że masz wspólnotę która godzi się na tak
    kulawy sposób rozliczeń.
    EOD

  • 97. Data: 2022-08-19 21:44:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 15 Aug 2022 16:07:48 -0700 (PDT), w
    <1bc6566b-da44-4f5b-9678-5a4c86dd16f1n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Co poleciało do góry spaść musi.

    Kiedy chleb wróci na 60gr?

  • 98. Data: 2022-08-19 21:45:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 17 Aug 2022 14:54:48 +0200, w <tdioen$poq$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Ja też.
    > Zawsze zatykany szmatami, bo wiało.
    > Ale już później nawiewów nie było, zwłaszcza w blokach bez gazu.
    > Ten nawiew to był obowiązkowy właśnie z tytułu spalania gazu, ale nawet
    > w takim mieszkaniu z lat 80/90, już go nie pamiętam.

    Jest nadal obowiązkowy, chyba że masz kocioł z komorą zamknięta.

  • 99. Data: 2022-08-19 22:50:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dzielą.

    -----

  • 100. Data: 2022-08-19 22:52:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przygotowujesz się do wojny, która była.
    Generale nie zauważyłeś pracy zdalnej.

    -----
    > które kiedy zaczną 'wymierać' wyludnią się do tego stopnia że przeprowadzka do
    dużego miasta będzie jedyną alternatywą do życia z