  • 131. Data: 2022-09-03 14:43:13
    Temat: Re: Warto teraz sprzedać mieszkanie.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 3 września 2022 o 12:31:08 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Fri, 2 Sep 2022 16:04:48 -0700 (PDT), w
    > <c...@g...com>, Zenek Kapelinder
    Dodatkowe informacje są takie. Mamy 15 milionów mieszkan z czego 12 milionów
    zbudowano po wojnie. Dwa miliony mieszkań stoi pustych. Domek traktowany jest jak
    mieszkanie. Przed akcją kupowania mieszkań 80% mieszkało we własnym mieszkaniu/domu.
    Po akcji ok 90% będzie mieszkało we własnym mieszkaniu/ domu. Średnia długości życia
    dla kobiet i mężczyzn w Polsce to 76 lat.
    > Gadasz te swoje bzdury niczym tępi rządowi pis-owcy. Ich i twoje imaginacje
    > jedno, a rzeczywistość na końcu zawsze wymierza wam plaskacza w twarz.
    >
    > Mieszkania w mieście zawsze będą drożeć.
    >
    > A jeżeli nie, to sprzedawaj swoje i wyprowadzaj się gdzieś na zadupie za
    > mieszkanie za 50 tys. Będziesz zarobiony. Tylko, że nikt tak nie robi.
    Chwilowo to karmieni za młodu z ołowianych butelek wybitni przedstawiciele
    jelpopzycji dali dupy z rtęcią w rzece. Zapewne do ciebie nie dociera to że jak ktoś
    się urodził to musi umrzeć. I jest to niezależne od tego kto rządzi. Od rządzących
    może ale nie musi zależeć wiek kiedy i jak się wyciąga kopyta. W najbiedniejszych
    państwach Afryki ludzie żyją tylko trochę dłużej niż żyli za faraonów. W Polsce
    długość życia średnia dla obydwu płci to 78 lat. Statystycznie jest to samotna
    kobieta bo mężczyźni żyją krócej bo przeciętnie 75 lat. Żyje ona sama w jednym z 15
    milionów mieszkań jakie są w Polsce. Jak umrze w wieku 82 lat ( przeciętna długość
    życia kobiet w Polsce) to zostanie po niej jedno mieszkanie. Jeśli w przeciągu
    ostatnich trzydziestu lat urodziło się o połowę mniej dzieci niż w czasie powojennego
    wyżu demograficznego oznacza to połowa mieszkań po ludziach którzy umrą w niedługiej
    przyszłości zostanie pusta. Owczy napędzony przez władze pęd na kupowanie mieszkań
    spowoduje zmniejszenie zapotrzebowania na mieszkania do najmu przy jednoczesnym
    pojawieniu się dużej ilości mieszkań do wynajęcia. Jak na rynku jest czegoś za dużo
    to żeby sprzedać albo wynająć trzeba wystawić z niższą niż inni cena. Ale inni też
    chcą sprzedać lub wynajac i słyszeli o myku z nisza cena.

  • 132. Data: 2022-09-03 14:55:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 3 Sep 2022 05:43:13 -0700 (PDT), w
    <208c0853-f20d-4c14-8e0b-3a4bd533e2ccn@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Chwilowo to karmieni za młodu z ołowianych butelek wybitni przedstawiciele
    jelpopzycji dali dupy z rtęcią w rzece.

    Wuj rzeka ma wspólnego z mieszkaniami?

> [...]
    sprzedać albo wynająć trzeba wystawić z niższą niż inni cena. Ale inni też chcą
    sprzedać lub wynajac i słyszeli o myku z nisza cena.

    No i właśnie ty i pisowcy z twoimi chorymi imaginacjami dostajecie od 20 lat
    gołą dupą po twarzy.
    Mieszkania w miastach nie będą taniały, bo młodzi z małych miasteczek i wsi
    ciągle zasiedlają miasta, a jedyną przeszkodą jest:
    a) wiek (muszą dorosnąć)
    b) cena zakupu / wynajmu (przesiedlają się dopiero jak znajdą pracę)

    Zwykłe prawo popytu i podaży.

    Ty nie masz zielonego pojęcia o przemieszczaniu się ludności, dlatego wuja
    warte są twoje przemyślenia.

    Dlaczego jeszcze nie zarobiłeś przemieszczając się na wieś?

  • 133. Data: 2022-09-03 15:11:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 3 września 2022 o 14:56:10 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    > warte są twoje przemyślenia.
    >
    > Dlaczego jeszcze nie zarobiłeś przemieszczając się na wieś?
    Procesy związane z demografia są powolne. Chyba że do władzy dorywaja się potomkowie
    ludobójców ze wschodu i zachodu. Wtedy jest szybciej. Jako zwolennik placformy
    będącej podnóżkiem nazistów zawsze będziesz stał okoniem. A powinieneś się cieszyć bo
    wyludnienie Polski było celem III rzeszy i jest skutecznie realizowane przez IV
    rzesze.

  • 134. Data: 2022-09-03 17:15:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 3 września 2022 o 12:30:16 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    > Twoja ta maszyna? Bo jak nie to możesz udać się w kierunku sugerowanym na pewnej
    wyspie.
    Doczytałeś już o gumowym ekogroszku?
    Dasz radę połączyć to co mam nadzieję przeczytałeś z istnieniem takich maszyn?

  • 135. Data: 2022-09-03 17:55:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 3 września 2022 o 17:15:19 UTC+2 Kris napisał(a):
    > Doczytałeś już o gumowym ekogroszku?
    > Dasz radę połączyć to co mam nadzieję przeczytałeś z istnieniem takich maszyn?
    Z jednego z artykułów jakich w necie mnóstwo.
    Cementownia Górażdże rozpoczęła spalanie opon, na razie 12 tys. ton rocznie.
    Przyjmuje je za darmo, podczas gdy przedsiębiorstwa zajmujące się ich
    unieszkodliwianiem w spalarniach pobierają za usługę do 300 do 3 tys. zł za tonę.
    Zainteresowane są spalaniem opon Strzelce Opolskie i Cementownia Nowiny. We
    wszystkich cementowniach w Polsce przy zastąpieniu 10 proc. paliwa tradycyjnego
    oponami można by spalić ich ponad 300 tys. ton rocznie. Spalanie opon w cementowniach
    stosowane jest w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Japonii, Niemczech i w Belgii. W
    Anglii i w Niemczech powstały pierwsze elektrownie, w których paliwem są opony.
    W inym artykule napisali ze w Polsce jest rocznie 200 tysięcy ton opon do
    zutylizowana. Czyli za malo dla elektrowni, elektrociepłowni czy cementowni. Guma to
    97% kauczuk a kauczuk to C5H8. Do tego trochę sadzy i do 3% siarki. To tylko 1%
    więcej siarki niż w węglu. To czy spalona guma da czarny śmierdzący dym zależy od
    stosunku paliwa do powietrza.
    Wydaje mi się że skończyły ci się półdupki które można skopać.

  • 136. Data: 2022-09-03 18:58:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 3 września 2022 o 17:55:10 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
> [...]
    stosunku paliwa do powietrza.
    > Wydaje mi się że skończyły ci się półdupki które można skopać.

    To wpisz jeszcze w gogole ile na dzisiaj kosztuje utylizacja tony opon.

  • 137. Data: 2022-09-03 22:15:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 3 września 2022 o 18:58:22 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    stosunku paliwa do powietrza.
    > To wpisz jeszcze w gogole ile na dzisiaj kosztuje utylizacja tony opon.
    Po co w temacie o złych danych demograficznych i związanej z nimi za jakiś niedługi
    czas zapaści na rynku sprzedaży i najmu nieruchomości mam rozpisywać się o
    utylizacji opon. Nie uważasz że aż tak duże odejscie od tematu jest zwyczajnie
    głupie? Co sądzisz o wykresie jaki dałem. Nie musisz się bac że jak zmienisz zdanie
    to coś się stanie. Nijaki Tusk na ten przykład dzisiaj w tv publicznie powiedział że
    popiera wystąpienie o odszkodowanie i chce tych pieniędzy. I z wyjątkiem uśmiechu
    ludzi nic się nie stało.

  • 138. Data: 2022-09-04 08:40:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-09-2022 o 12:30, r...@k...pl pisze:
    > Fri, 2 Sep 2022 16:04:48 -0700 (PDT), w
    > <c2fc6770-446f-4ba5-9c33-8e0d86af6bfdn@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder

> [...]
    >
    > Mieszkania w mieście zawsze będą drożeć.
    >
    > A jeżeli nie, to sprzedawaj swoje i wyprowadzaj się gdzieś na zadupie za

    A on ma jakieś mieszkanie?
    Czy przydział z miasta w ruderze?

  • 139. Data: 2022-09-04 15:11:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 4 września 2022 o 08:40:52 UTC+2 Cavallino napisał(a):

> [...]
    Po akcji ok 90% będzie mieszkało we własnym mieszkaniu/ domu. Średnia długości życia
    dla kobiet i mężczyzn w Polsce to 76 lat.

    Temat nie jest o moim mieszkaniu tylko o nieruchomościach jakie mają ci co uważają że
    są z tego powodu bogaci bo nieustannie rośnie ich wartość albo wyznaczają coraz
    wyższe czynsze najemcom. Był taki okres czasu że faktycznie wartość nieruchomości
    rosła, rosły również czynsze. Ale teraz zaczyna się trend odwrotny i o tym jest temat
    a nie o ogrzewaniu oponami. Dałem linka do artykułu z cenami używanych domów. Fakt że
    to nieduże miejscowości, niektóre domy wymagają wykonania pewnych prac. Ale ceny są
    takie że wykonując prace wymagane do uzdatnienia nie wyda sie razem tyle ile
    kosztuje nowe mieszkanie. W niektórych wystarczy pomalować ściany, wstawić nowa wannę
    i sedes i kupić wykładziny na podłogi. Reszta jest. Potem sukcesywnie można robić
    nieustający remont. Zdaje sobie sprawę że ciężko wam się pogodzić z tym że wartość
    waszych nieruchomości bedzie spadała a wysokość możliwych do uzyskania czynszów z
    najmu może dojść do kosztów własnych. Chwilowo problem, wasz problem, maskują trochę
    Ukraińcy. Ale jak się wojna skończy to wrócą do siebie, przynajmniej duża ich część.
    Na to że masowo będą przyjeżdżali do pracy bym nie liczył. Państwa zachodnie już się
    na nich otworzyły. Tam zarobią więcej. Ze statystyk wychodzi że juz są dwa miliony
    pustych mieszkań, wszystkich jest 15 milionów. We wszystkich dużych miastach jest
    przeciętnie 11% pustych mieszkań. Nawet jeśli ktoś nie dopuszcza myśli że interes z
    nieruchomościami sie skończył to on i tak się skończył. Na efekt trzeba będzie
    jeszcze trochę poczekać ale zakończenie może być tylko jedno. Bardzo duży spadek cen
    nieruchomości i ogromne trudności ze znalezieniem najemcy. Pretensje ludzie będą
    mogli mieć tylko do siebie bo dane demograficzne nie były tajne i każdy mógł mieć do
    nich dostęp.

  • 140. Data: 2022-09-04 19:30:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 4 września 2022 o 15:11:33 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
[...]

    Budując dom w 2013 za działkę dalem 60tys.
    10 km dalej mogłem mieć taką samą działkę za 40 tys a 17 km dalej za darmo(rodzice mi
    chcieli podarowac)
    10 km dalej właśnie w tym samym czasie szwagier się pobudował.
    Dojeżdża od wtedy do teraz do pracy ok 12 km w jedną stronę.
    Z mojego domu tam gdzie on pracuje jest 2km.
    Na działce zaoszczędził 29 tys ale w zamian miesięcznie autem na dojazdy do pracy
    robi 20x 24 km czyli blisko pół tysiąca km. Rocznie. Samego paliwa to jest że 40
    litrów miesiecznie.
    Tu gdzie ja mieszkam do najdalszego zakątka miasta dojadę rowerem w max 20 min.
    Do dworca PKS/PKP spacerkiem 15 min.
    Kumasz czemu nie kazdy chce mieszkać " w niedużych miejscowościach" odciętych od
    swiata?