  • 31. Data: 2010-04-28 14:06:25
    Temat: Re: Wiezba do oceny
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Stolat pisze:

    > Kem kama sam nie wiem jak to się nazywa, ale powinna być nacięta na 1/3-1/4
    > grubości krokwi.
    > Wtedy lepiej leży na murłacie, i na większej powierzchni rozkłada się
    > nacisk.

    Dopytałem majstrów i...
    Chłopaki mi wyjaśnili, że ta, którą widać tu na zdjęciu jest trzecią -
    środkową. Za murem, jest jeszcze jedna - bo będzie zadaszenie z tej
    strony i z góry. Zatem ten za mały zacios nie ma większego w tym miejscu
    znaczenia, bo widoczna belka pełni tylko dodatkową funkcję podpory jako
    trzecia płatew, środkowa. :-) Najwyższa i najniższa jest zacięta w
    sposób prawidłowy.

    > No taraz się przypatrzyłem, ale według mnei tam jest nadla za mało miejsca.
    > Wełny powinno być tam tyle co między krokwiami.

    Zobaczymy jak się to ułoży po nabiciu desek i pokryciu dachu. W razie
    czego będzie można krawędź zeszlifować kątówką :-).

    pozdr
    robercik-us

  • 32. Data: 2010-04-29 10:10:34
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Zobaczymy jak się to ułoży po nabiciu desek i pokryciu dachu. W razie
    > czego będzie można krawędź zeszlifować kątówką :-).

    Chyba nie a bardzo sobie zdajesz z tego sprawy-tzn. że to trudne zadanie.
    Pewnie majster Ci powiedział, że się później podetnie.
    Ale później majstra już nie będzie.
    Tnij to teraz później zrobisz w domu masakrę.
    Ja muszę to przecinać ale mam już styropian na elewacji i zrobiony dach.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 33. Data: 2010-04-29 10:25:15
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Stolat pisze:

    > Chyba nie a bardzo sobie zdajesz z tego sprawy-tzn. że to trudne zadanie.
    > Pewnie majster Ci powiedział, że się później podetnie.
    > Ale później majstra już nie będzie.

    Nie... akurat na ociepleniu poddasza wełną przy pełnym deskowaniu i
    szczelnym przykryciu papą, to się mój majster w ogóle nie zna i nawet
    nie zgrywa fachowca w tym zakresie - mówi o tym jawnie... Zrobię to jak
    już sobie pójdzie. :-))).

    On jest dobry w murarce i ciesielce. :-)

    O resztę muszę zadbać już we własnym zakresie...
    A najwięcej o kasę :-DDD

  • 34. Data: 2010-04-30 00:28:44
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    1. Ściany szczytowe za wysoko. Obetnij je 5-10cm poniżej krokwii i od góry
    przyklej styropian. PRZEMARZNĄCI ŚCIANY !!!
    2. Co za bzdura z obmurowywaniem murłaty od zewnątrz ?? Tam ma być izolacja
    termiczna, a nie materiał budowlany !!!

    http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0410/18bba.jpg
    http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0410/2b835.jpg
    http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0410/3dbef.jpg
    http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0410/457a8.jpg

  • 35. Data: 2010-04-30 00:30:34
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Stolat" <c...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > Tnij to teraz później zrobisz w domu masakrę.
    > Ja muszę to przecinać ale mam już styropian na elewacji i zrobiony dach.

    Majstry go oszukują :-) Niech szybko zrobi to co mówimy :-)

  • 36. Data: 2010-04-30 00:32:19
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "adam" <a...@g...pl> wrote in message
    > W ładnym miejscu budujesz. Górale są niezrównani jeśli chodzi o ciesielkę,
    > więc o więźbę możesz być spokojny.
    > Nie widać dokładnie na zdjęciach, ale przy kominie krokwie powinny być
    > odległe o 15 cm od kanału wentylacyjnego i 30 cm od dymnego. U ciebie jest
    > chyba mniej.

    A w ogóle komin trzeba ocieplić wełną od samego dachu, bo będzie zimny jak
    lodówka w zimie :-)

  • 37. Data: 2010-04-30 00:33:17
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > Daje deskowanie i majster zostawił piec cm, bo mam troche styroduru. Ten
    > styrodur tam wlozymy i bedzie git. Miedzy szczyty, a deskowanie. Ostatnia
    > krokiew nie bedzie oparta na szczycie :)

    Tam powinno być nie 5 ale 25 :-) 5 to tak jakbyś prawie nie dał.

  • 38. Data: 2010-04-30 00:36:58
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "M" <M...@w...pl> wrote in message

    > IMHO trochę za wysoko te cegły. Będą dochodziły do szczeliny wentylacynej
    > (czyli temperatura zewnętrzna). Możesz jeszcze obciąć pod skosem te
    > pustaki i położyć na nich styropian jak na szczytach.
    > Lepiej dać płytę styropianu - to nie musi być mocne.
    >
    > Możesz też wymurować wyżej ścianki działowe (oczywiście nie pod sam dach).
    > Będziesz miał lepszą izolację akustyczną pomiędzy pokojami. Jedyna rzecz
    > to to, że będziesz musiał je potem przykryć dookoła wełną (jeśli zrobisz
    > docieplenie poddasza na płasko.

    On tego jeszcze nie rozumie :-) Ten szczytowy styropian musi być gryby,
    obciągnięty siatką i klejem żeby nie wietrzał I musi tam być szczelina
    wentylacyjna. Tam trzeba obciąć jeszcze 20cm. Szczelnie przykleić
    styropoian, ni na żadne placki, pasma ale po całości żeby porotherm też
    pozamyjać.
    I jeszcze niech pamięta, że ściany szczytowe są nie tylko na szczytach domu
    ale i u niego w środku i działowe też żeby nie wystawały ponad sufit na ten
    styszek co powstanie, bo będzie ciągnąć zimno.

  • 39. Data: 2010-04-30 00:37:52
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > Słuszna uwaga... dzięki :-)

    Jeszcze masz czas ... weż flexa z dużą tarczą diamentową i zetnik 20cm.

  • 40. Data: 2010-04-30 01:06:29
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    Jeszcze jedno

    http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0410/12c36.jpg

    Dorysowałem czerwoną kreską. To od czerwonej w górę będzie jako
    nieogrzewane. Powinieneś obciąć ściankę działową i nad nią dasz wełnę od
    poziomu sufitu w górę albo całą tą ściankę powyżej płyt KG obklej
    styropianem z obu stron i od góry.

    Najpierw niech zrobią szkielet z profili, później obklejasz styropianem, a
    dopiera pchasz wełnę.. Ale wydaje mi się lepiej obciąć działówki. Jeżeli
    mają być podporą czegoś tam wyżej np desek, kantówek to zrób cienkie stalowe
    wypustki ustawione na wylanych poduszkach żeby możliwie mało wystawało do
    części nieogrzewanej.

    Ja ci mówię, mnie to wszystko źle zrobili i bym całe poddasze rozwalił
    dzisiaj do więźby i zrobił od nowa.

    I jeszcze by się przydała membrana wiatroizolacyjna pod deskowanie. Dużo by
    mówic.