  • 1. Data: 2016-10-24 09:45:54
    Temat: Włącznik Lexman i dioda
    Od: Heraklit <t...@h...pl>

    Kupiłem w Leroy Merlin zestaw włącznika schodowego marki Lexman
    (http://tnij.org/zby4u1r). Do tego można kupić diodę informacyjną,
    montowaną do włącznika (http://tnij.org/9mlkzjw). Problem w tym, że nie
    mogę znaleźć infa jak tę diodę podłączyć. Czy ktoś z was ma przerobiony
    temat i może mi doradzić jak to zrobić?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 24-10-2016 09:35:01

  • 2. Data: 2016-10-24 09:54:31
    Temat: Re: Włącznik Lexman i dioda
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.10.2016 o 09:45, Heraklit pisze:
> [...]
    > montowaną do włącznika (http://tnij.org/9mlkzjw). Problem w tym, że nie
    > mogę znaleźć infa jak tę diodę podłączyć. Czy ktoś z was ma przerobiony
    Nie wdając się w szczegóły, bo różne wyłączniki mają różnie
    rozmieszczone wyprowadzenia:
    dioda ma tylko 2 wyprowadzenia, a wyłącznik 3. Spróbuj metodą prób i
    błędów podłączyć tak, aby dioda świeciła przy wyłączonym świetle.
    Są tylko 3 możliwości, a niczego nie popsujesz, jak podłączysz błędnie.
    Jacek

  • 3. Data: 2016-10-24 10:22:56
    Od: Heraklit <t...@h...pl>

    Był sobie taki dzień: 24 październik (poniedziałek), gdy o godzinie 9:54
    *Jacek* naskrobał(a):

> [...]
    > błędów podłączyć tak, aby dioda świeciła przy wyłączonym świetle.
    > Są tylko 3 możliwości, a niczego nie popsujesz, jak podłączysz błędnie.

    Aktualnie kabelki (http://tnij.org/3g3615e) z prądem podłączone są: dwa
    do "czerwonych" i jeden do "białego". Natomiast diodę próbowałem
    podłączyć do dwóch białych na dole. Niestety, dioda była ciemna.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 24-10-2016 10:09:07

  • 4. Data: 2016-10-24 10:34:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Heraklit napisał:

    > Aktualnie kabelki (http://tnij.org/3g3615e) z prądem podłączone są:
    > dwa do "czerwonych" i jeden do "białego". Natomiast diodę próbowałem
    > podłączyć do dwóch białych na dole. Niestety, dioda była ciemna.

    Wyłączniki schodowe montowane są w takim układzie:

    o--------------------------o
    L -----o/ \o-----ŻARÓWA----+
    o--------------------------o |

    N ----------------------------------------------------
    +

    Lampki sygnalizacyjne (w jednym i w drugim przełączniku) należy
    podłączyć pomiędzy te dwie równoległe linie łączące oba. Oczywiście
    nie będzie to działać, jeśli w obwodzie nie będzie żarówki.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2016-10-24 10:39:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 października 2016 09:45:55 UTC+2 użytkownik Heraklit napisał:
> [...]
    > montowaną do włącznika (http://tnij.org/9mlkzjw). Problem w tym, że nie
    > mogę znaleźć infa jak tę diodę podłączyć. Czy ktoś z was ma przerobiony
    Weż pod uwagę ze jeśli masz żarówki led to po montażu takiej diody mogą one Tobie
    leciutko świecić pomimo tego że wyłącznik będzie wyłączony