  • 21. Data: 2017-12-26 22:48:01
    Temat: Re: Woda z wodociagu 3zł a ze studni 0,1zł
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 grudnia 2017 22:44:27 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    samochodem elektrycznym kosztuje cztery zlote.

    > A ile wg ciebie kosztuje?

    plus amortyzacja, moze być spora w przypadku akumulatorów

    b.

  • 22. Data: 2017-12-27 00:37:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 26 grudnia 2017 19:38:15 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > A wiesz o tym że żeby zmiękczacz miał jakikolwiek sens to musiałby mieć
    > wymiennik wielkości Budyniowego bufora?

    Może i tak, mój ma wielkość śmietnika i z 28 stopni twardości robi 0
    i jakoś sobie radzi :>

    L.

  • 23. Data: 2017-12-27 01:09:42
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 27.12.2017 o 00:37, Lisciasty pisze:

    > Może i tak, mój ma wielkość śmietnika i z 28 stopni twardości robi 0
    > i jakoś sobie radzi :>

    Ile tam masz ton złoża? Ile ton solanki dziennie zużywasz na regenerację? ;)

    W korpusie 10" mieści się kilkaset gram kationitu i daje to około
    300-400l wody o twardości 0 przy wejściowej podobnej do tego co Ty masz
    a potem przez kilka litrów rośnie do wartości wodociągowej. Klasyk
    gdzieś napisał, że to dobre do demineralizacji wody dla chomika;)

    Ok, czaję, że masz dużo więcej tej żywicy... dom jednak zużywa ładne m3
    wody i nie wierzę, że piszesz "radzi" a nie "radził" (przez pierwsze
    kilka dni w porywach) albo po prostu nie zmierzyłeś później;)

    --
    Pozdr
    S.

  • 24. Data: 2017-12-27 07:57:14
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 26.12.2017 o 22:48, Budyń pisze:
    samochodem elektrycznym kosztuje cztery zlote.

    > plus amortyzacja, moze być spora w przypadku akumulatorów
    w elektrykach to bardzo trudny temat. zgodziłbym się że przejechanie
    10x10km kosztuje 4zł. ale przejechanie 100km, albo np 600km, może być o
    wiele droższe. nawet o noc w hotelu.
    Ale to nie ważne. ważne jest to, że żaden z producentów elektryków, nie
    podaje ile km przejedzie jego auto, na prądzie z 1litra/kilograma paliw
    kopalnych.
    ToMasz

    Ps a ile kosztuje przejechanie 100km małym dieslem? Cena z dystrybutora,
    czy tak jak w przypadku prądu - paliwo bez podatków. no bo oczywiste, ze
    w momencie gdy naród przerzuci się na elektryki jakąś akcyzę dorzucą?

  • 25. Data: 2017-12-27 08:38:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 27 grudnia 2017 01:09:58 UTC+1 użytkownik Sebastian Rusek napisał:
    > Ile tam masz ton złoża? Ile ton solanki dziennie zużywasz na regenerację? ;)

    26 litrów. A solanki to nie wiem, co 2,2 m3 jest chyba regeneracja.

> [...]
    > a potem przez kilka litrów rośnie do wartości wodociągowej. Klasyk
    > gdzieś napisał, że to dobre do demineralizacji wody dla chomika;)

    Nie rośnie bo mierzę, poza tym gdyby rosło to od razu miałbym syf
    pod prysznicem i osad w czajniku. Przed montażem co parę dni trzeba było
    wylewać litry kwachu cytrynowego żeby to ogarnąć.

    > Ok, czaję, że masz dużo więcej tej żywicy... dom jednak zużywa ładne m3
    > wody i nie wierzę, że piszesz "radzi" a nie "radził" (przez pierwsze
    > kilka dni w porywach) albo po prostu nie zmierzyłeś później;)

    Radzi sobie od lipca, soli zjadł połowę z tego co nasypał Mietek przy
    montażu. Póki co jest git. A zużycie 7m3/miesiąc.

    L.

  • 26. Data: 2017-12-27 10:08:24
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-27 o 07:57, ToMasz pisze:

    > w elektrykach to bardzo trudny temat. zgodziłbym się że przejechanie
    > 10x10km kosztuje 4zł. ale przejechanie 100km, albo np 600km, może być o
    > wiele droższe. nawet o noc w hotelu.
    Nawet w naszym biednym kraju jest od cholery stacji ładowania, więc nie
    jest tak źle.
    > Ale to nie ważne. ważne jest to, że żaden z producentów elektryków, nie
    > podaje ile km przejedzie jego auto, na prądzie z 1litra/kilograma paliw
    > kopalnych.

    W większości prąd jest z atomu. Tylko nasz grajdołek opiera się na
    naszym dobru narodowym w 100%.

> [...]
    > czy tak jak w przypadku prądu - paliwo bez podatków. no bo oczywiste, ze
    > w momencie gdy naród przerzuci się na elektryki jakąś akcyzę dorzucą?

    Jak sobie wyobrażasz obciążenie akcyzą gniazdka w domu?

    --
    Pete

  • 27. Data: 2017-12-27 10:18:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 grudnia 2017 10:08:25 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
    > Jak sobie wyobrażasz obciążenie akcyzą gniazdka w domu?
    Jakiś pierdolnik w stylu kasy fiskalnej pod maską elektryka wystarczy

  • 28. Data: 2017-12-27 10:46:45
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Jakiś pierdolnik w stylu kasy fiskalnej pod maską elektryka wystarczy

    Póki co, to cała czas ma porównanie miedzy gazem a benzyną.
    Oraz różnice kosztu między takim samym gazem do samochodu, a do kuchenki.
    Palony w kuchence jest droższy.
    Jednak najtańszy był diesel. Chodził na kradzionym opale.
    A przy tej ilości elektroniki w samochodzie, to Ci nawet sprawdzą ile naładowałeś
    w garażu, a ile z gniazdka w kuchni.Już nie wspomnę,na której taryfie...

  • 29. Data: 2017-12-27 10:46:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Dec 2017 10:08:24 +0100, Pete napisał(a):

    > W większości prąd jest z atomu. Tylko nasz grajdołek opiera się na
    > naszym dobru narodowym w 100%.

    w 70%
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 30. Data: 2017-12-27 11:55:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Urzad Skarbowy nikomu jeszcze nic darmo nie dal. Jak za uzywanie prywatnego samochodu
    do dzialalnosci gospodarczej pozwajaja odliczyc ok zlotowke za kilometr to znaczy ze
    koszt przejechania stu kilometrow to ok. sto zlotych.