  • 1. Data: 2017-12-24 17:24:58
    Temat: Z czego budować - zmowa cenowa?
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    Przeglądając ceny materiałów budowlanych, szybko dochodzi się do wniosku że
    występuje ścisłą zmowa cenowa pseudo byznesmenów budowlanych.
    Nieważne czy buduje się z bloczka betonowego, ceramicznego, betonu
    komórkowego, silikatu, czy czego tam jeszcze, zawsze koszt koszt jest
    podobny, bloczki różnią się wymiarami, ale cena bloczków na metr kwadratowy
    ściany jest taka sama. Więc z ekonomicznego punktu widzenia, nie ma różnicy
    z czego się buduje, więc z czego budować najlepiej?

    Sytuacja nie dotyczy tylko bloczków, bo kiedyś porównywałem ceny pokryć
    dachowych i jest to samo, nieważne czy dachówka ceramiczna, blacha, czy
    papa, cena ta sama.
    Nie raz słyszałem że ludzie z terenów przygranicznych kupują materiały
    budowlane z niemiec, bo taniej. To podobnie jak z tańszymi pomidorami z
    włoch, chociaż polacy pracujący przy jego produkcji zarabiają 10 razy
    więcej.

  • 2. Data: 2017-12-24 20:04:22
    Temat: Re: Z czego budować - zmowa cenowa?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 grudnia 2017 18:23:01 UTC+1 użytkownik Bob Budowniczy napisał:
    > ściany jest taka sama. Więc z ekonomicznego punktu widzenia, nie ma różnicy
    > z czego się buduje, więc z czego budować najlepiej?

    od dawna wiadomo - najcienszy możliwie z konstrukcyjnego punktu widzenia beton
    komórkowy, a na to grube (20cm) styro. Minimalizuje sie ryzyko partactwa wykonawców.

    > Nie raz słyszałem że ludzie z terenów przygranicznych kupują materiały
    > budowlane z niemiec, bo taniej.

    czyli niemcy zarabiaja dużo wiecej, materiały budowlane maja tańsze - a i tak ich nie
    stać na własne mieszkanie. Czuję ze wątpię.

    b.

  • 3. Data: 2017-12-26 21:32:14
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > od dawna wiadomo - najcienszy możliwie z konstrukcyjnego punktu
    > widzenia beton komórkowy, a na to grube (20cm) styro.
    > Minimalizuje sie ryzyko partactwa wykonawców.

    Ale dlaczego beton, skoro ceramika lepsza?

    > czyli niemcy zarabiaja dużo wiecej, materiały budowlane maja tańsze -
    > a i tak ich nie stać na własne mieszkanie. Czuję ze wątpię.

    Niemca nie stać na własne, bo musi zapierniczać na mieszkanie dla Ahmeda i
    jego pięciu żon i 40 rozbujników, na kieszonkowe 2000 euro dla nich tez musi
    zapierniczać, ha ha ha.

  • 4. Data: 2017-12-26 22:46:36
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 grudnia 2017 22:30:18 UTC+1 użytkownik Bob Budowniczy napisał:

    > Ale dlaczego beton, skoro ceramika lepsza?

    w czym lepsza? Bo wiem gdzie jest gorsza - mianowicie w kanałach powietrznych. Jesli
    wykonawca spitoli ocieplenie, a to jest nagminne, od dołu do góry w murze wieje i
    wychładza, wszystkie parametry lecą na pysk.
    wpisz w gugla "wieje z gniazdek" i milion takich otrzymasz
    http://www.dom.pl/doradcy-branzowi/doradcy-z-firmy-t
    ermo-organika-2/dlaczego-wieje-z-gniazdek-elektryczn
    ych

    b.

  • 5. Data: 2017-12-26 22:57:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Hejo,

> [...]
    http://www.dom.pl/doradcy-branzowi/doradcy-z-firmy-t
    ermo-organika-2/dlaczego-wieje-z-gniazdek-elektryczn

    Trzeba naprawdę masakrycznie taki mur spitolić, żeby wiało z gniazdek :-)
    A poprawić łatwo - skoro od dołu wlatuje, a górą wylatuje i ma do tego
    dostęp wiatr - to masz dostęp i Ty ;) Piana w dłoń, zapianować i już
    nie wieje.

    A najprościej nie używać żadnych listw startowych - styro ze ściany
    fundamentowej (tudzież piwnicznej) połączone ze sobą, normalny narożnik
    z siatki żeby wyprowadzić ładny cokolik i tyle. Nie ma wtedy możliwości
    żeby wiaterek wleciał. A jak nie wleci to i nie wyleci (ani górą ani
    gniazdkiem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2017-12-26 23:22:19
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 grudnia 2017 22:58:01 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    ych

    > Trzeba naprawdę masakrycznie taki mur spitolić, żeby wiało z gniazdek :-)

    niby tak, ale to powszechne

    > A poprawić łatwo - skoro od dołu wlatuje, a górą wylatuje i ma do tego
    > dostęp wiatr - to masz dostęp i Ty ;) Piana w dłoń, zapianować i już
    > nie wieje.

    a gdzie tam - nie wynajdziesz wszystkich miejsc. Gniazdka zamiankujesz, ale gdzies
    szczytami bedzie wylatywało, sciana bedzie wychłodzona.

    > żeby wiaterek wleciał. A jak nie wleci to i nie wyleci (ani górą ani
    > gniazdkiem :)

    wleci szczelina wewnątrz budynku nisko, wyleci wysoko, a po drodze sie wychłodzi pod
    styropianem

    Kompletnie bez sensu tym ryzykować gdy zamiennikiem bez tej wady jest beton
    komorkowy.

    b.

  • 7. Data: 2017-12-27 09:52:06
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!

    > Sytuacja nie dotyczy tylko bloczków, bo kiedyś porównywałem ceny pokryć
    > dachowych i jest to samo, nieważne czy dachówka ceramiczna, blacha, czy
    > papa, cena ta sama.

    Budowa musi być liczona jako całość: materiał plus robocizna.Plus koszty poboczne,
    jak jakość projektu, partactwo fachowców, i różne takie. Opinia żony też w to
    wchodzi.
    Drobny przykład: dachówka i blacha są w tej samej cenie.Jednak do
    dachówki potrzebna jest mocniejsza konstrukcja dachu.Więcej drewna.A nawet same
    obróbki mogą znacząco zmienić cenę pokrycia..Ba! sam wybór działki już może
    znacząco wpłynąć na koszt budynku.
    Właśnie po to są takie grupy.Tego, co tutaj się pisze, nie zawsze się pokrywa
    z opiniami producentów i wykonawców.No, chyba że jaki troll się trafi...
    Pozdro.abomito

  • 8. Data: 2017-12-27 10:21:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 grudnia 2017 09:52:07 UTC+1 użytkownik abomito napisał:
> [...]
    > obróbki mogą znacząco zmienić cenę pokrycia..Ba! sam wybór działki już może
    Dach dwuspadowy vs czterospadowy chociażby
    Przy kryciu blachodachówka przy dwuspadowym ilośc odpadów bliska zera przy
    czterospadowym odpadów sporo wyjdzie

  • 9. Data: 2017-12-28 22:28:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-12-27 o 10:21, Kris pisze:

> [...]
    > Dach dwuspadowy vs czterospadowy chociażby
    > Przy kryciu blachodachówka przy dwuspadowym ilośc odpadów bliska zera przy

    A przy dachówce i czterospadowym z kolei gąsiory kosztują chorą kasę nie
    mówiąc już o ustawności pokojów na poddaszu bo to jest tragedia.

    --
    Pozdr
    Janusz