  • 1. Data: 2017-12-24 19:40:14
    Temat: Woda z wodociagu 3zł a ze studni 0,1zł
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    Woda z wodociągu kosztuje 3zł za m3 a woda ze studni kosztuje 0,1zł za m3,
    po co przepłacać?
    To odnośnie pewnej dyskusji o cenach wody, sprawdziłem ostatnio jakiś
    rachunek, cena m3 wody z wodociągu kosztuje 2zł, ale z abonamentem wychodzi
    3zł. Na dodatek teraz tą wodę wodociągi ciągną głównie ze studni
    głębinowych, przy jednoczesnym zakazie kopania studni przez gminy, taki
    biznesik śmierdzący czosnkiem i cebulą.
    Dla porównania, koszt wypompowania jednego m3 wody ze studni to zaledwie
    0,1zł.

  • 2. Data: 2017-12-24 20:59:39
    Temat: Re: Woda z wodociagu 3zł a ze studni 0,1zł
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-12-24 o 19:40, Bob Budowniczy pisze:
> [...]
    > gminy, taki biznesik śmierdzący czosnkiem i cebulą.
    > Dla porównania, koszt wypompowania jednego m3 wody ze studni to

    Gdzie tak tanio?

    U mnie m3 wody kosztuje ponad 3,50zł a wraz ze ściekami prawie 12zł.

    U mnie to chyba wszystko przez to, że ujęcie wody jest za płotem mojej
    posesji. To chyba zgodnie z tą zasadą, która sprawia, że najdroższe ryby
    są nad morzem.

  • 3. Data: 2017-12-24 21:35:33
    Od: uciu <a...@g...com>

    Jeszcze musisz mieć w miarę dobrą wodę w tej studni...
    W mojej wszystkie parametry są ok... prócz żelaza.

    I z tego właśnie powodu taniej mi wychodzi wodociąg...

    PS. studnia 50m, śląsk / wokół same tereny zielone... i żelaza mam 24000 przy normie
    200.... Inwestycja w odżelaziacze...ze 3sztuki... około 10000zł do tego to nie jest
    bezobsługowe...

    PS2 inwestycje w studnie zapamiętam do końca życia :-)
    uciu

  • 4. Data: 2017-12-25 10:28:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 grudnia 2017 20:38:37 UTC+1 użytkownik Bob Budowniczy napisał:
    > Woda z wodociągu kosztuje 3zł za m3 a woda ze studni kosztuje 0,1zł za m3,
    > po co przepłacać?

    Po to żeby mieć stale badaną, czystą, mięciutką wodę przez cały czas z
    wysokim ciśnieniem w rurze. Bez konieczności dezynfekcji, zmiekczania,
    uzdatniania, czy martwienia się, czy herbata którą pijesz nie zawiera
    moczu sąsiada ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2017-12-25 12:19:37
    Od: l...@g...com

    Mięciutką mówisz, które to wodociągi są takie dobre?

  • 6. Data: 2017-12-25 12:38:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 24 Dec 2017 19:40:14 +0100, Bob Budowniczy napisał(a):

    > taki
    > biznesik śmierdzący czosnkiem i cebulą.

    Mi to bardziej zalatuje kruchtą i kadzidłem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2017-12-25 13:13:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 grudnia 2017 12:19:38 UTC+1 użytkownik l...@g...com
    napisał:
    > Mięciutką mówisz, które to wodociągi są takie dobre?

    u mnie tez woda z wodociągów jest luksusowa. Piję czasem wprost z kranu.

    b.

  • 8. Data: 2017-12-25 20:08:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    napisał:
    > Mięciutką mówisz, które to wodociągi są takie dobre?

    Wodzisław Śląski. Delikatny kamień w czajniku czyszczę raz na 3-4 lata.
    Żelazko ostatnie wyrzuciłem po chyba 9 latach bo kupiłem większe i
    mocniejsze z dużym wyrzutem pary - stare działa nadal normalnie, a leje
    zawsze tylko kranówę :)

    Woda nadaje się do picia bezpośrednio z kranu - jest smaczna i zdrowa.

    https://www.pwik-wodzislaw.pl/zalatw-sprawe/jakie-sa
    -parametry-dostarczanej-wody/

    Twardość ogólna mg CaCO3/l

    dopuszczalna wartość: 60 - 500
    wynik: 90

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2017-12-25 20:48:20
    Od: l...@g...com

    A niedaleko od ciebie, w Zabrzu już tak dobrze nie jest, choć i tu zależy, w której
    dzielnicy mieszkasz.

  • 10. Data: 2017-12-26 14:47:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 grudnia 2017 20:48:22 UTC+1 użytkownik l...@g...com
    napisał:
    > A niedaleko od ciebie, w Zabrzu już tak dobrze nie jest, choć i tu zależy, w której
    dzielnicy mieszkasz.

    Moja żona kiedyś w Gliwicach studiowała - wodę na herbatę robiliśmy z
    wody mineralnej, bo kranówa śmierdziała żulem i na powierzchni unosiły
    się jakieś dziwne plamy... :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.