  • 91. Data: 2017-12-30 20:47:01
    Temat: Re: Woda z wodociagu 3zł a ze studni 0,1zł
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 30 grudnia 2017 17:45:38 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > linke poprosze

    Wiesz co, no nie naszukałem się zbytnio, pewnie da się znaleźć gdzie indziej
    coś lepszego :

    http://allegro.pl/najtaniej-wymiennik-ciepla-12-plyt
    owy-5-15-kw-3-4-i6977551578.html

    L.

  • 92. Data: 2017-12-31 11:25:21
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 29.12.2017 o 09:16, Budyń pisze:

    > Ty mi lepiej powiedz jak bardzo wariacki pomysł jest by kominek z plaszczem wodnym
    pracując w ukladzie otwartym napelniac poprzez pompke obiegową i tylko podczas pracy
    (palenia) tę pompę kręcic. Różnica poziomow bufora wody i kominka jest mała, pompka
    by dała rade. Bufor jest otwarty, gdyby sie woda zagotowala to sie cofnie do bufora
    (cos jak w solarach)

    A nie myślałeś żeby zrobić w buforze wężownicę choćby z pex-al-pex?
    Dostajesz wtedy osobny układ otwarty dla kominka i w bonusie szansę na
    warstwowe ułożenie wody w buforze, bo się mieszać nie będzie. Wtedy też
    zimniejsza woda poleci do kominka i większy zysk z kondensacji smoły...
    och wait... ;-)

    Swoją droga dziwię się, że producenci kominków z płaszczem wodnym nie
    reklamują ich jeszcze jako kondensacyjne;)

    A wracając do "bufora" jeszcze dwie sprawy:
    1. Domyślam się, że wodę z bufora będziesz kręcił przez jakiś wymiennik
    z instalacją odbierającą? Jak zdecydujesz się na wężownicę to możesz
    jeszcze dodać druga dla odbiorów, oszczędzisz wymiennik i pompkę. Plus
    brak mieszania po raz kolejny.
    2. Jak masz rozwiązane CWU? Bo skoro już robisz te wężownice w
    zbiorniku... ;)

    --
    Pozdro!
    S.

  • 93. Data: 2018-01-02 10:26:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 17:04:34 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    "obsługujący" wyjedzie to reszta rodziny nad tym nie zapanuje.

    > a to twoje PLC daje sie backupować? Jak się upali w 3,14zdu to jaki masz plan?
    > U mnie to podmieniam hardware, a software mam na karcie SD, podpinam i chodzi.
    > Problemem moze byc co bedzie gdy raspberrypi bedzie juz w 345wersji i nie bedzie
    zgodny w dół.

    Problem jest taki że backupy gina
    Ustawienia domowego routera kiedyś tez do pliku zgrałem, na dysku kompa zapisałem i
    na pendrivie tez
    Za dwa lata coś się pokasztaniło nie chciało mi się ręcznie ustawiać to szukam
    zapisanego pliku z konfiguracją
    Komp zmieniony więc na dysku nowego danych nie ma pendreive się odnależć nie dał;)

  • 94. Data: 2018-01-02 14:31:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 10:26:48 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Problem jest taki że backupy gina

    Jak dbasz tak masz. Ja mam backup na kompie, a komp bakapowany na
    swoich serwerach bakapowych w serwerowni 60km dalej. Na pewno nic nie
    może zginąć :)

> [...]
    zapisanego pliku z konfiguracją
    > Komp zmieniony więc na dysku nowego danych nie ma pendreive się odnależć nie dał;)

    Taki bakap to o kant dupy :) Na pendrive też nie ma sensu trzymać
    długoterminowo kopii bo taka pamięć może się nie dać w ogóle odczytać
    po np. 10 latach leżenia w szafce.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.