  • 11. Data: 2021-10-19 09:35:45
    Temat: Re: Wykrywacz przewodów
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.10.2021 01:59, Budzik wrote:
    > Jaki polecacie wykrywacz przewodów w ścianach?
    > Czaje się na Bosch GMS 120 ale moze cos lepszego w tej cenie albo cos
    > tanszego i rownie dobrego?

    Wykrywacz metalu w ścianie czy przewodów pod napięciem konkretnie? Bo do
    tego drugiego, używam w domu tego -
    https://allegro.pl/oferta/probnik-tester-napiecia-su
    nco-fazer-detector-777-9891710257

    Przypadkowy zakup gdy potrzebowałem powiesić obrazek na ścianie, uchwyt
    na baterie się rozlatuje, ale kurde przewody co do 1cm jestem w stanie
    tym znaleźć pod tynkiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2021-10-19 15:59:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-13 o 01:59, Budzik pisze:
    > Jaki polecacie wykrywacz przewodów w ścianach?
    > Czaje się na Bosch GMS 120 ale moze cos lepszego w tej cenie albo cos
    > tanszego i rownie dobrego?

    Mam obecnie Bosch GMS 120 oraz https://yato.com/products/4/YT-73131

    Bosch i Yato używam raczej do szukania metali. Jeżeli chodzi o przewody
    pod napięciem to bywa loteria. Jedno co jest ważne i trzeba wiedzieć, że
    kiedy szuka się przewodów pod napięciem w ścianach to druga dłoń musi
    płasko spoczywać na ścianie w miejscu, gdzie na pewno nie ma przewodów.

    Przez jakiś czas używałem
    https://www.narzedzia.pl/wykrywacz-bosch-d-tect-120-
    professional-10-8-v,56914.html

    Ale ten mi w ogóle nie przypadł go gustu i jakoś nigdy mu nie umiałem
    zaufać.

    Najlepiej jednak się sprawdza to:

    https://www.gotronik.pl/ut682d-szukacz-par-przewodow
    -uni-t-p-6481.html

  • 13. Data: 2021-10-20 11:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Najlepiej jednak się sprawdza to:
    >
    > https://www.gotronik.pl/ut682d-szukacz-par-przewodow
    -uni-t-p-6481.h
    > tml

    A to na jakiej zasadzie działa?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 14. Data: 2021-10-20 14:20:59
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 18.10.2021 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Collie p...@b...pl ...

    > Parkside miałem i niestety ale to pierwsza rzecz z tej lidlowej serii
    > która mnie zawiodła.
    > Być moze trafiłem na jakis uszkodzony egzemplarz ale wskazania były
    > dosc losowe.

    Też kupiłem i mój działa bardzo niestabilnie. Raz wykrywa dobrze, za
    minutę już nie widzi znalezionych wcześniej przewodów, a po pewnym
    czasie znajduje przewody na całej powierzchni ściany.

    yabba

  • 15. Data: 2021-10-20 14:53:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Generator sygnału podłączasz do druta i szukasz na drugim końcu, ale to
    niskonapięciowy odbiornik (teletechniczny) i spalisz 230 V.

    -----

  • 16. Data: 2021-10-20 15:05:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-20 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    -uni-t-p-6481.h
    > A to na jakiej zasadzie działa?

    Na zasadzie ucha.

    Jak przewód jest pod napięciem to w głośniczku detektora słychać brum
    50Hz. Im bliżej, tym głośniej. Machając odbiornikiem tuż prze ścianie
    słychać w którym miejscu dźwięk jest najsilniejszy. To tam jest przewód
    w ścianie.

    Jak przewód jest bez napięcia to podłącza się generator i wtedy
    zbliżając detektor do przewodu słychać generowany dźwięk.

  • 17. Data: 2021-10-20 15:07:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-20 o 15:05, Uzytkownik pisze:

> [...]
    >
    > Jak przewód jest bez napięcia to podłącza się generator i wtedy
    > zbliżając detektor do przewodu słychać generowany dźwięk.

    Od kiedy zacząłem tego używać tak innych detektorów używam bardzo
    sporadycznie.

  • 18. Data: 2021-10-20 17:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba ...@...pl ...

    > Też kupiłem i mój działa bardzo niestabilnie. Raz wykrywa dobrze,
    > za minutę już nie widzi znalezionych wcześniej przewodów, a po
    > pewnym czasie znajduje przewody na całej powierzchni ściany.

    Ok, czyli one po prostu tak maja i trzeba oddac. Dzieki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 19. Data: 2021-10-20 17:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Od kiedy zacząłem tego używać tak innych detektorów używam bardzo
    > sporadycznie.

    Dzieki za podpowiedzi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 20. Data: 2021-10-21 11:57:02
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.10.2021 o 14:53, ąćęłńóśźż pisze:
    > Generator sygnału podłączasz do druta i szukasz na drugim końcu, ale to
    > niskonapięciowy odbiornik (teletechniczny) i spalisz 230 V.

    Przez przypadek podłączyłem pod 230v. Działa nadal.