  • 141. Data: 2022-05-30 11:54:06
    Temat: Re: cena węgla
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 30 May 2022 at 07:56:35 UTC+2, Myjk wrote:
> [...]
    > Założyłem że pisałeś o jadalnych, bo moi rodzice mają staw pod domem, a w
    > nim karasie ozdobne. Probowali sprzedawać nawet swego czasu, ale uznali to
    > za marny trud i kompletnie nieopłacalną zabawę mimo że staw zakładali nie
    > dla zysku a dla "przyjemności". Woleli jednak zamontować _bezobsługowe_
    > panele PV, bo widzą z tego wymierną korzyść (literalnie grzeją dom za darmo
    > i to w ich przypadku gdy instowaliśmy DIY, gdy dostali 5k dotacji i
    > odliczyli od podatku, już im się to zwróciło po niecałych 3 latach),
    > dzbanku gliniany, a na karasie sobie co najwyżej popatrzeć.

    panele PV sie nie nadaja do grzania domu
    bo w sezonie grzewczym, czyli zimą, ich moc generowana spada do 10-20% nominalnej,
    czyli jak kto ma zainstalowane 10 kW to może zasilić grzejnik 1-2 kWa ten domu nie
    ogrzeje.

    Poza tym temperatura spada nocą, a wtedy panel jest wyłączony, gdyż brak oświetlenia.

    Zatem panelem PV można ogrzewac jedynie latem i za dnia,
    czyli to badziewie.

    Ok, pomaga net metering, ale zimą i tak insolation level spada o 80%

    czyli tylko 2kW mocy
    i domu się nie ogrzeje i każdy to wie.

  • 142. Data: 2022-05-30 20:17:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.05.2022 o 07:56, Myjk pisze:

> [...]
    > dla zysku a dla "przyjemności". Woleli jednak zamontować _bezobsługowe_
    > panele PV, bo widzą z tego wymierną korzyść

    Srożyść. Gość ma z samych karasi 20kzł/rok Pokaż mi PV 10kW na dachu co
    dają taki zysk rocznie. MAX to 15zl/dziennie czyli 3 rybki. Możesz spadać :]

    > (literalnie grzeją dom za darmo

    Srarmo, chyba że mieszkają w budzie ze styropianu.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 143. Data: 2022-05-30 20:38:53
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 30 May 2022 at 20:17:56 UTC+2, LordBluzg(R)?? wrote:

> [...]
    > dają taki zysk rocznie. MAX to 15zl/dziennie czyli 3 rybki. Możesz spadać :]
    > Srarmo, chyba że mieszkają w budzie ze styropianu.
    te karasie to fake i ściema i blaga dla Zenków
    i nikt tego syfu nie kupuje bo na głowę n ie upadł

    Jak kto ma staw to ma karpie a n ie złote rybki

  • 144. Data: 2022-05-31 23:51:26
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.05.2022 o 07:56, Myjk pisze:

    > Założyłem

    Już ci pisałem kiedyś, że walisz konia do tych paneli. Jest od chuja
    możliwości przy minimalnym wkładzie, żeby sobie przeliczać rocznie na
    ZYSK (łącznie z wkładem) od powierzchni na złotówki. Bo PV należy
    przeliczać na złotówki ZYSKU/DZIEŃ. Zwykłe pole ziemniaków daje więcej
    kasy niż to samo pole PV. OK, rozumiem całkowicie ten PRESTIŻ ale mam
    pełną bekę z pojebania mózgowego panelarzy. Coraz więcej mam takich
    "doświadczonych" co położyli panele i po ROKU dostali rachunek, bo
    rozliczania co 2 miesiące/kontrolowanego nie ma, gdzie im się wydawało,
    że sobie ZA DARMO dom obrabiali w energię bo majo PV :D 10tys dopłaty to
    pikuś ale w sumie średnia. Mam nawet "ulubionych". Gość jeden pobił
    ostatnio rekord. 32TYS dopłaty :D Na dachu ma 15kW/PV, pompka ciepła
    16kW, domek 200m2 basenik, kuchnia w prądzie, (bez ładowania elektryka)
    na prawo i lewo srał prądem :D Nocusz, musiał dołożyć/kredyt wziął
    :D...teraz podobno oszczędza :D:D:D Zobaczymy za rok :D

    Mam też takich, co w ogóle nie zwiększyli poboru energii elektrycznej.
    Ile mają zysku przy 10kW na dachu? Wychodzi im że jednak płacą a nie że
    nie płacą...czyli ZERO zysku a jednak opłata :)
    Itoby było natyle :D

    Możesz tylko wypierdalać :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 145. Data: 2022-06-06 20:48:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 31 May 2022 23:51:26 +0200, LordBluzg®🇵🇱

    > Możesz tylko wypierdalać :D

    Póki co to ty wypierdalasz do kibla. Możesz być pocieszony,
    bo wylądowałeś tam razem z drobiem, ale co ciekawe przed
    aZorem. Tak podwĂłjna nobilitacja, prostaku.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 146. Data: 2022-06-06 22:03:46
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W poniedziałek, 6.06.2022 o 20:48, Myjk napisał:

    > Tue, 31 May 2022 23:51:26 +0200, LordBluzg®🇵🇱
    > Póki co to ty wypierdalasz do kibla. Możesz być pocieszony,
    > bo wylądowałeś tam razem z drobiem, ale co ciekawe przed
    > aZorem. Tak podwĂłjna nobilitacja, prostaku.

    Zenkowy przybytek nobilituje.
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/lodz/licza-row
    ery-a-ludzie-za-potrzeba-biegaja-na-podworko/vm0l91y

    --
    Collie

  • 147. Data: 2022-06-07 00:32:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 6 czerwca 2022 o 22:04:17 UTC+2 Collie napisał(a):

    > Zenkowy przybytek nobilituje.
    > https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/lodz/licza-row
    ery-a-ludzie-za-potrzeba-biegaja-na-podworko/vm0l91y

    > --
    > Collie
    Dawno zdjęcia swojej żony nie dawałeś. Daj, nic tak nie cieszy jak cudze
    nieszczęście.

  • 148. Data: 2022-06-07 07:03:27
    Od: Runt <l...@f...org>

    ery-a-ludzie-za-potrzeba-biegaja-na-podworko/vm0l91y

    > Dawno zdjęcia swojej żony nie dawałeś. Daj, nic tak nie cieszy jak cudze
    nieszczęście.

    daj swoje zdjęcie od pasa w dół. oczywiście bez kaleson.
    nic tak nie ucieszy jak cudze nieszczęście! ;-))))

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

    KANALIO!

    Internet pamięta:

    https://groups.google.com/g/pl.soc.polityka/c/MBgopP
    7Lgw8

    (patrz: 24.02.2022, 15:21:34)

    (c) - zenek kapelinder z królestwa narragonii

  • 149. Data: 2022-06-07 08:37:33
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.06.2022 o 20:48, Myjk pisze:

    > Póki co to ty wypierdalasz do kibla.

    Rozumiem, że ci się prawda nie podoba :]
    Nocusz, musisz z tym żyć :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 150. Data: 2022-06-24 00:21:48
    Od: marios <d...@f...gd>

    > Dwa lata temu "wymusiłem" na Teściach (80+) zmianę sposobu ogrzewania z
    > węgla na gaz.
    > Po dwóch sezonach Teściowie są "wniebowzięci" - ale idzie trzeci i już
    > widzę, że będzie wtopa.
    > Jak myślicie - kupować teraz wagon węgla na zapas - czy jeszcze poczekać
    > na "pomoc państwa"?
    >
    > TG

    Ja się tak tylko zastanawiam nad sensem tych cen w okolicach 3000 zł/t
    (a 3500 to wydaje mi się absurdem) i jeszcze pomysły w dopłacanie
    sprzedawcom, bo ...

    1 kg węgla to ok. 20-23 MJ
    1 kWh prądu to 3.6 MJ

    Prąd zamienia się w ciepło teoretycznie w 100%.
    Węgiel spalamy z efektywnością ? - średnio 60%?, a jak ma byle jaki,
    tani piec i jeszcze pali na granicy 55-60*C, to bo ja wiem - ile to może
    być z 50% sprawności ogólnie?

    Załóżmy że węgiel jakiś bez certyfikatu i ma te 21 MJ / kg (optymistycznie)
    i jest spalany z 60% sprawności.

    21 000 000 J * 0.6 = 12.6 MJ * 1000 kg (1 t) => 12600 MJ

    12600 MJ / 3.6 MJ (z 1kWh) => 3500 kWh prądu równoważne

    Jeżeli kupujemy prąd po ok. 1 zł/kWh (obecnie chyba 92gr z vat23), to
    wyjdzie podobnie cenowo (zakładają na jesień kosmiczne 3500zł/t),
    a jak mamy coś buforującego, to II taryfa i coś tam po 0,52 zł / kWh

    3500 kWh * 0.50 zł = 1750 zł

    dajmy w 2T podrożeje i będzie po 70 groszy.
    3500 kWh * 0.7 zł = 2450 zł

    Węgiel do elektrowni, i za to utrzymać sensowną cenę prądu, zrobić (jak
    już) jakieś małe dopłaty do montażu buforów czy grzejników.

    Nie ma dymu z pieców bez filtrów, nie trzeba bawić się w palacza,
    rozsypywać popiołu, kupować kolejne kotły itd.

    No - mogą (a może raczej pewnie?) nie wytrzymać linie i tu ewentualnie
    problem, no i osoby starsze, które nie mają pieniędzy czy siły na zmiany
    w instalacjach (ale ustawy zakazujące czegośtam jakoś na to nie patrzą).

    Płacę grube tysiące podatków i jeszcze mam się zrzucać na dopłaty dla
    handlarzy? - KJM!