  • 1. Data: 2016-10-16 18:20:35
    Temat: człowiek całe życie się uczy :)
    Od: Bolko <s...@g...com>

    jak rąbać i się nie o robić

    https://youtu.be/yu0Cf6-SOAE

    siekiera fińska

    http://allegro.pl/siekiera-leveraxe-i6560388415.html

  • 2. Data: 2016-10-16 19:03:39
    Temat: Re: człowiek całe życie się uczy :)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 16 Oct 2016 09:20:35 -0700 (PDT), Bolko

    > siekiera fińska

    Chryzantemo, 1000 zł za siekierę, żeby potem min. 50% porąbanego paliwa
    wywalić przez komin. Toż to lepiej od razu Tanto kupić. :P Ludzie, jest XXI
    wiek, a nie średniowiecze.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2016-10-16 19:45:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 października 2016 19:02:40 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Chryzantemo, 1000 zł za siekierę, żeby potem min. 50% porąbanego paliwa
    > wywalić przez komin. Toż to lepiej od razu Tanto kupić. :P Ludzie, jest XXI
    > wiek, a nie średniowiecze.
    XXI wieczny człowieku- ludziska w kilkudziesieciletnich domach też często mieszkają
    i co im zaproponujesz- PC z went mech?

  • 4. Data: 2016-10-16 23:02:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.10.2016 o 19:45, Kris pisze:

    > XXI wieczny człowieku- ludziska w kilkudziesieciletnich domach też często
    mieszkają i co im zaproponujesz- PC z went mech?

    temat świetny, znaczy świetnie nazwany. Gość ma fajne podejście, jako
    amator, zrobił naprawdę dobry film. Pełen szacunek. Ale ja bym polecił
    jakiekolwiek inne ogrzewanie.
    JAk byłem dzieckiem w moim domu też palono drewnem/węglem. Myślałem że
    zrzucenie paru ton węgla, koksu, to największa mordęga. myliłem się.
    żeby palić w kominku trzeba być HiMEnem albo Pudzianowskim. I mieć dwie
    działki. jedna na dom, druga na plac "porąbany" plac boju i magazyn drewna.
    ToMasz

  • 5. Data: 2016-10-17 08:28:06
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 16 października 2016 23:02:23 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > działki. jedna na dom, druga na plac "porąbany" plac boju i magazyn drewna.

    Nie bez powodu Ford mówił że drewno zagrzeje cie dwa razy.

  • 6. Data: 2016-10-17 10:25:23
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2016-10-16 19:03, Myjk pisze:
    1000 zł za siekierę.... jest XXI
    > wiek, a nie średniowiecze.

    Dlatego potencjalnym zainteresowanym polecam skorzystać z narzędzi rodem
    z XXIw i kupić ją za 300zł mniej :)
    https://www.lamnia.com/pl/sc/134/narz%C4%99dzia/siek
    iery-i-topory?mid=349
    Ale to nadal siekiera w cenie kilku metrów drewna.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2016-10-17 18:20:19
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-10-16 o 18:20, Bolko pisze:
    > jak rąbać i się nie o robić
    >
    > https://youtu.be/yu0Cf6-SOAE
    >
    > siekiera fińska
    >
    > http://allegro.pl/siekiera-leveraxe-i6560388415.html

    Mam wrażenie, że przy użyciu tych wyrafinowanych technik i
    wyrafinowanych siekier, gość i tak się nadzwyczaj męczy przy rąbaniu
    prostych przecież i nie poskręcanych kloców drewna.

    Nic nadzwyczajnego tu nie zaprezentował.

    Tej pani zdecydowanie mniej wysiłku sprawia rąbanie:
    https://www.youtube.com/watch?v=7fWo0P0MdJM

    Choć technika taka sama :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2016-10-17 20:59:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do bardzo dobrze wysuszonego deba mlotek wystaczy.

  • 9. Data: 2016-10-17 21:11:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Polak jak sie przy robocie nie napierdolil ze potem trzy dni chory to uwaza ze nic
    nie zrobil i ze kasa mu sie nie nalezy. W necie do oporu filmikow hydraulicznych
    luparek. Takie duzo mniej wydajne ze stozkowym swidrem tez sa. Hydrauliczne lubia
    Niemcy a ze swidrem Rosjanie. Wychodzi ze obydwie nacje duzo madrzejsze od Polakow.
    Jeden z moich nauczycieli mowil ze jak trzeba cos zrobic to sie godzine mysli jak
    zrobic i robi przez piec minut, nigdy odwrotnie.

  • 10. Data: 2016-10-17 21:12:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2016 o 20:59 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Do bardzo dobrze wysuszonego deba mlotek wystaczy.

    Jeszcze nie spotkałem dęba opałowego, który by się lekko rąbał, tym
    bardziej wysuszony.
    Każde mokre drewno opałowe rąbie się (łupie) o niebo lżej niż suche.

    TG