  • 31. Data: 2022-01-18 15:22:56
    Temat: Re: czym najepiej ciąć opony?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > Niedawno byłem w cementowni. Palą tam "paliwem" RDF, które jest dość
    > niskokaloryczne i ma zmienne parametry. Aby ustabilizować proces mają
    > w pogotowiu zapas węgla oraz zapas gumy, które dokładają aby poprawić
    > kaloryczność. Co ciekawe wolą palić gumę, niż węgiel, bo guma jest
    > inaczej klasyfikowana od złowrogiego węgla i za nią są niższe opłaty
    > emisyjne. Silnika rakietowego na gumę bym się trochę obawiał, bo to
    > jednak musi być paliwo stabilne i pewne, ale w cementowni - czemu nie.

    W Związku Radzieckim podobno konstruowali bombę gumową.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2022-01-18 15:42:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 18 stycznia 2022 o 14:32:46 UTC+1 Jacek napisał(a):
> [...]
    > emisyjne. Silnika rakietowego na gumę bym się trochę obawiał, bo to
    > jednak musi być paliwo stabilne i pewne, ale w cementowni - czemu nie.
    Masz wybór. Jak się boisz silnika rakietowego z paliwem gumowym możesz takimi
    rakietami nie latać. Ja się nie boje i mogę latać.

  • 33. Data: 2022-01-18 17:35:36
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > W Związku Radzieckim podobno konstruowali bombę gumową.
    Gdzieś czytałem, że bomba ta po zrzuceniu przestała skakać (i siać
    spustoszenie) dopiero po większych ulewach, jak ziemia rozmokła.
    A bardziej na poważnie, to Finowie pokrywali bunkry gumą i radzieckie
    bomby ich dzięki temu nie rozwalały.
    Jacek

  • 34. Data: 2022-01-18 18:07:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 18 stycznia 2022 o 17:35:37 UTC+1 Jacek napisał(a):
> [...]
    > spustoszenie) dopiero po większych ulewach, jak ziemia rozmokła.
    > A bardziej na poważnie, to Finowie pokrywali bunkry gumą i radzieckie
    Szkoda że ojcowie niektórych w internecie nie pokryli czegoś gumą.

  • 35. Data: 2022-01-18 18:30:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

> [...]
    > spustoszenie) dopiero po większych ulewach, jak ziemia rozmokła.
    > A bardziej na poważnie, to Finowie pokrywali bunkry gumą i radzieckie

    W czasie wojny cała Europa miała kłopoty z zaopatrzeniem w kauczuk.
    Gdyby tej gumy dali solidną warstwę, gdyby tak bomba odbiła sie od
    bunkru i trafiła w samolot -- dopieroż by była uciecha!

    Jarek

    --
    -- Ale teraz wynaleźli Rosjanie podobno jakiś specjalny sposób na podoficerów...
    -- A tak, specjalny prąd elektryczny. Prąd ten łączy się z gwiazdkami na

  • 36. Data: 2022-01-18 22:29:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Szkoda że ojcowie niektórych w internecie nie pokryli czegoś gumą.

    Oj wielka szkoda, wielka.

    Nie byłoby tyle chamstwa, głupoty, zaczepek i prześladowania userów na
    grupach, zwłaszcza na pl.soc.polityka oraz tylu durnowatych pseudo-porad.

    Oj, szkoda, szkoda.