  • 101. Data: 2021-03-01 12:59:56
    Temat: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > U nas trzymają ich taryfy, a tam umowy, szczególnie te zapisy
    > małym druczkiem.
    > Czytałem że na giełdzie energii były skoki cen z 0,1$/kwh do
    > 10000$/kwh.

    Ok, ale imo nie powinno tak być aby tak duze wahania przerzucać na
    pojedynczego klienta.
    Po prostu nie powinno być takiej mozliwości.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 102. Data: 2021-03-01 13:04:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/03/2021 12:59, Budzik wrote:
    > Ok, ale imo nie powinno tak być aby tak duze wahania przerzucać na
    > pojedynczego klienta.

    Socjalista i zwolennik lewackiej UE :P

  • 103. Data: 2021-03-01 14:29:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-03-01 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Ok, ale imo nie powinno tak być aby tak duze wahania przerzucać na
    > pojedynczego klienta.
    > Po prostu nie powinno być takiej mozliwości.
    I tak generalnie w Europie jest, monopoliści mają cugle. USA a
    szczególnie Teksas się jednak rządzą swoimi prawami. Efekty właśnie
    widać, dostali (ludzie) ostro po du#ie.

    --
    Janusz

  • 104. Data: 2021-03-01 18:30:17
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 1 marca 2021 o 05:59:58 UTC-6 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Ok, ale imo nie powinno tak być aby tak duze wahania przerzucać na
    > pojedynczego klienta.
    > Po prostu nie powinno być takiej mozliwości.

    Bo nie ma.
    Liczniki klienckie nie raportuja tak czesto jak sie cena wacha.
    Problem jest w szemranych firemkach ktore kreatywnie rachunki produkuja.
    Np. "nasze badania dowiodly" ze okres ostatniego tygodnia odpowiada 70% zuzycia
    miesiecznego a akurat w poniedzialek i sobote cena byla 9usd/kwh wiec sobie tak
    ustalilismy i 70% twojego rachunku zaplacisz po 9dolcow.
    Takie cos dzialac moze rowniez w polsce jakbys nie wiedzial.
    Bo zalozenie jest takie ze jednak ludzie zaplaca, a ci co pojda do sadu to
    mniejszosc. A i tak im sie moze nie oplacac bo jak sie cennik tak ustali zeby wyszlo
    tyle ile prawnik liczy to ludzie zaplaca.

    U nas jest nieco lepiej bo mozna sprawe w sadzie ogarnac bez duzych kosztow a
    zaplacic tylko bezsporna czesc rachunku.

    A w usa system jest nieco inny ale to nie ma wiele wspolnego z lewactwem czy
    ochronami klienta. To po prostu zdroworosadkowe ustalenia (w europie)

  • 105. Data: 2021-03-01 18:40:24
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 1 marca 2021 o 11:30:18 UTC-6 ptoki napisał(a):

> [...]
    ochronami klienta. To po prostu zdroworosadkowe ustalenia (w europie)

    Tu linka z ciekawymi informacjami:
    https://old.reddit.com/r/technology/comments/lv96fy/
    texas_energy_coop_files_for_bankruptcy_after/
    Porownywanie teksasu do europy jest mocno nietrafne.
    Jakby tak podliczyc ile taniej oni tam prad mieli latami a potem ile zaplacili w
    czasie sniezycy to mysle ze nadal sa do przodu.

    No i tam teraz cyrki sie dzieja zeby ludzie tego placic nie musieli.
    Polecam poczytac...

  • 106. Data: 2021-03-02 07:36:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/sherp-czyli
    -syberyjski-wszedolaz-w-strazy-pozarnej-w-polsce/nph
    1ce4
    Nie kupujesz?

    -----

  • 107. Data: 2021-03-02 09:27:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/03/2021 07:36, ąćęłńóśźż wrote:
    > www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/sherp-czyli
    -syberyjski-wszedolaz-w-strazy-pozarnej-w-polsce/nph
    1ce4
    > Nie kupujesz?

    Nie. Nie mam Syberii w okolicy gdzie mieszkam. I coś czuje że świata tym
    nie zdobędą. Musisz się bardziej postarać aby wskazać produkt rosyjski
    który powoduje że są potęgą technologiczną czy gospodarczą. Bo jak na
    razie to tylko wódka i rakiety. I surowe paliwa.

  • 108. Data: 2021-03-02 09:31:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To Ty się musisz postarać żeby wskazać, iż mieszkaniec Petersburga (drugie miasto w
    Rosji) żyje gorzej, niż mieszkaniec Łodzi
    (drugie miasto w Polsce).

  • 109. Data: 2021-03-02 09:40:41
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-02-26 o 08:10 +0100, heby napisał:
    > Nadają się również jako traktory do orki. Taki żart był.

    Louis Renault wpadł na to już 100 lat temu ("czołg rolniczy"). Chodziło
    o rozwiązanie problemu kulejącego rolnictwa po wojnie i braku koni,
    które zginęły lub zostały zarekwirowane.
    http://louisrenault.com/wp-content/uploads/2015/12/t
    racteur_7.jpg

    Mateusz

  • 110. Data: 2021-03-02 10:47:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/03/2021 09:31, ąćęłńóśźż wrote:
    > To Ty się musisz postarać żeby wskazać, iż mieszkaniec Petersburga
    > (drugie miasto w Rosji) żyje gorzej, niż mieszkaniec Łodzi (drugie
    > miasto w Polsce).

    Nie, ponieważ z moich ust nie padło takie stwierdzenie.