  • 91. Data: 2021-02-26 10:31:11
    Temat: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli pewnie kupowałeś to samo, co Ukrainiec, Kazach, Białorusin czy Wietnamczyk
    kupowali w Rosji.
    Arabowie pewnie też wg Ciebie wolą amerykańską bawełnę od egipskiej, co stało się
    przyczyną upadku faraonów ;-))
    A biedni Amerykanie nadal uprawiają te swoje kukurydze i pszenice, bydło kowbojami
    pędzą (zamiast bimbru), i prądu im nie brakuje...

    -----
    > Technologie informatyczne, badania naukowe, patenty, towary wosko przetworzone,
    dane z misji kosmicznych i jeszcze kilk innych

  • 92. Data: 2021-02-26 10:44:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2021 10:31, ąćęłńóśźż wrote:
    > Czyli pewnie kupowałeś to samo, co Ukrainiec, Kazach, Białorusin czy
    > Wietnamczyk kupowali w Rosji.

    W sensie, kupowali by rosyjskie ajfony i rosyjskie wyniki bada Plutona?
    A są?

    > Arabowie pewnie też wg Ciebie wolą amerykańską bawełnę od egipskiej, co
    > stało się przyczyną upadku faraonów ;-))

    Nie. Po prostu fakt że połowa budżetu Rosji to cena surowej ropy nie
    jest żadną tajemnicą. Rosja nie jest już żadną potęgą, poza rakietami i
    wódką. Prawde mówiąc trzęsie portkami przez Chinami. Będzie się działo
    za kilka lat, kiedy ktoś zapyta czyja ta Syberia w zasadzie jest.

    > A biedni Amerykanie nadal uprawiają te swoje kukurydze i pszenice, bydło
    > kowbojami pędzą (zamiast bimbru), i prądu im nie brakuje...

    Ameryknom właśnie brakło. Ale to tylko dlatego że w jakimś miejscu USA
    coś jest bardziej SA niż U. Tak to bywa jak się dopuszcza ideologicznych
    imbecyli do wadzy. Bez znaczennia jakich.

  • 93. Data: 2021-02-26 10:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > nie mam niestety, gdzieś mi się przewinęło.
    > Faktycznie, brzmi jak fake, czyli jak na dzisiejsze czasy bardzo
    > prawdopodobna teoria :)
    > Jakby nie patrzeć - jeżeli jest wolny rynek, to elektrownia ma
    > dwie opcje - albo zwiększyć produkcję co2 - ale jako że to
    > kosztuje, to podnosi ceny, żeby kupili tylko ci, co potrzebują,
    > albo podnieść ceny, żeby kupili tylko ci, którzy potrzebują i
    > emisja się nie zwiększyła. Może do tego warto (z punktu widzenia
    > elektrowni) zwrócić uwagę ludzi na problem kosztów emisji, a
    > szybszego sposobu na zainteresowanie ich tym tematem nie ma.

    Ok, ale firmy to nie sa jakies przedsiebiorstwa wujka Kazia i Staszka.
    Musza to przewidziec, usrednic a nie ze jak nagle pizgnie to całosc
    odpowiednialnosci przerzucasz na klineta i podnosisz 100x cene.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 94. Data: 2021-02-26 11:54:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Aha.

    -----

  • 95. Data: 2021-02-26 11:55:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Każdy ma swój ulubiony koszyk.
    Sprawdź, ile w polskim koszyku jest ajfonów i badań Plutona.

    -----

  • 96. Data: 2021-02-26 12:02:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2021 11:55, ąćęłńóśźż wrote:
    > Każdy ma swój ulubiony koszyk.
    > Sprawdź, ile w polskim koszyku jest ajfonów i badań Plutona.

    ajfonów całkie sporo. Badań z Plutona mało, ale to z powodu skumbrii w
    tomacie.

  • 97. Data: 2021-02-26 13:39:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Aha, no to sprawdziłeś.
    Demagog w sam raz na amerykankę jakiegoś powiatowego PiS.

    -----

  • 98. Data: 2021-02-26 14:04:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2021 13:39, ąćęłńóśźż wrote:
    > Aha, no to sprawdziłeś.
    > Demagog w sam raz na amerykankę jakiegoś powiatowego PiS.

    PiS jest biegunowo odległy od moich przekonanń, nigdy nie lubiałem
    lewicy w kwestiach gospodarczych i części światopoglądowych.

  • 99. Data: 2021-02-26 15:37:54
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 26.02.2021 o 09:59, Budzik pisze:
    > Ok, ale firmy to nie sa jakies przedsiebiorstwa wujka Kazia i Staszka.
    > Musza to przewidziec, usrednic a nie ze jak nagle pizgnie to całosc
    > odpowiednialnosci przerzucasz na klineta i podnosisz 100x cene.

    każdy gra pod swoje - dysponenci co2 pod zebranie jak największego
    podatku, płatnicy - pod zapłatę jak najniższego podatku. Może to gra od
    strony firm, żeby ten podatek obniżać w przyszłości (w sytuacjach
    awaryjnych chrońmy konsumentów i zrezygnujmy z pobierania podatku, bo my
    nie chcemy do tego dopłacać), może od strony rządu, żeby przejąć
    kontrolę nad tymi firmami (tylko komunizm jest rozwiązaniem na problemy,
    które tworzą takie firmy)

    Lukasz

  • 100. Data: 2021-03-01 10:54:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-02-26 o 10:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Musza to przewidziec, usrednic a nie ze jak nagle pizgnie to całosc
    > odpowiednialnosci przerzucasz na klineta i podnosisz 100x cene.
    U nas trzymają ich taryfy, a tam umowy, szczególnie te zapisy małym
    druczkiem.
    Czytałem że na giełdzie energii były skoki cen z 0,1$/kwh do 10000$/kwh.

    --
    Janusz