  • 81. Data: 2021-02-25 23:27:11
    Temat: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2021 22:50, ąćęłńóśźż wrote:
    > Porównanie gospodarki polskiej i rosyjskiej wypadłoby na korzyść ichniej.

    Nikt tu nie porównuje gospodarki ichniej i polskiej. Pokazuje tylko że
    Rosja już dawno przestała się rozwijac, stacza się wypadając z co chwile
    następnych rynków. Kupowałeś ostatni cokolwiek zrobionego w Rosji?
    Wiertarkę? Ser? Meble? Filmy? Śladowe ilosci. Przy takim państwie
    powinni być równorzędni z pozostałym graczami. Tymaczem nikt nie chce
    ich produkcji, bo oni nic nie produkują co ma wartość. Jedyne co ma
    śladową wartosć to niektre detale techniki wojskowej, energetyki
    jądrowej. Poza tym dupa.

    > Zobacz np. technikę kosmiczną

    Opartą o kilkudziesięoletnie, niewydolne rakiety, silniki produkowane na
    bodaj Ukrainie i brak jakichkolwiek osiągnięć w ostatnich 20-30 latach
    poza rozdupceniem kilku satelitów czy sond do stanu kiedy komercyjne
    firmy wolą nie ryzykować tej loterii rodem z ZSRR. Sojuzy latają i
    owszem. Ale to nie są osiągnięcia współczesne. To zabytki.

    >, lotniczą

    Obecną? Tą co jej nie chcą kupować i państwo musiał nakazać kupić
    produkowane u nich samoloty jakiejś państwowej spółce?

    >, wojskową

    Jaieś konkretny inne niż 40-letnie silosy w których uran myszy
    przeżarły? No tak zapomniałem, Rosja to wódka i rakiety. Rakiety mają.
    Czyli bez zmian. Zawsze mieli.

    >, informatyczną

    Zerowa. Nic nie produkują. Maja tylko zdolnych programistów. Tylko
    dlatego że to *NIC* nie kosztuje. Sam się rodzą.

    Rosjanie miali zaprojektować własny telefon. Zaprojektowali poprzez
    kupno chińskiego telefonu z amerykańskim systemem operacyjnym. Jest
    słynny film w którym Putinowi tłumaczy się szef rosysjkiej spółki
    technologicznej "że troche nie wyszło". Rossija!

    Ostatni procesor jaki produkowan na ich terytorium to jakieś żałosne
    podróbki chipów z lat 90. Potęga, znaczy się, informatyczna.

    Taka samą potęgą jest Korea Pn. Ich głowne źrodło dochodu waluty
    zachodniej to zdaje się obecnie badna pryszczersów hackujacych po całym
    świecie. Potęga informatyczna, Panie.

    > Do tego nasz węgiel wobec ich ropy

    Gównianej jakości, dodajmy.

    >, gazu, diamentów i niemal wszystkiego.

    Jesli Rosja ma jakieś bogastwa, to najczęsciej w miejscach gdzie nie da
    się ich ruszyć bez ogromnego nakładu kasy, której mafia nie wyłoży. Jak
    się coś da wykopać niedaleko to spoko, ale jak by trzeba było rozkopać
    pół syberii to nie. Chińczycy już tam się wprowadzają. Kup popcorn i patrz.

    Nikt tutaj nie porównuje gospodarki Rosji do Polski, coś ci się
    pomerdało. Natomaist jes obserwacja że Rosja, jako że zarządzana przez
    skorumowane mafijne struktury, jak wszędzie w takiej sytuacji, demontuje
    gospodarkę i staje się tylko eksporterem dóbr naturalnych, najczęsciej
    nieprzetworzonych. To spowodwało juz teraz że Rosja panicznie ingeruje w
    rynek ropy naftowej na całym świecie wiedząc że jak dupnie cena to w
    kraju zabraknie wszystkiego, bo ich "dobrobyt" jest bezpośrednio
    powiązany z ceną ropy. Patrz, jak w Wenezueli.

  • 82. Data: 2021-02-25 23:35:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Kupowałeś ostatni cokolwiek zrobionego w Rosji? Wiertarkę? Ser?

    Kilka tygodni temu przeżyłem szok. Kupowałem z w sklepie ogórki.
    Zielone. Patrzę, kraj pochodzenia: Rosja.

    --
    Jarek

  • 83. Data: 2021-02-26 01:32:33
    Temat: Re: taryfy w UK
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-02-24 o 18:25, kanalia Zenek Kapelinder pisze:

    > Idź pizdziak
    zenusiu, jak się miewa twoja zaropiała łechtaczka? ;-)))

    https://img14.dmty.pl//uploads/202102/1613316297_ghk
    t6h_600.jpg

    > vel runt
    c-vel zenek ;-)))

    > dziura w dupie
    zenusiu, skąd u ciebie to ciągłe zamiłowanie do "dziura w dupie"?
    czyzby tęsknota za burdelowymi czasami u hansa? ;-)))

    > przodem. Panie przodem.
    zenusiu, czy to prawda, że u hansa pracowałeś zarówno "przodem" i
    "tyłem"? ;-)))

    zenusiu, masz coś do powiedzenia w temacie j.w.? jak nie to WON!

    --
    Runt

  • 84. Data: 2021-02-26 02:38:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 25 lutego 2021 o 23:27:16 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    > kraju zabraknie wszystkiego, bo ich "dobrobyt" jest bezpośrednio
    > powiązany z ceną ropy. Patrz, jak w Wenezueli.
    Od samego początku mijasz się z prawdą. Na rosyjskich rakietach przez dziesięciolecia
    rozwiały swoje programy badania kosmosu różne państwa. Z USA włącznie. Samoloty
    twierdzisz że mają kiepskie. Myśliwskie mają tej samej generacji co Amerykanie.
    Torpedę zrobili co pod wodą pomyka 100m/sekundę. O ich nowym czołgu pisali że
    najlepszy, najnowocześniejszy na świecie. Filmy twierdzisz słabe. Ostatnio widziałem
    kilka. Zrobione z takim wypierdem że Amerykanie mogli by się uczyć od nich jak się
    filmy robi. A z rzeczy które można u nas kupić. W jednym z marketów kupiłem rosyjski
    żółty ser. Tani był i pyszny. Jeszcze trochę i wykończą polskich sadowników jak
    zaczną eksportować rosyjskie jabłka. Od pewnego czasu mają sporo niższe od nas
    spożycie alkoholu. Argumentacja że jak tanieje ropa to u nich wszystko zdycha jest z
    czapy wzięte. Oni eksportują połowę wydobywanej ropy. Drugą połowę zużywają na własne
    potrzeby. Jak tanieją surowce energetyczne na świecie to robią się one tańsze w
    Rosji. Tanie surowce to rozwój przemysłu.

  • 85. Data: 2021-02-26 07:47:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2021 23:35, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Kilka tygodni temu przeżyłem szok. Kupowałem z w sklepie ogórki.
    > Zielone. Patrzę, kraj pochodzenia: Rosja.

    Potęga Ogórkowa!

  • 86. Data: 2021-02-26 08:03:51
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 25.02.2021 o 10:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > Brzmi to zdecydowanie jak fakenews.
    > Jakies potwierdzenie / zródło?

    nie mam niestety, gdzieś mi się przewinęło.
    Faktycznie, brzmi jak fake, czyli jak na dzisiejsze czasy bardzo
    prawdopodobna teoria :)
    Jakby nie patrzeć - jeżeli jest wolny rynek, to elektrownia ma dwie
    opcje - albo zwiększyć produkcję co2 - ale jako że to kosztuje, to
    podnosi ceny, żeby kupili tylko ci, co potrzebują, albo podnieść ceny,
    żeby kupili tylko ci, którzy potrzebują i emisja się nie zwiększyła.
    Może do tego warto (z punktu widzenia elektrowni) zwrócić uwagę ludzi na
    problem kosztów emisji, a szybszego sposobu na zainteresowanie ich tym
    tematem nie ma.
    A tak w ogóle - kto pobiera pieniądze z tytułu co2, kto je ustala i na
    co są przeznaczone - ktoś gdzieś szukał?

    Lukasz

  • 87. Data: 2021-02-26 08:10:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2021 02:38, Zenek Kapelinder wrote:
    > Na rosyjskich rakietach przez dziesięciolecia rozwiały swoje programy badania
    kosmosu różne państwa.

    Słowo klucz: rozwijały. Czas przeszły. Rosja nie ma obecnie wkładu w
    badania kosmosu, praktycznie żadnego. Nie ma badań naukowych, nie ma
    satelitów badawczych, misji badawczych, nie ma programu budowy rakiet,
    nie ma nic. Własnie widzisz jak ostatnie fragmenty dawnej potęgi
    rozpadaja się w proch. Ile można latać w kosmos na technologi z lat 50.

    > Samoloty twierdzisz że mają kiepskie.

    Nikt ich nie chce kupować. Z resztą Superjet 100 jest "w większej
    połowie" produkowany z części z importu. Zupełnie jak ten rosyjski
    telefon. To już nawet nie jest komiczne.

    > Myśliwskie mają tej samej generacji co Amerykanie.

    Znowu: rakiety mają. A cokolwiek poza rakietami?

    > Torpedę zrobili co pod wodą pomyka 100m/sekundę. O ich nowym czołgu

    Hurra! I na Berlin! Gospodarka oparta o produkcje sprzetu wojskowego. W
    razie czego ich czołgi sa jadalne i potrafią słuzyć jako teleskopy po
    wysłaniu na orbitę. Nadają się również jako traktory do orki. Taki żart był.

    > Filmy twierdzisz słabe. Ostatnio widziałem kilka. Zrobione z takim wypierdem że
    Amerykanie mogli by się uczyć od nich jak się filmy robi.

    Tak. Widziałeś kilka. Nie kilka tysięcy. Kilka. I nie chodzi o
    hamerykańskie. Ogólnie chodzi.

    > A z rzeczy które można u nas kupić. W jednym z marketów kupiłem rosyjski żółty ser.
    Tani był i pyszny.

    Mają poświęcone swoje własne stoisko jak kraje które nia maja czołgów i
    rakiet? Taka półka z rosyjskimi serami, winami, pieczywem?

    Ja ostatnio kupiłem zupkę chińską wyprodukowaną w Rosji. Myśle że to
    początek upadku Chin.

    > Jeszcze trochę i wykończą polskich sadowników jak zaczną eksportować rosyjskie
    jabłka.

    Śwat wtedy klęknie. Potęga sadowcznia, spatkobiercy Łysenki wymyślili
    jabłonkę rosnącą w tajdze przy -40 z jabłkami o kalibrze pasujacej do
    czołgów, w razie czego.

    > Od pewnego czasu mają sporo niższe od nas spożycie alkoholu.

    To się zawsze liczy. Mogą pić więcej, ale nie piją. Przynajmniej
    oficjalnie. Pogratulować.

    > Argumentacja że jak tanieje ropa to u nich wszystko zdycha jest z czapy wzięte. Oni
    eksportują połowę wydobywanej ropy.

    Zastanów się dlaczego Putin lata jak kot z pęcherzem i ingeruje w
    politykę krajów arabskich, w tym prężąc muskuły.

    Rosja ma pi x drzwi 50% dewiz z eksportu ropy.

    https://infolupki.pgi.gov.pl/pl/gospodarka/smyrgala-
    rosja-stawia-na-rope-cena-nie-ma-znaczenia

    Zaczyna to coraz bardziej przypominać sytuację z ZSRR. Dewizy.

    > Drugą połowę zużywają na własne potrzeby. Jak tanieją surowce energetyczne na
    świecie to robią się one tańsze w Rosji. Tanie surowce to rozwój przemysłu.

    Którego to przemysłu w niedługim czasie nie będzie ani śladu bo kto chce
    kupować ich produkty któych albo nie ma albo są z muzeum albo nie
    wiadomo czy będą. Lepiej sprzedawać surowe produkty.

  • 88. Data: 2021-02-26 09:40:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kupowałeś ostatnio coś zrobionego w Stanach?
    Wiertarkę? Ser? Meble?
    Może Rosjan stać na niemieckie wiertarki, szwajcarskie sery i fińskie meble -
    zazdrościsz im?
    Generalnie to tak duży rynek, że dla nich wymiana międzynarodowa butów, materiałów
    budowlanych, zeszytów czy nawet filmów jest
    niemal zbędna.

    -----

  • 89. Data: 2021-02-26 09:41:43
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To były zielone ludziki, w tym są dobrzy ;-)

    -----

  • 90. Data: 2021-02-26 10:10:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2021 09:40, ąćęłńóśźż wrote:
    > Kupowałeś ostatnio coś zrobionego w Stanach?
    > Wiertarkę? Ser? Meble?

    Tak. Technologie informatyczne, badania naukowe, patenty, towary wosko
    przetworzone, dane z misji kosmicznych i jeszcze kilk innych detali.
    Oczywiscie nie wszystko osobiście. Różne organizacje i filrmy kupiły,
    czasem coś sprzedały. Ani śladu ogórków, przyznaje. Tu jestesmy potęgą,
    ramie w ramie z Rosssiją.

    > Może Rosjan stać na niemieckie wiertarki, szwajcarskie sery i fińskie
    > meble - zazdrościsz im?

    Nie. Mnie też stać. Problem nie w tym czy Rosja ma pieniądze. Rosja ma
    obecnie połowe swoich pieniędzy wymienialnych z eksportu ropy. I będzie
    tylko gorzej.

    O kondycji gospodarki rosyjskiej niech świadczy fakt że cały czas
    posługią się pojęciem "twardej" waluty. Czyli każdej innej niż Rubel, bo
    Rubel jest g... wart, jego wartosć pływa razem z poziomem ropy w
    zbiornikach państw Arabskich.

    > Generalnie to tak duży rynek, że dla nich wymiana międzynarodowa butów,
    > materiałów budowlanych, zeszytów czy nawet filmów jest niemal zbędna.

    To tylko taki żart. Nie spodziewałem się że ktoś się złapie.