  • 111. Data: 2021-03-02 11:59:31
    Temat: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Rozumiem, wg Ciebie Rosja to kraj w ruinie jeszcze (bardziej niż według P0 i
    wybiórczej obecna Polska), w którym ludzie żyją lepiej
    i dostatniej.
    No to teraz odpowiedz na pytanie, na kogo zagłosują ;-)

    -----

  • 112. Data: 2021-03-02 12:48:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/03/2021 11:59, ąćęłńóśźż wrote:
    > Rozumiem, wg Ciebie Rosja to kraj w ruinie jeszcze (bardziej niż według
    > P0 i wybiórczej obecna Polska), w którym ludzie żyją lepiej i dostatniej.

    Rosja jeszcze nie jest w ruinie. Ale z dawnej potęgi nic nie zostało
    poza wódką i rakietami.

    Nic nie mówiłem o Polsce. Coś ci się standardowo uroiło.

  • 113. Data: 2021-03-02 13:02:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to Rosja była potęgą?
    Jednak?
    Za carów czy za sekretarzy?
    Co wtedy produkowała rozchwytywanego na całym świecie - poza baletem?

    -----

  • 114. Data: 2021-03-02 13:12:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/03/2021 13:02, ąćęłńóśźż wrote:
    > A to Rosja była potęgą?

    Kiedyś. Głównie militarną. W zasadzadzie tylko militarną w skali
    globalnej. W skali gospodarczej chyba ani jeden komuniazm nie stał się
    potęgą, co najwyżej propagandową...

    > Jednak?

    Tak, wódka i rakiety.

    > Za carów czy za sekretarzy?

    Za sekretarzy. Za carów były szanse na bycie potęgą w innym kierunku,
    ale suweren jednak wybrał inaczej.

    > Co wtedy produkowała rozchwytywanego na całym świecie - poza baletem?

    Rakiety, samoloty z rakietami i troche technologii kosmicznych. Obecnie
    chyba produkujac głównie na swój własny rynek starajac się być
    samowystarczalni. W efekcie Rosja to jeden z niewielu krajów gdzie mówi
    się o "dewizach", bo od nich zależy w tym kraju prawie wszystko a one od
    poziomu zbiorników u arabów.

  • 115. Data: 2021-03-02 15:23:45
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 22.02.2021 o 14:00, heby pisze:

    > Panuje wolny rynek bez złej UE. Następnym razem jak ktoś z Konfederencji
    > będzie bredził o wolności gospodarczej, pamiętaj o tym, jak wygląda
    > wolność w praktyce dnia codziennego.

    Pięknie napisane i w pełni popieram.
    Ten przykład z prądem jest jednym z najpiękniejszych przykładów dlaczego
    jednak w pewnych aspektach nie wszystkie regulacje są złe i że "wony
    rynek" nie zawsze dobrze działa/się sprawdza.

    Pzdr

    --
    /__/_* /