  • 1. Data: 2009-05-14 21:26:50
    Temat: dogrzanie pomieszczenia
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    hej, musze dogrzac piwnice, do temp ok 21 stopni.Konstrukcyjnie wyglada to
    tak: piwnica ok 40 m2, 2m wysokosci,w przyciemiu, ok 1m pod ziemia, i 1 m
    nad ziemia, dwa okienka. Mury grube na ok 60 cm, tylko jedna strona ta z
    okienkami ma stycznosc z podworkiem- ta jest nieco wilgotna, reszta scian
    jest wewnetrzna. Koncepcja jest taka. Dziele piwnice tak zeby wygenerowac
    ok10m2 w miare sterylnego ,czystego i cieplego pomieszczenia. Po podziale
    bede mial w tym pomieszczeniu jedno szczelnie poki co zamkniete i ocieplone
    okienko. Na sciany chcialem zrobic regipsy, jako scianka dzielaca piwnice to
    moze OSB. No i teraz pytanko. Jak w takim pomieszczeniu osiagnac temp w
    miare stala ok 21 cm (potrzebna do dzialania maszyny, ktora tam bedzie
    stala).
    Z grzejnikow to jedynie cos elektrycznego mi przychodzi do glowy. Moze za
    regips wrzucic welne i moze za to osb rowniez?
    Poradzcie cos, obecnie jest tam 15-16 stopni, wilgotnosc ok 45%. Wilgotnosc
    jest ok tylko temperatura nie bardzo:/

    bede wdzieczny za wszelkie sugestie i pomysly
    pzdr
    Anax

  • 2. Data: 2009-05-14 21:45:15
    Temat: Re: dogrzanie pomieszczenia
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Anax WRC" <w...@i...pl> wrote in message

    Ja bym tych ścian od środka nie ocieplał. Po drugie powinieneś tam mieć
    wentylację. Może kup klimaryzator z funkcją pompy ciepła ? W razie czego nim
    osuszysz pomieszczenie, a normalnie będzie działał w drugą stronę.

  • 3. Data: 2009-05-15 05:44:27
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    Anax WRC pisze:
> [...]
    > regips wrzucic welne i moze za to osb rowniez?
    > Poradzcie cos, obecnie jest tam 15-16 stopni, wilgotnosc ok 45%. Wilgotnosc

    Jeżeli chcesz mieć tą temperaturę stałą to te wewnętrzne ściany zrób z
    czegoś grubszego(np cegła), dodatkowo ociepl je od strony zimnej. W
    przeciwnym wypadku będziesz mieć bardzo mała bezwładność cieplną,
    pomieszczenie się bardzo szybko będzie wychładzać.

    Klimatyzacja z pompą ciepła jako ogrzewanie będzie chyba najlepszym
    rozwiązaniem, dodatkowo w pakiecie masz w miarę dokładną regulację
    temperatury no i to osuszanie.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 4. Data: 2009-05-15 20:46:09
    Od: "Anax WRC" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Rafal" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Klimatyzacja z pompą ciepła jako ogrzewanie będzie chyba najlepszym
    > rozwiązaniem,

    niestety to odpada, to nie jest domek tylko piwnica w domu wielorodzionnym.
    nie ma opcji zeby wywalic duze urzadzenie na zewnetrzna sciane:(

    > Pozdrawiam
    > Rafał

    pzdr
    Anax