  • 1. Data: 2009-08-31 11:23:43
    Temat: organizacja placu budowy - co muszę wiedzieć?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Witam.. zacząłem się ostatnio zastanawiać jak zorganizować plac budowy,
    żeby sobie samemu nie narobić przeszkód. Może to dla niektórych będzie
    śmieszne, bo budowa domku z garażem to nie budowa osiedla, ale wydaje mi
    się, że nawet na małe przedsięwzięcie można zorganizować lepiej albo gorzej.

    Czy są jakieś ogólne zasady, które trzeba znać? Będę miał piwnice więc
    sporo ziemi przez pewien czas będzie piętrzyć się na działce - nie
    takiej znowu dużej. Do tego trzeba gdzieś umieścić blaszak tak, żeby
    wszystko miało ręce i nogi...

    Jak do tego podejść? Działka ma 20x40m z wjazdem od węższej strony.. Na
    razie oczywiste wydaje mi się że:
    1. humus w pryzmę jak najdalej od wykopu (będzie potrzebny na samym końcu)
    2. blaszak w miejsce dostępne, ale nie blokujące dostępu do budowy
    (tylko gdzie?!? z przodu działki czy może dopiero za ziemią z wykopu?)
    3. ziemia z wykopu po bokach i z tyłu.

    Podzielcie się swoimi doświadczeniami i błędami :)

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2009-08-31 11:47:15
    Temat: Re: organizacja placu budowy - co muszę wiedzieć?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sporo ziemi przez pewien czas będzie piętrzyć się na działce - nie takiej
    > znowu dużej. Do tego trzeba gdzieś umieścić blaszak tak, żeby wszystko

    Blaszak niepotrzebny. Dodatkowy, niepotrzebny koszt
    Niech ekipa sama dba o swoje narzędzia.
    Ogrodzić teren budowy- siatka leśna doskonale się do tego nadaje.

    > Jak do tego podejść? Działka ma 20x40m z wjazdem od węższej strony.. Na
    > razie oczywiste wydaje mi się że:
    > 1. humus w pryzmę jak najdalej od wykopu (będzie potrzebny na samym końcu)

    A pózniej dodatkowy koszt za rozgarniecie tej pryzmy po całej działce;)))
    Humus już podczas wykopów starać się rozmieścić w miare równo na całej
    działce. Po zrobieniu fundamentów możesz już równać teren i w częsci
    działki gdzie plannujesz trawnik i powoli zagospodarowywać trawnik

    > 2. blaszak w miejsce dostępne, ale nie blokujące dostępu do budowy (tylko
    > gdzie?!? z przodu działki czy może dopiero za ziemią z wykopu?)

    Do momentu zrobienia stanu surowego zamkniętego wszelkie materiały przywoza
    na paletach. Są to cięzkie materiały i raczej nie zginą a w blaszaku się nie
    zmieszczą i tak. Jak zrobisz stan surowy zamknięty to wtedy ew kolejne
    materiały trzymasz już w "prawie" domu

    Dyscyplinować wykonawców aby mieli porządek na budowie. Śmieci itp
    magazynować w jednym miejscu a nie żeby worki po cemencie walały się po
    całej budowie.
    Nie ulegac ekipom i nie zgadzac się na rozwiazania które niepotrzebnie a
    znacznie podnoszą koszt budowy a im ułatwiaja prace,
    Mam tu na mysli że ekipa pewnie będzie chciała abys nadproża gotowe kupił,
    zaprawę do murowania gotową w workach itp.
    Nadproza moga wylac razem ze stropem, zaprawę sobie namieszją na budowie.
    Beton jednak lepiej z gruchy.
    Zużycie np cementu rozliczać na podstawie pustych worków.
    Suporeks/porotherm, cegły itp można łatwo policzyć.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-08-31 12:18:33
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Czy są jakieś ogólne zasady, które trzeba znać? Będę miał piwnice więc
    > sporo ziemi przez pewien czas będzie piętrzyć się na działce

    ziemi bedziesz mial sporo (oblicz sobie objetosc piwnic - tyle m3 bedziesz
    mial dodatkowo), najlepiej jakby przynajmniej czesc dalo sie od razu
    zagospodarowac do wyrownania dzialki, bo mozesz sie nie zmiescic. Na
    obsypanie domu wiele tego nie wejdzie. Oczywiscie humus osobno, gdzies na
    koncu dzialki, zeby nie przeszkadzal. Do obsypania domu i tak musisz miec
    koparke, wiec wtedy bedzie dobry moment, zeby ostateczenie rozwiesc
    pozostala ziemie i humus. Zostaw sobie troche na wyrownanie terenu po
    budowie - zawsze cos siadzie, ciezarowka sie zakopie itp.

    > Do tego trzeba gdzieś umieścić blaszak tak, żeby wszystko miało ręce i
    > nogi...

    blaszak musi stac tak, zeby nie przeszkadzal, najlepiej gdzies w kacie.
    Pamietaj o zapewnieniu dojazdu dla ciezszego sprzetu - koparka, duze
    samochody dostawcze z HDS, grucha z pompa. Ekipy lubia, zeby np palety z
    materialem dawac do wykopu (piwnica) lub na strop (wyzsze kondygnacje), wiec
    dobrze by bylo, zeby HDSem dalo sie siegnac.
    Materialy staraj sie zamawiac na biezaco, unikniesz balaganu i
    niepotrzebnego magazynowania.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2009-08-31 12:27:51
    Od: "łukasz" <g...@o...pl>

    na poczatku pomysl o jakims wc

  • 5. Data: 2009-08-31 12:31:03
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "łukasz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > na poczatku pomysl o jakims wc

    To problem kierbuda i ekipy.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-08-31 12:39:08
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    kris pisze:
    > Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]

    > Blaszak niepotrzebny. Dodatkowy, niepotrzebny koszt
    > Niech ekipa sama dba o swoje narzędzia.
    > Ogrodzić teren budowy- siatka leśna doskonale się do tego nadaje.

    hmm... jeszcze nie widziałem budowy, bez żadnego blaszaka. Mówisz, że da
    się? Już mnie wszyscy uczulają, że muszę się rozejrzeć za blaszakiem :)
    W zasadzie sam nie wiem do czego ta budka na budowie służy - może jako
    przebieralnia z ławeczką i stoliczkiem? Miejsce gdzie można zaparzyć
    herbatę kiedy jeszcze jest dziura w ziemi?

    Budował ktoś bez blaszaka (tudzież innej budki)? Chwalcie się! :)

> [...]
    > działce. Po zrobieniu fundamentów możesz już równać teren i w częsci
    > działki gdzie plannujesz trawnik i powoli zagospodarowywać trawnik

    Teren chciałbym wyrównać ziemią z wykopu - a humus dopiero na to. Równać
    jest co bo działka na 20m schodzi o około 1,5m. Ziemi z wykopów będzie
    tyle, że humus wcześniej rozmieszczony na działce po prostu zginie pod
    zwałami gliny - a szkoda by było.

    cenne uwagi - dzięki

    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2009-08-31 12:41:11
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    kris pisze:
    > Użytkownik "łukasz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To problem kierbuda i ekipy.
    >
    > otóż to! nie zamierzam stawiać WC

    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2009-08-31 12:51:44
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    shaman said the following on 31.08.2009 14:41:
    > otóż to! nie zamierzam stawiać WC

    No to beda Ci robic po kątach. Albo zbija sobie wc z desek i beda Ci
    walic w grunt. Powodzenia z zagospodarowaniem tego co zostanie.
    S.

  • 9. Data: 2009-08-31 12:55:52
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > przebieralnia z ławeczką i stoliczkiem? Miejsce gdzie można zaparzyć
    > herbatę kiedy jeszcze jest dziura w ziemi?

    Budujesz sam/wlasnymi silami ? Postaw se blaszak. Przyda ci sie nie raz i
    nie dwa.
    BUduje ci firma ktorej placisz ? Chyba cie po...mylilo jak chcesz im stawiac
    blaszak ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 10. Data: 2009-08-31 12:56:33