  • 101. Data: 2021-03-11 08:20:48
    Temat: Re: pompa ciepła i bufor
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-03-10 o 23:15, kanalia Zenek Kapelinder pisze:

    > Zwrot z inwestycji to pojęcie zastrzeżone tylko do przedsięwzięć komercyjnych. W
    przypadku zakupu i użytkowania czegoś przez osobę nie prowadząca działalności
    gospodarczej nie ma nigdy zwrotu z inwestycji. Nie wierzysz oczywiście bo uważasz że
    wiesz lepiej. W takim razie podaj mi czas zwrotu zakupu przez osobę fizyczną na
    użytek własny czajnika albo prodiża. W przypadku kawiarni czajnik pozwala na
    zarobienie pieniędzy, po pewnym czasie sie zwroci i zacznie przynosić zysk. Ponieważ
    nie ma możliwości sprzedani prądu z małej fotowoltiki to nigdy się ona nie zwróci.

    co za bełkot. ;-)))

    --
    Runt

    Thanks for visiting and have a fantastic day!

  • 102. Data: 2021-03-11 08:20:54
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-03-11 o 00:47, psi bękart Zenek Kapelinder pisze:
> [...]
    nie ma możliwości sprzedani prądu z małej fotowoltiki to nigdy się ona nie zwróci.
    zwrot z inwestycji? Przekombinowałeś.

    > Jeśli pożytki z inwestycji rosną wolniej od spadku wartości inwestycji to taka
    inwestycja nie przynosi zysku. Fotowoltaika ma sens tylko w jednym przypadku. Ktoś ma
    nawis inflacyjny i be względu na to czy ma pieniądze w banku czy w domu to traci. Jak
    zamiast trzymania kasy w banku albo w domu kupi fotowoltaike to przestanie tracić.
    Ale nie zarobi.

    genialne! powinieneś zostać doradca na Nowogrodzkiej.

    byłbyś pomocny np. przy tej "inwestycji" twoich idoli:

    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/ostrol
    eka-ruszyla-rozbiorka-konstrukcji-na-budowie-elektro
    wni/xqpply1,79cfc278

    ;-)))))

  • 103. Data: 2021-03-11 14:18:31
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 05.03.2021 16:29, heby wrote:

    > 1) ciepło do defrost
    > 2) zmniejszenie ilości cykli

    3) grzanie w czasie gdy pompa się defrostuje, część energii idzie na
    defrost, a część dalej grzeje budynek

  • 104. Data: 2021-03-11 14:53:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2021 o 14:18 KIKI <y...@p...uu> pisze:

    > 3) grzanie w czasie gdy pompa się defrostuje, część energii idzie na
    > defrost, a część dalej grzeje budynek

    Do czego jest bufor to ja wiem, sam go mam. Ale moje pytanie odnosiło się
    do "bufora" zrobionego z kotła CO, którego pojemność wodna raczej nie
    przekracza 100L (a jest pewnie sporo mniejsza).

    TG

  • 105. Data: 2021-03-11 16:50:19
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 11.03.2021 14:53, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Do czego jest bufor to ja wiem, sam go mam. Ale moje pytanie odnosiło
    > się do "bufora" zrobionego z kotła CO, którego pojemność wodna raczej
    > nie przekracza 100L (a jest pewnie sporo mniejsza).

    Tego jeszcze nie wiem :-) Najpierw zrobię panele, a później będę dumał
    co z buforem i PC :-)
    Nie wiem co z piecem, piec ma trochę słabą izolację. Bufory ciepła mają
    wyjścia rur na różnych wysokościach żeby tej cieplejszej wody nie brać
    do defrostu tylko taką prawie z dołu ale niezupełnie.

    Z wyższej warstwy zabiera się wodę do grzania, a na samej gorze jest
    zbiornik w zbiorniku do CWU. Taki sedymentowany ruch wody.

  • 106. Data: 2021-03-12 15:21:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-10 o 23:29, Myjk pisze:
    > ... a dostaję w zamian zawiadro pomyj na głowę.

    Czego niby oczekiwałeś, skoro wylewasz ludziom te wiadra pomyj na głowę
    bez powodu?

    Uważasz, ze tylko Tobie wolno ubliżać i obrażać innych, a jak ktoś się
    odpłaci tym samym to już dla Ciebie wielka krzywda, która wymaga
    pomszczenia.

    Weź się chłopcze ogarnij, bo skończysz tak samo jak zenuś.

  • 107. Data: 2021-03-12 15:39:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 12 marca 2021 o 15:21:07 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > pomszczenia.
    >
    > Weź się chłopcze ogarnij, bo skończysz tak samo jak zenuś
    Nie przypominam sobie żebym w czasie jakiś wakacji pomagał ci gęsi pasać. Zanuś to
    dla kolegów a nie dla ciebie przygłupie. Jak ci w domu śmierdzi to się umyj i
    posprzątaj.

  • 108. Data: 2021-03-12 18:08:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Mar 2021 15:21:05 +0100, Uzytkownik

    > Czego niby oczekiwałeś, skoro wylewasz ludziom te wiadra pomyj na głowę
    > bez powodu?

    Od ciebie oczekiwałem tylko przedstawienia wyliczeń że się (rzekomo) panele
    25 lat zwracają (podobnie jak inni użytkownicy). Tymczasem wyliczeń, do
    których można się jakoś odnieść, przedstawić nie potrafisz -- zupełnie jak
    zenek.

    > Uważasz, ze tylko Tobie wolno ubliżać i obrażać innych, a jak ktoś się
    > odpłaci tym samym to już dla Ciebie wielka krzywda, która wymaga
    > pomszczenia.

    Weź się skup i pokaż w którym miejscu cię tak strasznie obraziłem. Dla
    ciebie widać obraźliwe jest domaganie się o wyliczenia (tak samo jak ty się
    tego domagasz od zenusia?), gdy wysunąłeś tezę a potem notorycznie
    ignorowałeś i nadal ignorujesz prośby o przedstawienie wyliczeń (zupełnie
    jak zenek -- doprawdy nie widzisz podobieństwa?).

    > Weź się chłopcze ogarnij, bo skończysz tak samo jak zenuś.

    Pokażesz te swoje wyliczenia nieopłacalności PV
    i mnie zagniesz jak zenusia? No w końcu! :D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 109. Data: 2021-03-12 21:04:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Nie przypominam sobie żebym w czasie jakiś wakacji pomagał ci gęsi pasać. Zanuś to
    dla kolegów a nie dla ciebie przygłupie. Jak ci w domu śmierdzi to się umyj i
    posprzątaj.

    Zenusiu. Zmień płytę, bo się powtarzasz, a jest to objaw poważnej choroby.

  • 110. Data: 2021-03-12 21:05:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-10 o 22:46, Myjk pisze:
> [...]
    > potrafiłeś odpowiedzieć, albo raczej znowu spękałeś, bo by znowu wyszło
    > szydło z wora.

    > I co, nadal to żadna dla ciebie różnica 10-20 tys. zł na instalacji 10kWp?

    > Nie masz zielonego pojęcia o cenach sprzętu i kosztach prowadzenia
    > działalności jeśli tak twierdzisz. Nawet się domyślam dlaczego. :>

    > Zważ tylko, że ja ci próbuję w zasadzie uświadomić, że tkwisz w błędzie i
    > że dajesz się nabijać w butelkę, a ty mnie notorycznie mieszasz z błotem.
    > Patrzę i nie wierzę. Ale jak to mówią o takich jak ty, człowiek ze wsi

    Nawet mi się nie chce czytać twoich bredni.