  • 91. Data: 2021-03-10 22:49:34
    Temat: Re: pompa ciepła i bufor
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Mar 2021 03:52:10 -0800 (PST), budynPL

    > ale wspomniałeś tez że dla tej konkretnej budowy to były tam jakieś duże
    > utrudnienia. Dlatego też analizowanie opłacalnosci w oparciu o taki
    > przykład jest bardzo mało reprezentatywny. Tak dla kowalskiego zestaw
    > zwykle nie kosztuje twoje 6kzł/kWp ani moje 1,4kzł/kWp tylko gdzieś
    > pośrodku.

    Chyba za 2,4kzł/kWp

    > Dlatego te wasze wzajemne oskarżenia o oszustwa są bez sensu.

    Moment. Ja nikomu oszustwa nie zarzuciłem -- chciałem zobaczyć tylko
    wyliczenia zwrotu w 25 lat, a których do tej pory nie ma.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 92. Data: 2021-03-10 23:15:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Mar 2021 14:35:28 +0100, Uzytkownik

    > Nie są aż tak duże.
    > Dom stoi zbyt blisko sąsiada i nie ma możliwości ustawienia rusztowań.
    > Wzdłuż ogrodzenia obsadzone są gęsto drzewa, a dach jest spadzisty.
    > Trzeba będzie transportować panele poprzez kalenicę.

    I to transportowanie przez kalenicę ma rzekomo podrażać instalację o 2
    tys./kWp?

    > Ale ja dobrze wiem, że są bez sensu.
    > Napisałem o ofertach, które dostaliśmy.

    W takim razie po co postawiłeś kategoryczną tezę, że instalowanie paneli
    się nie opłaca bo się zwracają 25 lat?

    > Nawet kolega z którym współpracuję od wielu lat nie jest w
    > stanie dla mnie tego zrobić poniżej 5,5tys/kW.

    Na jakim sprzęcie to wycenił?

    > Przecież nie mogę żądać od niego, żeby jego pracownicy robili to za
    > darmo, albo żeby dokładał do interesu.

    Po raz kolejny, nadal nie zdajesz sobie sprawy jaki procent instalacji
    stanowi sprzęt. Podpowiem ci zatem po raz kolejny, choć wielokrotnie o tym
    było na grupie, że za 2500 zł brutto/kWp masz w zasadzie najlepsze
    podzespoły obecne na rynku. Co oznacza, że twój "super znajomy" z którym
    się obchodzisz jak z jajkiem i go tak strasznie bronisz, chce od ciebie
    3000 zł brutto/kWp za robociznę. Czyli przy instalacji 10kWp to jest 30 000
    zł (słownie trzydzieści tysięcy złotych) za 3 dni pracy (w porywach). 10
    tys. dziennie! 1250 zł/h, przy 4 ludzioach do opłacenia 300 zł/rh.

    > Ale zauważ jak zachowuje się Myjk. On wszystko wie najlepiej, a wszyscy
    > inni to idioci, kłamcy i agresorzy.

    Znowu projekcje urządzasz, to ty twierdzisz że wiesz wszystko najlepiej,
    zarzucasz wszystkim kłamstwa, w tym że są oszustami (także podatkowymi),
    trollami itp.

    > Udowodnił taką postawę także jak
    > napisałem, że zamierzam zamontować tam pompę ciepła 12kW T-CAP.

    I kolejna projekcja. Zapytałem dlaczego taka duża pompa i to jeszcze TCAP,
    a tobie piana się polała.

    > Bo on ma pompę 9kW i jemu wystarcza.

    Nie "bo", przestań manipulować znowu.

    > Nie bierze pod uwagę, że ktoś ma życzenie
    > mieć większy dom od niego i do tego jeszcze chcieć ogrzewać garaż, a do
    > tego jeszcze mieć pół domu przeszklonego. Ponadto poza parterem i
    > piętrem mieć jeszcze koncepcję zagospodarowania poddasza.

    Oczywiście że biorę, stąd było PYTANIE przed wysunięciem wniosków. No ale
    gresor znowu ci się włączył.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 93. Data: 2021-03-10 23:15:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 10 marca 2021 o 22:49:36 UTC+1 Myjk napisał(a):
> [...]
    > Moment. Ja nikomu oszustwa nie zarzuciłem -- chciałem zobaczyć tylko
    > wyliczenia zwrotu w 25 lat, a których do tej pory nie ma.

    Zwrot z inwestycji to pojęcie zastrzeżone tylko do przedsięwzięć komercyjnych. W
    przypadku zakupu i użytkowania czegoś przez osobę nie prowadząca działalności
    gospodarczej nie ma nigdy zwrotu z inwestycji. Nie wierzysz oczywiście bo uważasz że
    wiesz lepiej. W takim razie podaj mi czas zwrotu zakupu przez osobę fizyczną na
    użytek własny czajnika albo prodiża. W przypadku kawiarni czajnik pozwala na
    zarobienie pieniędzy, po pewnym czasie sie zwroci i zacznie przynosić zysk. Ponieważ
    nie ma możliwości sprzedani prądu z małej fotowoltiki to nigdy się ona nie zwróci.

  • 94. Data: 2021-03-10 23:20:08
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 10 marca 2021 o 22:49:36 UTC+1 Myjk napisał(a):
    > Wed, 10 Mar 2021 03:52:10 -0800 (PST), budynPL
    > Chyba za 2,4kzł/kWp

    mówię o kosztach końcowych gdy już dostanę 5000 i odliczę od podatku. Wtedy będzie to
    1,4

    > Moment. Ja nikomu oszustwa nie zarzuciłem -- chciałem zobaczyć tylko
    > wyliczenia zwrotu w 25 lat, a których do tej pory nie ma.

    dajcie obaj krok wstecz i tyle, korona wam z głowy nie spadnie. Runt i zenek pokażą
    wam
    co się dzieje gdy żaden nie potrafi wyluzować.

    b.

  • 95. Data: 2021-03-10 23:24:01
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 10 marca 2021 o 23:15:40 UTC+1 4...@g...com napisał(a):
> [...]
    nie ma możliwości sprzedani prądu z małej fotowoltiki to nigdy się ona nie zwróci.

    jesli po zainwestowaniu moje koszty się zmniejszają to czemu nie używać pojęcia zwrot
    z inwestycji? Przekombinowałeś.
    Może i nie mam możliwości sprzedać prundu, ale nie muszę go kupować.

    b.

  • 96. Data: 2021-03-10 23:29:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Mar 2021 14:20:08 -0800 (PST), budynPL

    > mówię o kosztach końcowych gdy już dostanę 5000
    > i odliczę od podatku. Wtedy będzie to 1,4

    W takim razie te 6k to startowa 8. ;>

    > dajcie obaj krok wstecz i tyle, korona wam z głowy nie spadnie.
    > Runt i zenek pokażą wam co się dzieje gdy żaden nie potrafi wyluzować.

    Ale możesz nie pisać że komuś zarzucam oszustwo? Dziękuję. :P Poza tym
    staram się gościowi, bezskutecznie niestety, wykazać, że próbują go na
    każdym kroku nabić w butelkę, nawet jego "kolega", a dostaję w zamian za
    wiadro pomyj na głowę. Wychodzi na to że jedyną opcją jest wpędzenie go do
    kibla razem z zenkiem, runtem i spółką. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 97. Data: 2021-03-10 23:30:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 10 marca 2021 o 23:20:09 UTC+1 budynPL napisał(a):
> [...]
    wam
    > co się dzieje gdy żaden nie potrafi wyluzować.

    Przypierdalam się teraz do ciebie że swoją zasyfiłą gębę o mnie wycierasz. Jak spytam
    czy mi ciebie nie ma w domu to twoja żona daje dupy każdemu kto się nawinie to
    będziesz się czepial jaki ja niewychowany jestem?

  • 98. Data: 2021-03-10 23:34:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Mar 2021 14:24:01 -0800 (PST), budynPL

    > jesli po zainwestowaniu moje koszty się zmniejszają to czemu nie używać
    > pojęcia zwrot z inwestycji? Przekombinowałeś. Może i nie mam możliwości
    > sprzedać prundu, ale nie muszę go kupować.

    Zawsze mnie rozbija jak ktoś zaczyna twierdzić że inwestycja i pojęcie
    zwrotu może być tylko komercyjne. Trzeba mieć wyjątkowo ptasi móżdżek z
    takim podejściem. :P To tak jak ja bym nie usiadł i nie policzył co się
    bardziej opłaca, zamontować PC czy gaz, gdy chcę grzać jeszcze basen
    ogrodowy i chłodzić dom. Pompa mi to daje w zasadzie w standardzie, do
    gazu, który oczywiście jest tańszy, musiałbym dokupić osobną pompę ciepła
    do basenu i klimatyzatory (i szpecić nimi otoczenie). Nie wspominając że
    ogrzewanie gazem kosztowałoby mnie rocznie 2x więcej niż PC.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 99. Data: 2021-03-10 23:41:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

  • 100. Data: 2021-03-11 00:47:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 10 marca 2021 o 23:24:03 UTC+1 budynPL napisał(a):
> [...]
    zwrot z inwestycji? Przekombinowałeś.
    > Może i nie mam możliwości sprzedać prundu, ale nie muszę go kupować.

    Jeśli pożytki z inwestycji rosną wolniej od spadku wartości inwestycji to taka
    inwestycja nie przynosi zysku. Fotowoltaika ma sens tylko w jednym przypadku. Ktoś ma
    nawis inflacyjny i be względu na to czy ma pieniądze w banku czy w domu to traci. Jak
    zamiast trzymania kasy w banku albo w domu kupi fotowoltaike to przestanie tracić.
    Ale nie zarobi.