  • 11. Data: 2021-03-05 20:28:00
    Temat: Re: pompa ciepła i bufor
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 5 marca 2021 o 16:37:50 UTC+1 t-1 napisał(a):
> [...]
    rzuconym przez instalatora szukał bym mądrzejszego.

    > A co druciarzowi, który chciał przerabiać basenową pompę ciepła na
    > ogrzewającą dom w warunkach arktycznych przeszkadza w zbiorniku kotła w
    > charakterze bufora? Jedyny problem widzę w braku izolacji i
    > niepotrzebnych stratach.
    Napisał ci już ktoś ze jestem debilem czy pierwszy jestem?

  • 12. Data: 2021-03-05 20:29:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 5 marca 2021 o 17:48:11 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    > z buforami.
    >
    > Ja swój piec na eko wyrzuciłem. Ale pojemnośc miał nie gorszą w tym
    > zastosowaniu od mojego aktualnego zbiornika i tez się zastanawiałem czy
    > go nie zostawć.

    > W/g mnie tez, ale nie pytasz o sens, tylko o uzasadnienei istnienia buforów.
    >
    > Bufor kosztuje. Skoro można nim zredukować pstrykanie falownikiem i w
    > dodatku jest już coś co wygląda prawie jak bufor, oraz dodotkowo w razie
    > ataku kosmitów można nimi palić, to dlaczego nie zostawić?
    >
    > Nowe pompy (te mniejsze przynajmniej) spokojnie poradzą sobie z
    Jak byś nie był lekko upośledzony to byś potrafił policzyć ile sie w stali magazynuje
    ciepła i byś nic nie napisał.

  • 13. Data: 2021-03-05 20:41:03
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Napisał ci już ktoś ze jestem debilem czy pierwszy jestem?

    Wszyscy to o tobie piszą. Ale żeby taka samokrytyka? Szacunek.

  • 14. Data: 2021-03-05 20:49:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-05 o 20:41, t-1 pisze:

    > Wszyscy to o tobie piszą. Ale żeby taka samokrytyka? Szacunek.

    Zeniu się resocjalizuje ;)

  • 15. Data: 2021-03-05 22:28:09
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 04.03.2021 o 21:23, Pilocik pisze:
> [...]
    > to wykorzysta ten kocioł jako bufor i do niego podłączy pompę, siłą
    > rzeczy jego wycena jest kilka kPLN niższa.

    Niby odpowiadam sam sobie, niemniej dopowiem Wam jak to okiem
    instalatora wygląda:
    Skoro nie chcę ( póki co - to temat na inną dyskusję) likwidować kotła
    to wg instalatora kocioł ( pojemność ok. 120l) spełni w zupełności rolę
    bufora ciepła dla pompy, tak jak wspomnieliście : ułatwi odszronienie i
    zmniejszy cykle a dodatkowo ułatwi pracę instalacji

    Pompa to monoblok, ale że nie będzie w rurach glikolu a woda, to
    dodatkowo będzie bypass z dodatkową pompą i ups-em zabezpieczy pompę
    przed ewentualnym zamarznięciem w przypadku brku zasilania przez dłuższy
    czas

    Dodatkowo instalacja grzewcza w domu to 70% podłogówka a reszta to
    niskotemperaturowe grzejniki

    to ponoć uzasadnia wogóle zastosowanie bufora

    Gość gada sensownie, ma pozytywne opinie od wielu znajomych - generalnie
    nie mam powodu by mu nie wierzyć, w dużym skrócie to taki pan
    heniu-złota rączka, wiele obiektów zrobił i słyszałem same pozytywne opinie

  • 16. Data: 2021-03-05 22:29:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 5 marca 2021 o 20:40:47 UTC+1 t-1 napisał(a):

    > Wszyscy to o tobie piszą. Ale żeby taka samokrytyka? Szacunek.
    Miliony much żrą gówno. Jedz i ty.

  • 17. Data: 2021-03-05 22:51:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-05 o 22:28, Pilocik pisze:

> [...]
    > generalnie nie mam powodu by mu nie wierzyć, w dużym skrócie to taki
    > pan heniu-złota rączka, wiele obiektów zrobił i słyszałem same

    Daj se spokój z takim buforem, bo jest on niewiele wart i przyniesie Ci
    więcej szkody jak dobrego.

    Raz, że kocioł taki będzie marnował ciepło poprzez komin to jeszcze cały
    syf zebrany w tym kotle może uszkodzić wymiennik pompy ciepła.

    W takim kotle wody jest niewiele, a kumulacyjność cieplną blacha stalowa
    ma niewielką. Poza tym dobry bufor powinien też pełnić rolę sprzęgła.
    Aby taki kocioł mógł pełnić rolę sprzęgła, musiałbyś wspawać dodatkowy
    wlot i wylot w kotle.

  • 18. Data: 2021-03-06 08:50:06
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-03-05 o 22:29, kanalia Zenek Kapelinder pisze:

    > Miliony much żrą gówno. Jedz i ty.

    Jak ci smakuje? ;-)))

    --
    Runt

  • 19. Data: 2021-03-06 08:50:11
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-03-05 o 20:29, kanalia Zenek Kapelinder pisze:

    > Jak byś nie był lekko upośledzony
    tak jak ty? ;-))

    >to byś potrafił policzyć ile sie w stali magazynuje ciepła i byś nic nie napisał.
    no ile? ;-)))

    --
    Runt

  • 20. Data: 2021-03-06 08:50:14
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-03-05 o 20:28, kanalia Zenek Kapelinder pisze:

    rzuconym przez instalatora szukał bym mądrzejszego.

    > Napisał ci już ktoś ze jestem debilem

    POtwierdzam. jestes! ;-)))

    > czy pierwszy jestem?

    1-wszym. twoje miejsce na podium nie jest zagrożone! ;-))

    --
    Runt