  • 21. Data: 2021-03-06 09:24:27
    Temat: Re: pompa ciepła i bufor
    Od: collie <c...@v...pl>

    W piątek, 5.03.2021 o 20:28, Zenek Kapelinder napisał:

    > Napisał ci już ktoś ze jestem debilem czy pierwszy jestem?

    Nie no coś ty, o tym mówiło się na Limance i na Rynku Bałuckim
    już od października 45, czyli w 9 miesięcy po wyzwoleniu Łodzi
    przez 8 Gwardyjską Armię.

    --
    Limanka. Tu morda nie szklanka
    (przysłowie łódzkie)

  • 22. Data: 2021-03-06 11:02:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/03/2021 20:29, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jak byś nie był lekko upośledzony to byś potrafił policzyć ile sie w stali
    magazynuje ciepła i byś nic nie napisał.

    W sensie, Zenuś kochany, że stal nie magazynuje ciepła o to się czepiasz?

    Gdzie ja napisałem że magazynuje tyle sam co woda, lub że magazynuje
    dużo, lub że sie to opłaca, lub że to ma sens?

    Stal magazynuje coś chyba koło 10x mniej niż woda, a że MAGZYNUJE, a że
    masz 300kg stali za darmo, to trzeba to brać to pod uwagę.

    Czyli co Zenuś, wychodzi na to że jesteś lekko upośledzony skoro nie
    potraficz czytać co inni pisza, i dopowiadasz sobie w głowie?

  • 23. Data: 2021-03-06 11:07:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/03/2021 22:28, Pilocik wrote:
    > Pompa to monoblok, ale że nie będzie w rurach glikolu

    Dlaczego nie? Obieg zamknięty, ilosc glikolu znacząco nie zmaleje, duże
    też go nie ma. Dla mnie ryzyko, że wyjadę i zamarznie bo prąd wyłączą,
    jest niezerowe.

  • 24. Data: 2021-03-06 11:24:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 4 marca 2021 o 21:23:14 UTC+1 Pilocik napisał(a):
    > Mam aktualnie kocioł na groszek, planuję jednak po sezonie montaż pompy,
    > jednak kocioł póki co ma pozostać.
    >
    > Jeden z potencjalnych instalatorów stwierdził, że zamiast montować bufor
    > to wykorzysta ten kocioł jako bufor i do niego podłączy pompę, siłą
    > rzeczy jego wycena jest kilka kPLN niższa.
    >
    > czy ma to sens?
    100kg stali i z 10 wiader wody. Sam sobie odpowiedz czy taki "bufor" ma sens.
    No i ew porządne płukanie Ciebie by czekało bo takim śmieciuchu syfu w srodku pewnie
    troche jest.

  • 25. Data: 2021-03-06 11:26:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 5 marca 2021 o 17:48:11 UTC+1 heby napisał(a):

    > Niedaleko mnie jest pompa bez bufora (ma jakiś malutki, własny, w
    > obudowie samej pompy). Średni cykl jest co 5min, być może nawet częściej.
    Jak pompa ma taktowanie co 5 minut to najmniejszym problemem jest manie/niemanie
    bufora
    Chyba że ogrzewa namiot cyrkowy to pewnie wtedy inaczej się nie da

  • 26. Data: 2021-03-06 12:11:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/03/2021 11:26, Kris wrote:
    > Jak pompa ma taktowanie co 5 minut to najmniejszym problemem jest manie/niemanie
    bufora
    > Chyba że ogrzewa namiot cyrkowy to pewnie wtedy inaczej się nie da

    Ogrzewa dom z kaloryferami, bez podłogówki.

    Właściciel ponoć dostał zalecenie zwiekszenia histerezy lub zakupu bufora.

  • 27. Data: 2021-03-06 16:08:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 6 marca 2021 o 11:02:29 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    >
    > Czyli co Zenuś, wychodzi na to że jesteś lekko upośledzony skoro nie
    > potraficz czytać co inni pisza, i dopowiadasz sobie w głowie?
    Zenuś to dla kolegów. Dla ciebie przygłupie pan Zenon. Nie ma takich ciężkich kotłów
    do domów co by ważyły 300 kg. Zwłaszcza kotłów z podajnikami.

  • 28. Data: 2021-03-06 16:17:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/03/2021 16:08, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie ma takich ciężkich kotłów do domów co by ważyły 300 kg.

    Czyli spuściłeś z tonu, bo jednak stal magazynuje jak widać i trzeba
    brać to pod uwagę. Ponieważ w panice szukasz czegoś, do czego można by
    się przyczepić, to przyczepiłeś się do 300kg. To usprawiedliwia takich
    prymitwów jak Ty, rzucaniem mięsem w ludzi na oślep, nawyzanie
    "upśledzonymi", szczególnie w sytuacji gdy mówi to człowiek od X lat nie
    potrafiący poprawnie odpowiedzieć pod cytatem, co wyczerpuje
    upośledzoność z naddatkiem.

    Mój gówniany piec na ekogroszek został zezłomowany, mam na to papier, a
    papier mówi że mój gówniany piec miał 184kg stali.

    Mój gówniany piec na ekogroszek był znacząco mniejszy niż niejeden jaki
    widziałem w prywatnym domu.

  • 29. Data: 2021-03-06 16:19:56
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 6.03.2021 o 16:08, Zenek Kapelinder napisał:

    > Nie ma takich ciężkich kotłów do domów co by ważyły 300 kg. Zwłaszcza kotłów z
    podajnikami.

    Gówno prawda. Pierwszy z brzegu:

    https://allegro.pl/oferta/kociol-5-klasy-na-ekogrosz
    ek-16-kw-gratis-panel-9960179219

    --
    Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza
    (przysłowie łódzkie)

  • 30. Data: 2021-03-06 17:24:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 5 Mar 2021 22:28:09 +0100, Pilocik

    > Pompa to monoblok, ale że nie będzie w rurach glikolu a woda, to
    > dodatkowo będzie bypass z dodatkową pompą i ups-em zabezpieczy pompę
    > przed ewentualnym zamarznięciem w przypadku brku zasilania przez dłuższy
    > czas

    Też planuję monobloka do obecnego, starego domu -- z tym, że też wszędzie
    są grzejniki. Chciałem PC zalewać glikolem i dać osobny wymiennik z buforem
    aby nie mieszać wody z kotła i nie pchać go do wymiennika płytowego PC.
    Twój instalator nie widzi w tym problemu? Dodatkowo nie widzi problemu w
    tym że kocioł jest jednak wentylowany i pewnie tam będą straty?

    --
    Pozdor
    Myjk