  • 1. Data: 2009-11-03 12:24:56
    Temat: .
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@g...com>
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Data: 3 listopada 2009 11:21

    >Takze jak widzisz - LPG i olej wychodzi znacznie drozej od pradu, a
    >zeby grzac pradem wystarczy wydac 1k pln na piec 12kW + 2k pln na
    >bufor 1000l = inwestycja 3k pln. Znajdziesz za tyle piec olejowy /
    >gazowy + zbiorniki na to ? :)

    Piec gazowy za 3 tys zł kupisz spokojnie i to 24kW.
    Samym prądem tak, ale my tu rozmawiamy o prądzie do CP a tu prąd nawet w drugiej
    taryfie przy kosztach CP nie zwróci się.
    Poza tym zwróć uwagę że za to taryfa pierwsza a więc gotowanie, te wszystkie
    telewizory, lodówka, czasem jakiś hydrofor, i inne nadgonią sporo że na
    fakturze nie będzie to już tak kolorowo wyglądać. Energetycy co jak co ale nie
    sa samarytaninami.
    W dzień wyłączac wszystko z prądu?

    Marek

  • 2. Data: 2009-11-03 12:46:28
    Temat: Re: .
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Lis, 13:24, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Piec gazowy za 3 tys zł kupisz spokojnie i to 24kW.

    A koszt zakopania zbiornika i jego dzierzawy ? :)

    > Samym prądem tak, ale my tu rozmawiamy o prądzie do CP a tu prąd nawet w drugiej
    > taryfie przy kosztach CP nie zwróci się.

    16 tys kWh / rok. Grzanie pradem w II taryfie = 4800 pln / sezon.
    Grzanie pompa z COP 3,5 = 1400 pln / sezon. Oszczednosci: 3400 pln /
    sezon. Koszt pompy i dolnego zrodla (mnie tyle to DOKLADNIE bedzie
    kosztowac): 20k pln. Zwrot juz po 6 latach :) Wzrost ceny pradu
    powoduje jeszcze szybszy zwrot PC, a taniec przeciez nie bedzie.

> [...]
    > fakturze nie będzie to już tak kolorowo wyglądać.  Energetycy co jak co ale nie

    Bez przesady - ile teraz zuzywasz pradu w domu ? Mi na wszystko (a mam
    non stop wlaczone 4 kompy, tv, i gotujemy na kuchence na prad) idzie
    ok 250 pln / 2 m-ce (zaznaczam ze narazie mieszkam w mieszkaniu wiec
    wiem, ze w domu bedzie szlo minimalnie wiecej z uwagi na oswietlenie -
    choc te pojedyncze waty generowane przez energooszczedne swietlowki to
    nie kuchnia 10kW ;), czyli ok 450kWh / mc. Przy dwoch taryfach dzien
    kosztuje 0,54 pln czyli * 450 = 243 pln * 12 m-cy = 2916 pln, a w
    jednej taryfie 250 pln (2m-ce) * 6mcy = 1500. Czyli dodatkowo 1500
    pln. W praktyce mniej bo najwiecej zzera kuchenka ktora bedzie chodzic
    w wiekszosci w II taryfie (gotowanie 13-15), a majac dwie taryfy
    zmywarke i pralke ustawiasz na zegarku na wlaczenie sie po 22. A w
    tych wypadkach nie dosc, ze nie placisz wiecej, to jeszcze
    oszczedzasz.

    Pewnie, ze energetyka nie jest samarytaninem ale chyba wiesz, skad
    cena w II taryfie jest nizsza, bo ceny jej dystrybucji sa nizsze.
    Energetyka tak czy siak na tym zarabia - poprostu majac ogrzewanie
    pradem - dostosowujesz instalacje i niektore sprzety domowe do
    dzialania w II taryfie i wszyscy sa zadowoleni (energetyka bo moze
    sprzedac wiecej pradu kiedy jego dystrybucja jest tansza i my bo mamy
    2 x tansze ogrzewanie :) Gdyby nie bylo II taryfy nikt nie wybralby
    ogrzewania pradem i energetyka notowalaby w nocy straty - bo druty
    wisza i trzeba je utrzymac, a prad nimi nie biegnie ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-11-03 13:38:57
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    .googlegroups.com...
> [...]

    >zmywarke i pralke ustawiasz na zegarku na wlaczenie sie po 22. A w
    >tych wypadkach nie dosc, ze nie placisz wiecej, to jeszcze

    Widzę że bardzo optymistycznei patrzysz. Jakl mieszkałem w bloku to rachunki za
    prąd wynosiły około 80zł. We własnym domu to jest już 180zł.
    Niby te same graty tylko zwiększyła się ilość żarówek, jakiś domofon, i inne
    duperele które w domu się ma a w bloku nie.

    Marek

  • 4. Data: 2009-11-03 14:06:41
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Lis, 14:38, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Niby te same graty tylko zwiększyła się ilość żarówek, jakiś domofon, i inne
    > duperele które w domu się ma a w bloku nie.

    W zasadzie zwiekszy sie tylko ilosc oswietlenia, dlatego kupuje
    wszystkie swietlowki klasy A. W bloku mam czesc zarowek tradycyjnych.
    Powinno wyjsc na zero:) Domofon? Bez jaj, ile on bieze pradu ? 1W w
    stanie czuwania ? ;) Co jeszcze masz w domu czego nie masz w bloku?
    Najwieksze zjadacze pradu to urzadzenia rtv / agd i oswietlenie.
    Reszta to pojedyncze waty ktorych nie ma sensu brac wogole pod
    uwage :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-11-03 14:07:58
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Lis, 14:38, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > prąd wynosiły około 80zł. We własnym domu to jest już 180zł.

    / mc, czy na 2 mce ? Ja w obliczeniach zalozylem 125 pln wiec jezeli
    placisz 180 pln / mc to niewiele wiecej, a jezeli / 2mce to nawet
    zawyzylem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-11-03 14:35:50
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > ogrzewania pradem i energetyka notowalaby w nocy straty - bo druty
    > wisza i trzeba je utrzymac, a prad nimi nie biegnie ;-)

    Dobrze gadasz ale smieszy mnie ta "dystrybucja" wiec pozwol, ze to nieco
    sprostuje. Otoz ceny pradu w nocy sa nizsze a powinny byc... o wiele nizsze.
    Szczegolnie obecnie gdy praktycznie wiekszosc zakladow pradozernych, fabryki,
    zaklady prod np aluminium czy inna miedz matodami elektrolitycznymi
    wyprzedano. Taka elektrownia weglowa musi przeciez non stop pod tym kotlem
    palic a pradu zuzywa sie malo. Potem przychodzi rano ludziska pija kawe,
    herbate, gotuja owsianki wiec pobor pradu gwaltownie wzrasta. Podobnie
    elektrownie wodne, ktore na noc troche sie przymyka ale jak wody duzo to nie
    ma znaczenia czy ona pojdzie przez turbiny czy przez przelew.
    Za tego "be" komunizmu jak sie jednak to i owo budowalo, zbudowano zapore i
    elektrownie w Solinie, A ponizej druga, mniejasza zaporke tak, ze cofka tejze
    podchodzi pod te solinska. Po co ano uzyskano cos, co sie nazywa elektrownia
    szczytowo-pompowa. W nocy, w sieci ogolnokrajowej jest duzo darmowego pradu,
    ktorego nikt nie chce wiec sru, normalnie pompuje sie wode z tego dolnego
    zbiornika na gorny wlasnie po to zeby w szycie miec dodatkowy zapas wody
    umozliwiajacy zwiekszenie mocy generatorow... A druty nie nmaja z tym nic
    wspolnego troche wiecej sie nagrzewaja ale to pikus.
    Pzdr. Tornad

  • 7. Data: 2009-11-03 14:35:53
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    m.googlegroups.com...
> [...]

    >/ mc, czy na 2 mce ? Ja w obliczeniach zalozylem 125 pln wiec jezeli
    >placisz 180 pln / mc to niewiele wiecej, a jezeli / 2mce to nawet

    Miesięcznie

  • 8. Data: 2009-11-03 14:39:24
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Nov 3, 3:06 pm, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > W zasadzie zwiekszy sie tylko ilosc oswietlenia, dlatego kupuje
    > wszystkie swietlowki klasy A. W bloku mam czesc zarowek tradycyjnych.
    > Powinno wyjsc na zero:) Domofon? Bez jaj, ile on bieze pradu ? 1W w

    Świetlówki w praktyce domowej nie dają istotnej oszczędności, a w
    wielu miejscach będziesz je przeklinał np. łazienka, garderoba,
    piwnica. Za nim się porządnie rozświetlą już wychodzisz.
    A inne urządzenia np.
    Domofon, oświetlenie zewnętrzne, sterownik ogrzewania, alarm, antena
    tv i jeszcze parę innych.
    A pojedyńcze waty działające 24x7 też swoje robią.

    --
    ZZ@private

  • 9. Data: 2009-11-03 15:03:47
    Od: zbooY <z...@g...com>

> [...]
    > Samym prądem tak, ale my tu rozmawiamy o prądzie do CP a tu prąd nawet w drugiej
    > taryfie przy kosztach CP nie zwróci się.

    no wlasnie albo grzalka i bufor albo COP
    no chyba, ze myslisz, o podgrzewaniu bezposrednio "basenu" nocą dla PC
    w innych porach ;-)

    oj tam zwroci sie - dzialka bez gazu jest tansza, nie robisz przylacza
    i komina i masz II taryfe i popracuj nad COP poprzez zmiane "dolnego"
    źródła, właściwiej powinno się pisać "zewnetrznego" źródła bo to
    "dolne" to tylko zamęt wprowadza ;-)
    a im lepszy COP i wiekszy bufor tym bardziej oplaca sie wiatraka
    stawiac

    a slyszeliscie o panelach slonecznych nasciennych działających jak
    wentyl ciepla i sciana zamiast miec U=-0,3 schodzi do -0,1 a w
    naprawde sloneczny dzien przechodzi nawet na + oczywiscie po
    poludniowej stronie?
    http://www.masatherm.pl/panele%20grzewcze.htm

    mowimy o naprawde pozamiejskich dzialkach a nie jednej z wielu na
    jakims monokulturowym osiedlu ;-)

    z.

  • 10. Data: 2009-11-03 15:31:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    b.googlegroups.com...

> [...]
    >Najwieksze zjadacze pradu to urzadzenia rtv / agd i oswietlenie.
    >Reszta to pojedyncze waty ktorych nie ma sensu brac wogole pod

    No to jest klasyczna pulapka - pojedyncze waty. Czlowiek wlasnie nie potrafi
    dobrze oszacowac udzialu takich rzeczy. Prawda jest, ze i mnie skoczylo
    zuzycie po przeprowadzce z bloku do domku ponad dwukrotnie.