  • 1. Data: 2010-07-20 12:16:48
    Temat: Adaptacja stodoły na budynek mieszkalny
    Od: "Szaraban" <s...@v...pl>

    Witam,
    mam prośbę o ocenę pomysłu adaptacji takiej stodoły :

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35630995cd709208
    .html
    część zakreskowana przedstawia planowaną ścianę.

    do stodoły jakiś czas temu został dobudowany ganek i pokój, teraz chciałem
    powiększyć o ok 25 m2, (do ściany nośnej która jest w stajni), z uzyskanej
    powierzchni chciałbym wydzielić łazienkę, reszta to otwarta kuchnia z salonem,
    strop planuję drewniany, ( taki jest nad pokojem), na górze dwa pokoiki. w
    budynku jest woda i prąd, w pokoju jest piec kaflowy do ogrzewania.
    w dobudowanej części również byłby piec kaflowy z podkową i kuchnią do
    gotowania.dobudowana już cześć jak i planowana dobudowa, jest do osi stodoły,
    druga połowa(z tyłu) pozostaje na garaż i na różne śmieci.

    wątpliwości budzi we mnie konstrukcja części niezaadoptowanej, a właściwie
    wyrzucenie z niej kilku elementów i zastąpienie murem :

    na żółto ściana, czerwone strzałki - elementy do usunięcia :
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/da2cae909ac459f1
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/53ffa2c5a6ebb2c8
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/30a6c30ec6a999da
    .html
    na żółto ściana, czerwone strzałki - elementy do usunięcia.

    w ścianach musiałyby być słupy betonowe - mocowanie murłat.

    za murem z cegły,równolegle do szarej rury, z prawej strony jest komin, czy jest
    szansa podpiąć się do niego od tej strony muru ?
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/da073b25ab550618
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9343ab05b2aaa2fd
    .html

    strop nad stajnią jest betonowy, ale był z nim mały problem, po zalaniu betonem
    zaczął się uginać, dlatego są wsunięte dwa dwuteowniki. z rzeczy już gotowych
    jest jeszcze szambo.

    wszelkie uwagi mile widziane, strzały dotyczące kosztów również.
    generalnie zastanawiam się czy jest sens się bawić i zostawić konstrukcję dachu
    i resztę konstrukcji stodoły, na prawo (1 zdjęcie) jest jeszcze ok 5 metrów
    stodoły, czy rozpirzyć wszystko drewniane i wybudować na płycie z nowym dachem.
    samo pokrycie dachu tak czy siak jest do wymiany (płyty azbestowe).

    Pozdrawiam,
    Szaraban