  • 51. Data: 2021-12-20 22:46:40
    Temat: Re: Agregat prądotwórczy Proton 3
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > Ale kuchenka nie wibruje, tylko stoi spokojnie. Nie wiem, jak teraz,
    > ale kiedyś w szkołach każde laboratorium chemiczne miało palniki Bunsena
    > albo Meckera podłączane wężem gumowym do kurków gazowych. Teraz to nie
    > wiem, czy tak wolno, bo wiadomo - bezpieczeństwo.

    Teraz w szkole nic nie wolno, żadnych eksperymentów, nawet hodowli
    kryształu kuperwasu, a co dopiero palnika. Ale wracając do kwestii
    zasadniczej, znalazłem kiedyś niemiecką firmę produkującą domowe
    kotły kogeneracyjne na gaz. Nawet linka rzuciłem, tu, lub na sąsiednią
    grupę. Silnik spalinowy pędzony metanem z sieci, którego chłodzeniem
    jest obieg centralnego ogrzewania. Według producenta, 30% energii gazu
    idzie w prąd, 60% w ciepło, a 10% w komin.

    Jarek

    --
    Całe noce Magik siedzi
    Pośród zwojów drutu z miedzi,

  • 52. Data: 2021-12-20 22:50:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Każdy parownik i inżektor od LPG będzie się nadawał.
    Z inżektorem, to mogą być same problemy;-) Szałamow opisywał, jak to w
    gułagu brygadzista pisał do szefostwa raport, że inżektor nie pracuje i
    dostał odpowiedź naczelnika: ,,Jeżeli więzień Inżektor nie przyjdzie do
    pracy od następnego dnia, to należy go umieścić w celi karnej...
    Jacek

  • 53. Data: 2021-12-20 22:57:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 20.12.2021 o 22:34, Jacek pisze:

    > Ale kuchenka nie wibruje, tylko stoi spokojnie.

    Nie bój nic, masz tu pierwszy z brzegu.
    https://instalhurt.sklep.pl/p/187/2472/waz-do-gazu-e
    lastyczny-przewod-gazowy-1-2-100cm-pozostale-.html
    A jak stacjonarny wąż Cię nie przekonuje, to instalatorzy LPG/CNG też
    mają odpowiednie.

  • 54. Data: 2021-12-20 23:05:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 22:17 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Czyli wyślij tak że sprzedawca nie miał diesla i miałby problem z
    > zamówieniem.
    Ten u którego kupiłem Daewoo miał diesle ale nie Proton 3, tylko takie za
    9-15kPLN. Dla mnie za drogie.
    Protona produkuje (lub składa) jedna firma w Polsce i nie przyjmują już
    zamówień do połowy stycznia.

    TG

  • 55. Data: 2021-12-20 23:09:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 22:17 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > I jak tu nie przyznać racji temu co wymyślił że handel istnieje tylko
    > dlatego że na Ziemi co 12 sekund rodzi się frajer.

    Frajer, że kupiłem agregat? - czy, że nie kupiłem diesla?
    Jakbym kupił tego diesla przy szacowanym użyciu 50h rocznie to już nie
    byłbym frajer?
    Dobrze się czujesz?

  • 56. Data: 2021-12-20 23:27:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Jak popracuje u mnie z 50h w roku to będzie max. Dla takich zastosowań
    > PB praktyczniejsza.
    Dokładnie, mam 2,2KVA i odpalam go może raz na rok, z ON byłby problem,
    PB nie ma żadnego.

    --
    Janusz

  • 57. Data: 2021-12-20 23:39:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 20 Dec 2021 21:00:07 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > Za drogi i za mało mocy. W domu Honda to fanaberia.
    > Mnie nie stać na fanaberie.

    No ba.
    Spoko, będzie Cię stać by kupować kolejny.
    Zresztą już kupiłeś czyli będziesz bronił decyzji do upadłego.
    Walizkowy niemarkowy 2kW można kupić poniżej 2tys. Nadal nie
    przekanałeś mnie po co tyle mocy jak ma to być wyłącznie do domu i
    awaryjnie a nie zasilanie na stałe. Nie wspominając o uwagach dot.
    zrównoważenia obciążenia, o których wspomnieli inni.

    --
    Marek

  • 58. Data: 2021-12-20 23:41:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 20 grudnia 2021 o 23:27:45 UTC+1 Janusz napisał(a):
    > Dokładnie, mam 2,2KVA i odpalam go może raz na rok, z ON byłby problem,
    > PB nie ma żadnego.
    >
    > --
    > Janusz
    Skąd wiesz że z ON byłby problem skoro nie masz na ON.

  • 59. Data: 2021-12-20 23:41:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 20 Dec 2021 21:09:20 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > Jak popracuje u mnie z 50h w roku to będzie max.

    Realnie to kilka godzin.

    --
    Marek

  • 60. Data: 2021-12-21 01:07:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Protona produkuje (lub składa) jedna firma w Polsce i nie przyjmują
    > już zamówień do połowy stycznia.

    Bo podobno kwarki się w magazynie skończyły, a nowych dostaw nie widać.

    --
    Jarek