  • 11. Data: 2013-01-21 21:47:43
    Temat: Re: Architektura na wsiach
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.01.2013 14:45, Marek Dyjor pisze:

    > musisz szukać miejsca gdzie nie ma planu zagospodarowania bo na 100%
    > będziesz miał debilny dach dwuspadowy 37 do 45 stopni.

    Ostatni chyba znowu się jakiś płaski dach zawalił...

    Pewnie spisek spadzistodachowców ;->

  • 12. Data: 2013-01-21 22:00:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ostatni chyba znowu się jakiś płaski dach zawalił...
    >
    > Pewnie spisek spadzistodachowców ;->

    zanim napiszesz bzdetę sprawdź co to był za dach i dlaczego był skośny...

  • 13. Data: 2013-01-21 22:01:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    SJS wrote:

    > śnieg u waszej wspólnoty to nie występuje?

    no i co z tym śniegiem?

  • 14. Data: 2013-01-21 22:02:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.01.2013 22:00, Marek Dyjor pisze:

    > zanim napiszesz bzdetę sprawdź co to był za dach i dlaczego był skośny...

    A skąd wiesz, o jakim dachu myślę, hmm? ;)

  • 15. Data: 2013-01-21 22:10:20
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Mon, 21 Jan 2013 21:19:26 +0100,
    SJS <s...@p...pl> wrote:

> [...]
    [..]

    > śnieg u waszej wspólnoty to nie występuje?

    Śnieg to obciążenie. I to jedno z kilku. Na dachu spadzistym
    mniej śniegu się gromadzi, na dachu płaskim więcej. Więc płaski musi
    mieć większą nośność (na śnieg). Jednak (IMvHO) taki wzrost kosztów
    byłby tutaj pomijalny.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 16. Data: 2013-01-21 22:19:51
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-01-21 22:10, AMX pisze:

> [...]
    > mniej śniegu się gromadzi, na dachu płaskim więcej. Więc płaski musi
    > mieć większą nośność (na śnieg). Jednak (IMvHO) taki wzrost kosztów

    a niby dlaczego - dwa - trzy, może nawet cztery razy większe obciążenie
    i koszty nieistotne?

    --
    sjs

  • 17. Data: 2013-01-21 23:20:16
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 21.01.2013 22:19, SJS pisze:

> [...]
    Oczywiście że występuje. ale mamy dach płaski, na którym jest strych.
    potem mamy całą konstrukcje drewnianą, potem dachówki. na dachu takie
    podesty dla kominiarzy, bramki łapiące śnieg. dach oczywiście przeciekał
    po zrobieniu, bo podobno zawsze tak jest - został poprawiony. na własne
    życzenie zrezygnowaliśmy z docieplenia, bo poprostu masakryczne duża
    powierzchnia. Jak wspomniałem, kolega pisał że dach o powierzchni (sumy)
    naszych mieszkań, dach monolityczny, czyli zbrojenie i wylewka kosztował
    40% tego co my zapłaciliśmy za remont! jego dach ma nośność 600kg na
    metr, a o ile wiem potrzeba około 100kg na metr aby wytrzymać śnieg w
    naszym klimacie.
    Zastanawiam się czy dom typu kostka z takim płaskim dachem, pokrytym
    jeszcze natryskiwanym plastikiem nie byłby najtańszym rozwiązaniem.....

    ToMasz

  • 18. Data: 2013-01-21 23:44:33
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 21 Jan 2013 11:25:01 -0800 (PST), Marek napisał(a):

    > Ja chcialem miec dach 4spadowy, to mi pani architekt z "Ochrony
    > zabytkow" klody pod nogi rzucala...
    > Twierdzila, ze taki dach jest "obcy kulturowo" na tym terenie.
    > Pokazalem jej fotke z niedalekiego skansenu z twierdzeniem, ze juz
    > Praslowianie tak budowali, to powiedziala, ze jestem bezczelny.

    I jak to przepchnąłeś? Projekt miał powstać na terenie "pod szczególną
    ochroną konserwatorską"? Co z MPZP?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2013-01-22 00:33:25
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Mon, 21 Jan 2013 22:19:51 +0100,
    SJS <s...@p...pl> wrote:

    > a niby dlaczego - dwa - trzy, może nawet cztery razy większe
    > obciążenie i koszty nieistotne?

    Konstrukcyjnie: dwa razy dłuższa belka, cztery razy mniejsza
    nośność. Jeśli zamiast płaskiej zrobisz, na tej samej odległości,
    nachyloną pod kątem 45st, to masz dwukrotny spadek nośności (ale
    to w wielkim uproszczeniu).

    To wszystko bardzo zależy od innych czynników, rozpiętości,
    układu konstrukcyjnego budynku. Natomiast przy takich budynkach
    dużą rolę odgrywają materiały, robocizna, estetyka i takie tam.
    Koszty ,,nośności'' są drugorzędne. Chyba żebyś chciał postawić
    hangar dla samolotu, gdzie nie da się dołożyć słupka co chwilę,
    wtedy nośność kosztuje.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 20. Data: 2013-01-22 09:07:15
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Fri, 18 Jan 2013 20:04:33 +0100,
    ToMasz <n...@n...neostrada.pl> wrote:

> [...]
    > Historia taka sobie. ale skoro na tej grupie niema chętnych do
    > eksperymentów architektonicznych to na co liczysz w społeczeństwie?

    To dlaczego sam nie policzysz? Kosztów, rzecz jasna. Koszty
    własnego dachu znasz, więc policz ile kosztowalby dach płaski i
    napisz na grupę.

    Przykładowe linki:

    Stropodach:
    http://muratordom.pl/galeria/zdjecie_stropodach-went