  • 1. Data: 2013-01-18 14:44:15
    Temat: Architektura na wsiach
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Witam
    Pochodzę ze wsi.
    Za każdym razem jak tam jestem zastanawi mnie jedno.
    Ze jadac ulicą można zauważyć że grupu domów mniej więcej takich samych.
    Różniących się jedynie rozmieszeniem balkonów okien.
    Skąd to sie bierze sąsiedzi zebrali się na architekta.
    I tak jest już od 30 lat.

    Czasami czuje się tam jak w USA. Jak chciałem ciotke odwiedzieć szukałem domu z
    dwiema antenami.
    Bo domki były jak z fabryki

  • 2. Data: 2013-01-18 14:52:40
    Temat: Re: Architektura na wsiach
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > I tak jest już od 30 lat.
    >
    > Czasami czuje się tam jak w USA. Jak chciałem ciotke odwiedzieć szukałem domu z

    Najczęściej MPZP

    pozdrawiam
    rafał

  • 3. Data: 2013-01-18 15:00:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > Różniących się jedynie rozmieszeniem balkonów okien.
    > Skąd to sie bierze sąsiedzi zebrali się na architekta.

    Bardzo często w latach 70-tych i na początku 80-tych po wisach było tak, że
    był tylko jeden projekt do wyboru i budujesz według tego projektu albo wcale
    :-)
    Tylko jak ktoś miał "plecy" to mógł budować (prawie) co chciał.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-01-18 15:05:01
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Bardzo często w latach 70-tych i na początku 80-tych po wisach było tak, że

    W porządku są takie trzy budynki, ale póżniej jest kilka budynków które leżą na
    działkach sprzedanych przez księdza probosza na początku lat dziewiedziesiątych.
    i jest to samo.
    Później na początku XXI wieku to samo.

  • 5. Data: 2013-01-18 15:09:08
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Bolko" :

    Witam

    >Ze jadac ulicą można zauważyć że grupu domów mniej więcej takich samych.
    >Różniących się jedynie rozmieszeniem balkonów okien.

    Daj fotki

    pozdrawiam
    Adams

  • 6. Data: 2013-01-18 15:19:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > W porządku są takie trzy budynki, ale póżniej jest kilka budynków które
    > leżą na działkach sprzedanych przez księdza probosza na początku lat
> [...]

    A to już nie wiem, może jakiś tani projekt typowy, albo lokalny architekt.
    Na początku lat 90'tych wybór projektów typowych był mizerny, więc na
    podstawie tego samego projektu powstawały dziesiątki (jak nie setki) domów.

    Bywa też, że jeden domowy "deweloper" kupi kilka działek (albo podzieli
    dużą) i stawia identyczne domy bo tak prościej, a później sprzedaje.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2013-01-18 20:04:33
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 18.01.2013 15:05, Bolko pisze:

> [...]
    działkach sprzedanych przez księdza probosza na początku lat dziewiedziesiątych.

    Moja wspólnota robiła dach. z przerażeniem stwierdziłem że pomimio że
    mamy 3 40sto metrowe mieszkania na piętrze plus klatka, to dachu mamy
    prawie 300 metrów. bo? bo jest dwu spadzisty i wystaje poza budynek.
    Skoro jest z drewna i dachówek, jest stosunkowo mało odporny na wiatr i
    ma zerową izolacje termiczną. Zapytałem na grupie dlaczego nie stosuje
    się dachów płaskich, czy ktokolwiek policzył że płaskie są nieopłacalne
    (99% bloków po z lat 1970+ ma płaskie dachy). Odpowiedzi były typu
    spadaj na drzewo, a wogóle to i tak nie dostaniesz pozwolenia.
    Tydzień temu dowiedziałem się że płaski zbrojony dach kosztowałby ok 40%
    tego co zapłaciła nasza wspólnota.
    Historia taka sobie. ale skoro na tej grupie niema chętnych do
    eksperymentów architektonicznych to na co liczysz w społeczeństwie? Mnie
    się marzy dom wbudowany w górę. zero izolacji cieplnej, dach na którym
    są tony ziemi, konstrukcja głównie stalowa.

    ToMasz

  • 8. Data: 2013-01-20 14:45:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ToMasz wrote:

> [...]
    > Mnie się marzy dom wbudowany w górę. zero izolacji cieplnej, dach na
    > którym są tony ziemi, konstrukcja głównie stalowa.

    musisz szukać miejsca gdzie nie ma planu zagospodarowania bo na 100%
    będziesz miał debilny dach dwuspadowy 37 do 45 stopni.

  • 9. Data: 2013-01-21 20:25:01
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Jan 18, 2:44 pm, Bolko <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > I tak jest już od 30 lat.
    >
    > Czasami czuje się tam jak w USA. Jak chciałem ciotke odwiedzieć szukałem domu z

    Przeszukaj oferty biur architektonicznych - tam sa prawie same
    projekty sztampowe.
    90% to dach dwuspadowy - typu stodola.
    Ja chcialem miec dach 4spadowy, to mi pani architekt z "Ochrony
    zabytkow" klody pod nogi rzucala...
    Twierdzila, ze taki dach jest "obcy kulturowo" na tym terenie.
    Pokazalem jej fotke z niedalekiego skansenu z twierdzeniem, ze juz
    Praslowianie tak budowali, to powiedziala, ze jestem bezczelny.

  • 10. Data: 2013-01-21 21:19:26
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-01-18 20:04, ToMasz pisze:

> [...]
    > się marzy dom wbudowany w górę. zero izolacji cieplnej, dach na którym
    > są tony ziemi, konstrukcja głównie stalowa.

    śnieg u waszej wspólnoty to nie występuje?

    --
    sjs