  • 1. Data: 2010-03-07 13:27:44
    Temat: Beton i olej jadalny
    Od: Rick <r...@...pl>

    Moi 'miszczowie' mają wylewać czapki na kominach. Oprócz oczywistego materiału na
    beton zażyczyli sobie 3 litry oleju jadalnego. Chcą tym olejem smarować szalunek aby
    później łatwo go odbić. Twierdzą, że czapka jest stosunkowo cienka i łatwo ją
    uszkodzić przy odbijaniu szalunku. Dla mnie olej to tylko do frytek i z pewnym
    niedowierzaniem podchodzę do tego pomysłu. Czy powinienem się obawiać tego
    rozwiązania i kategorycznie zabronić stosowania oleju? Jakie są inne metody separacji
    szalunku, folia?
    Pozdrawiam.

    Rick

  • 3. Data: 2010-03-07 16:05:00
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Rick" <r...@...pl> napisał
    >Jakie są inne metody separacji szalunku, folia?

    zdaj się lepiej na swoich miszczów........ jak spieprzą mozesz reklamowac,
    bo Twoje teorii separacji nie zadziałają.........

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 4. Data: 2010-03-07 16:26:43
    Od: darek <d...@v...pl>

    sbst pisze:

    > Użytkownik "Rick" <r...@...pl> napisał
    >

    > zdaj się lepiej na swoich miszczów........ jak spieprzą mozesz
    > reklamowac, bo Twoje teorii separacji nie zadziałają.........

    Też jestem podobnego zdania :)
    Najpierw zaznaczę że merytorycznie nie mam nic do powiedzenia, nie znam
    się ;)
    Wziąłeś tych fachowców bo byli najtańsi czy jednak zapoznałeś się z ich
    wcześniejszą pracą? A co się stanie jeśli zrobią to za pomocą oleju i
    nie zadziała? Dużo będzie trzeba poprawiać? Jakie będą koszty materiału?
    Chyba całego dachu nie będzie trzeba robić od nowa. W końcu 3 litry
    oleju to jakieś 15pln. Skoro już to kiedyś robili to chyba wiedzą o co
    chodzi. ja bym na to w życiu nie wpadł. Gdyby zażyczyli sobie 3 litry
    Johnnie Walker Black Label to wtedy bym się zastanawiał jak oni to
    zużyją żeby im się lepiej odbijało: posmarują szalunek czy gardła, ale
    olej... Niech robią, zaznacz najwyżej że chcesz być przy tym odbijaniu i
    jak wtedy coś będzie nie tak to powiedz że poprawki robią na własny koszt.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-03-07 17:00:28
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Moi 'miszczowie' majÄ&#65533; wylewaÄ&#65533; czapki na kominach. OprĂłcz
    oczywistego
    materiaĹ&#65533;u na beton zaĹźyczyli sobie 3 litry oleju jadalnego. ChcÄ&#65533; tym
    olejem
    smarowaÄ&#65533; szalunek aby później Ĺ&#65533;atwo go odbiÄ&#65533;.
    TwierdzÄ&#65533;, Ĺźe czapka jest
    stosunkowo cienka i Ĺ&#65533;atwo jÄ&#65533; uszkodziÄ&#65533; przy odbijaniu
    szalunku. Dla mnie olej
    to tylko do frytek i z pewnym niedowierzaniem podchodzÄ&#65533; do tego
    pomysĹ&#65533;u. Czy
    powinienem siÄ&#65533; obawiaÄ&#65533; tego rozwiÄ&#65533;zania i kategorycznie
    zabroniÄ&#65533; stosowania
    oleju? Jakie sÄ&#65533; inne metody separacji szalunku, folia?

    Metoda olejowa jest dosyc szeroko stosowana. Nie wiem czy najlepsza i czy ma
    jakies wady ale wiem ze zazwyczaj dziala ok.
    Olej jadalny jest pewnie najlepszy bo najtanszy, widzialem tez w uzyciu olej
    silnikowy ale nie spalony. Od biedy lekko zuzyty ale nie bardzo.

    Inne metody separacji to:
    -folia. Czasem zostaje w betonie i trudno ja wydlubac.
    -Relatywnie wszczesne odbicie desek tak aby czesciowo sie od betonu odczepily.
    Wada: mozna uszkodzic sam beton - popeka.
    -Odpowiednie zbicie szalunku. Tak aby przy odbijaniu latwo sam odchodzil.
    -Rozzbrajanie szalunku kątówką. Upierdliwe w niektórych miejscach.

    Moze sa jakies inne.

    Dla mnie olej bylby ok.
    Moze Tornad cos madrzejszego napisze...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 6. Data: 2010-03-07 17:03:24
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

[...]

    Przeciez podobne srodki stosowano już w fabrykach domów do smarowania form.

  • 7. Data: 2010-03-07 17:23:00
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-07 18:03, Boombastic pisze:

    > Czy powinienem siÄ? obawiaÄ? tego
    > rozwiÄ?zania i kategorycznie zabroniÄ? stosowania oleju?

    > Przeciez podobne srodki stosowano już w fabrykach domów do smarowania form.

    Co boleśnie odczuwają mieszkańcy bloków ciągle poprawiający odpadającą
    gładź gipsową. :)

    --
    spp

  • 8. Data: 2010-03-07 18:17:13
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Boombastic pisze:

    > Przeciez podobne srodki stosowano już w fabrykach domów do smarowania form.

    Robilem sobie plytki chodnikowe wg. Allegro. Producent form dodawal
    olej do zakupu, plytki rzeczywiscie latwo wyskakiwaly z formy
    i mialy gladka powierzchnie.

    --
    A S

  • 9. Data: 2010-03-07 18:43:12
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Co boleśnie odczuwają mieszkańcy bloków ciągle poprawiający
    > odpadającą gładź gipsową. :)

    Nie wszyscy. Zależało to od staranności szyszczenia wyciąganych elementów.

  • 10. Data: 2010-03-07 18:54:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-07 19:43, Boombastic pisze:

    > Nie wszyscy. Zależało to od staranności szyszczenia wyciąganych elementów.

    Z której to staranności słynęli prl-owscy robotnicy budowlani. ;)

    --
    spp