  • 51. Data: 2019-12-14 13:20:18
    Temat: Re: Biznes na fotowoltaice
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 14 grudnia 2019 12:50:44 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > To czemu problem ze smogiem jest tylko zimą?

    Samochody wolniej jeżdżą bo ślisko ;P

    L.

  • 52. Data: 2019-12-14 14:20:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Łodzi nie ma problemu ze smogiem. Teraz są w srodmiesciu 33 jednostki. Są trwające
    po godzine czy półtorej godziny przekroczenia. Maja ścisły związek z ruchem pojazdów.
    Pora roku ma niewielki wpływ na to. Gdyby zanieczyszczenia pochodziły z wegla to w
    wieczorem i w nocy były by duże przekroczenia. W nocy w centrum Łodzi powietrze jak w
    lesie.

  • 53. Data: 2019-12-14 14:39:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Kluczowe jest jak zauważyłeś że myślałem. Ty zamiast myśleć jedziesz
    > na odruchach i populistycznej propagandzie. Widac to było jak
    > chciałeś oszczędzać wodę.

    Myslałes, myslałes i wymysliłes absurdale porownanie.
    teraz pewnie bedziesz je przez miesiac meczył, tak jak zwykłes kilka
    innych tekstów które po długim mysleniu wyszły z pod twoich paluszków
    (ostatnio ci sie ten o wyborcach spodobał)

    pwoodzenia!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 54. Data: 2019-12-14 15:02:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To że uważasz moje porównanie za absurdalne nie znaczy że jest absurdalne a że Ty
    uwazasz je za absurdalne. W związku z niepewnością dostawy prądu z fotowoltaiki nigdy
    nie będzie to kluczowy element systemów energetycznych. Wiatraki na Bałtyku są dużo
    pewniejsze chociażby dlatego że można ze sporym wyprzedzeniem określić jaki silny
    będzie wiatr. Zarabianie na dachowej fotowoltaice wybijcie sobie z głów. Co najwyżej
    jeśli nie będzie za dużo instalacji to dla picu pozwolą wpuszczać z nich prad do
    sieci.

  • 55. Data: 2019-12-14 15:53:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Ty zamiast myśleć jedziesz na odruchach i populistycznej propagandzie. Widac to
    było jak chciałeś oszczędzać wodę.

    Dla bezlicznikowego suwerena oszczędzanie wody jest pojęciem
    abstrakcyjnym, gdyż za jego wodę "pan płaci, pani płaci, my
    płacimy. Społeczeństwo".

  • 56. Data: 2019-12-14 16:05:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Taki system został wymyślony, jest legalny. Goń sie.

  • 57. Data: 2019-12-14 16:46:30
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 14.12.2019 15:02, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    jeśli nie będzie za dużo instalacji to dla picu pozwolą wpuszczać z nich prad do

    Hehe dokładnie. Dla energetyki każdy prosument to strata kasy.
    Energetyka ma stabilne kilka stówek od każdego mieszkania/domu i o to
    tylko chodzi. Ich nie obchodzi prąd konkurencyjny.

  • 58. Data: 2019-12-14 16:48:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > Długo myslałes nad takim absurdalnym porownaniem?
    > Twoim zdaniem kazdy temat jest prosty jak drut i mozna go w dwóch
    > zdaniach omowic ale zycie jest odrobine bardziej zniuansowane.

    Warto w tym miejscu nadmienić, że już za komuny zaczęto mysleć
    o organizacji tzw. "ładunków powrotnych". Ciężarówa wiozła planowo
    towar z punktu A do punktu B, a na miejscu kierowca zgłaszał się do
    jakiegoś biura, gdzie mu wynajdowali co akurat trzeba przemieścić
    z punktu B do punktu A. Dzisiaj firmy spedycyjne doprowadziły tę
    sztukę do perfekcji, nie ma pustych przebiegów, a jak komuś się nie
    śpieszy, zamawia "taksówkę" na czas nieokreślony "w najbliższych
    dniach".

    W transporcie to działa, tam jest duża konkurencja, więc i ceny są
    rozsądne. W energetyce dalej gospodarka planowa. I to jest główny
    problem -- organanizacja nienadążająca za rozwojem techniki.

    Jarek

    --
    Przystanek idę do mleczarni. To jest godzinka. Potem szybko wiozą
    mnie do Szymanowa. Mleko, widź pan, ma najszybszy transport, inaczej

  • 59. Data: 2019-12-14 17:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > To że uważasz moje porównanie za absurdalne nie znaczy że jest
    > absurdalne a że Ty uwazasz je za absurdalne.

    To prawda, z tym ze jest absurdalne :)))

    > W związku z
    > niepewnością dostawy prądu z fotowoltaiki nigdy nie będzie to
    > kluczowy element systemów energetycznych.

    A to jest inna inszosc.

  • 60. Data: 2019-12-14 17:22:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlatego jak ktoś napisał chcą to zmienić. Oddadzą 100% tego co ktoś wbije w sieć. Ale
    będzie za to musiał zapłacić w żywej gotowce. Zapłata ma być nie od ilości
    kilowatogodzin tylko od mocy falownika. Teraz biorą 20 w naturze i wszyscy ze to za
    dużo. To wezma 2% od mocy falownika. Młotki uznają ze 2% to mało ale zanim zaskoczą
    ze w przypadku falownika 10kW przez 25 lat czyli tyle ile żyje instalacja to 30000
    tysiecy, sporo wody w Wiśle przepłynie.