  • 41. Data: 2019-12-13 19:49:24
    Temat: Re: Biznes na fotowoltaice
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.12.2019 14:00, Budzik wrote:
    > Nie chodzi o to co ja bym podpisał tylko co panstwo jest w stanie wymusić
    > i kosztem czego.

    Najlepiej niech wymusza kosztem chętnych.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 42. Data: 2019-12-13 19:51:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.12.2019 19:59, Budzik wrote:
    > Ok, czyli jeszcze raz zapytam: gdyby przepis był taki ze co wyprodukujesz
    > to za to ci płaca, niezaleznie od tego czy jestes firma czy os prywatna
    > to by sie opłacało?

    LOL, gospodarka centralnie-sterowana komuś tam zawsze się opłaca.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 43. Data: 2019-12-13 22:35:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Uwazasz ze umowa zawarta przy zamówieniu taksówki w której jest zapis że kierowca
    może przyjechać ale również może nie przyjechać, albo przyjechać trzy dni po terminie
    by przeszla? Jezdzil bys takimi taksówkami?

  • 44. Data: 2019-12-14 12:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Najlepiej niech wymusza kosztem chętnych.

    Uwazasz ze w Polsce nie ma chetnych na czyste powietrze?
    Ja sie zgłaszam pierwszy i tak jak juz pisałem - jestem skłonny płacic 10
    czy 15% procent wiecej za prad jeżeli ktos zobowiazujaco umowi sie ze mna
    ze np za 20 lat udział bezemisyjnego OZE bedzie w pradzie wynosił np 80
    procent!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 45. Data: 2019-12-14 12:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > zapis że kierowca może przyjechać ale również może nie przyjechać,
    > albo przyjechać trzy dni po terminie by przeszla? Jezdzil bys takimi

    Długo myslałes nad takim absurdalnym porownaniem?
    Twoim zdaniem kazdy temat jest prosty jak drut i mozna go w dwóch
    zdaniach omowic ale zycie jest odrobine bardziej zniuansowane.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 46. Data: 2019-12-14 12:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > LOL, gospodarka centralnie-sterowana komuś tam zawsze się opłaca.

    A komu opłaca sie czyste powietrze?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 47. Data: 2019-12-14 12:05:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kluczowe jest jak zauważyłeś że myślałem. Ty zamiast myśleć jedziesz na odruchach i
    populistycznej propagandzie. Widac to było jak chciałeś oszczędzać wodę.

  • 48. Data: 2019-12-14 12:11:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 14 grudnia 2019 12:00:02 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > czy 15% procent wiecej za prad jeżeli ktos zobowiazujaco umowi sie ze mna
    > ze np za 20 lat udział bezemisyjnego OZE bedzie w pradzie wynosił np 80

    Niestety jest słaba korelacja syfu w powietrzu z emisją elektrowni.
    Całe to gówno leci z domów i kamienic gdzie spala się paliwa stałe.
    W elektrowni zaraz za kotłem który jest wielkości bloku, masz elektrofiltr
    trzystopniowy, który jest wielkości nieco mniejszego bloku. Tutaj dosyć
    dużym kosztem energii (każdy stopień elektrofiltru to jakieś 60-90kW mocy
    ciągłej, przerywane czasami na strzepanie syfu z elektrod) spaliny są czyszczone
    do poziomu 20mg/m3 czy coś podobnie. Potem to co zostało leci na odsiarczanie,
    gdzie przy okazji też resztę pyłu się wyłapuje. Gdzieś tam jeszcze jest
    dostawka, która czyści NOx-y. Finalnie z komina leci głównie para wodna
    i CO2, oraz związki lotne które przetrwały zestaw szykan po drodze.
    W dodatku dym jest wypuszczany na wysokości np. 60m a nie 10-12m jak w przypadku
    domów.

    L.

  • 49. Data: 2019-12-14 12:33:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Lodzi w kamienicach malo kto jeszcze pali weglem. Ale jak na powierzchni kilku
    kilometrow kwadratowych stoi w korku trzydziesci tysiecy samochodów to syf robia
    niemiłosierny. Jak tak dalej będzie to podejrzewam że w Lodzi będą musieli wprowadzić
    ostre ograniczenia odnośnie poruszania się samochodami w śródmieściu. Zwlaszcza ze
    efektywność indywidualnego transportu opartego na samochodach straciła sens jesli na
    piechotę jest szybciej niz samochodem.

  • 50. Data: 2019-12-14 12:50:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 14 grudnia 2019 12:33:21 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > W Lodzi w kamienicach malo kto jeszcze pali weglem. Ale jak na powierzchni >kilku
    kilometrow kwadratowych stoi w korku trzydziesci tysiecy samochodów to >syf robia
    niemiłosierny.

    To czemu problem ze smogiem jest tylko zimą?