  • 1. Data: 2009-10-15 20:11:26
    Temat: Brak prądu i c.o.
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Właśnie sprawdzałem możliwość zasilania kotła c.o. + c.w.u. Saunier Duval z
    przetwornicy 12/230V.
    Otóż przetwornica Tatarek 150 W spokojnie obsługuje ten kocioł. Pobór prądu
    z akumulatora jest 0,9 A bez pracy pompy a 6,2 A, gdy pompa pracuje. Tak
    więc przeciętny akumulator samochodowy wystarczy na co najmniej pół dnia.
    Jacek

  • 2. Data: 2009-10-15 21:15:37
    Temat: Re: Brak pr?du i c.o.
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 15.10.2009 22:11, JS pisze:
    > W?a?nie sprawdza?em mo?liwo?? zasilania kot?a c.o. + c.w.u. Saunier Duval z
    > przetwornicy 12/230V.
    > Ot? przetwornica Tatarek 150 W spokojnie obs?uguje ten kocio?. Pob?r pr?du
    > z akumulatora jest 0,9 A bez pracy pompy a 6,2 A, gdy pompa pracuje. Tak
    > wi?c przeci?tny akumulator samochodowy wystarczy na co najmniej p? dnia.
    > Jacek

    Malo to pocieszajace, jesli w czasie normalnego zasilania nie masz
    czegos co zadba o ladowanie tego akumulatora... Oczywiscie mozna kupic
    bardzo dlugie przewody rozruchowe i skorzystac z auta i jego alternatora :)

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 3. Data: 2009-10-15 22:39:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości
    > Malo to pocieszajace, jesli w czasie normalnego zasilania nie masz czegos
    > co zadba o ladowanie tego akumulatora... Oczywiscie mozna kupic bardzo
    > dlugie przewody rozruchowe i skorzystac z auta i jego alternatora :)

    Mozna podpiac pod UPS'a, to lepsze niz przetwornica bo pilnuje sie samo w
    razie zaniku.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-10-16 02:45:27
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Może i lepsze, ale ma maleńki akumulator
    Jacek

  • 5. Data: 2009-10-16 02:50:03
    Od: "JS" <m...@g...com>

> [...]

    > co zadba o ladowanie tego akumulatora... Oczywiscie mozna kupic bardzo
    > dlugie przewody rozruchowe i skorzystac z auta i jego alternatora :)

    1. Wczoraj robiłem próbę na akumulatorze, który stał lekko licząc pół roku
    odłączony bez żadnego ładowania więc bez przesady z tym "dbaniem".
    2. A po co kupować długie przewody rozruchowe? Nie łatwiej podłączyć w razie
    czego przetwornicę w aucie a 230V podciągnąć do kotłowni jakimkolwiek nawet
    najcieńszym przedłużaczem?
    Jacek

  • 6. Data: 2009-10-16 03:30:46
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Może i lepsze, ale ma maleńki akumulator

    Aku mozna wymienic - ale zas koszta ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 7. Data: 2009-10-16 07:20:49
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > 1. Wczoraj robi?em pr?b? na akumulatorze, kt?ry sta? lekko licz?c p? roku
    > od??czony bez ?adnego ?adowania wi?c bez przesady z tym "dbaniem".

    Pytanie ile kotlownia na tym pociagnie - za kolejne pol roku sie okaze,
    ze 15 min.

    > 2. A po co kupowa? d?ugie przewody rozruchowe? Nie ?atwiej pod??czy? w razie
    > czego przetwornic? w aucie a 230V podci?gn?? do kot?owni jakimkolwiek nawet
    > najcie?szym przed?u?aczem?

    To byl zart.

  • 8. Data: 2009-10-16 08:06:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "JS" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Może i lepsze, ale ma maleńki akumulator

    Mialem na mysli podpiac wiekszy akumulator po UPS'a. Przedluzasz kable,
    wyciagasz na zewnatrz i podlaczasz co chcesz.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-10-16 08:25:52
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Mialem na mysli podpiac wiekszy akumulator po UPS'a. Przedluzasz kable,
    > wyciagasz na zewnatrz i podlaczasz co chcesz.

    W nowych UPSach, gdzie pojemnosc aku jest zapisana w firmware
    sterujacego kontrolera ten numer juz nie przechodzi.

  • 10. Data: 2009-10-16 09:19:25
    Temat: Re: Brak prądu i c.o.
    Od: "wk" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    JS <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > więc przeciętny akumulator samochodowy wystarczy na co najmniej pół dnia.

    Wszystko cacy, ale po co? Coś się stanie jak prądu nie będzie jeden dzień
    nawet? Przecież to nie respirator. W poprzednim sezonie, przy -15 nie miałem
    prądu ponad jedną dobę i temp spadła może o dwa stopnie.