  • 61. Data: 2018-03-06 10:08:14
    Temat: Re: Buda dla psa - sklejka czy płyta MFP?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 marca 2018 08:06:28 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    człowiek - to nikt nie ma prawa decydować o pozbawieniu życia innej niewinnej osoby.
    morderstwo muszą mieć rygory karne to państwo tego pilnuje.
    morderstwa zasłaniać pseudowiedzą o "zlepku komórek" - nie ma człowieka, nie ma
    zabójstwa, trala la la.
    (dowolny) zaczyna sie od pierwszej komorki to zniszczenie pierwszej komorki człowieka
    równa sie zabójstwu. Bo jest to kompletny człowiek posiadajacy wszystkie elementy na
    danym okresie rozwoju, i kazdy z nas to przeżył bo nikt go nie potraktował tabletką
    "dzień po". A był przy tym człowiekiem.
    zabicia go należałoby opisać jasne kryteria kiedy jeden człowiek może bezkarnie zabić
    drugiego. Tylko to niewykonalne. Bo każde z kryteriów można zastosować do juz
    urodzonych osób - kryterium wieku? Można zabić gdy młode. No to dlaczego kryterium
    "mozna zabić gdy stare" miałoby nie być równoprawne. I tak dalej.

    na sobie własciwym etapie rozwoju? Jesli jest - będzie to zabójstwo. Jeśli nie to
    nie. Sprawdz w podręczniku.

    > Panie logiku!
    > Czy ta zapłodniona komórka jest w stanie przeżyć samodzielnie? Nie.

    taaaaa, a dziecko swieżo po narodzeniu jest? Nie jest. Na danym etapie rozwoju
    człowieka potrzebne mu są odpowiednie do tego etapu warunki.
    Jesli celowo pozbawisz człowieka niezbędnych do życia warunków to popełniasz
    zabójstwo niezależnie czy pozbawiasz dorosłego powietrza, niemowlaka ciepła a zarodek
    jemu potrzebnych warunkow.

    > Poza tym zapłodnionemu jajeczku jeszcze daleko do stania się oddzielnym
    > tworem od organizmu matki. Staje się ono dopiero wtedy, kiedy zostanie
    > wytworzone łożysko.

    boszzzzzzz, to jest własnie pierdolenie o szopenie. Weź poczytaj książki.

    "W świetle obecnej wiedzy nie ulega wątpliwości, że życie człowieka zostaje
    zapoczątkowane w następstwie połączenia się dwu komórek rozrodczych - gamet -
    żeńskiej i męskiej w postać komórki macierzystej zwanej zygotą, która o tej chwili
    zaczyna żyć własnym rytmem." (prof. dr hab. med. Maria Rybakowa, Komitet Rozwoju
    Człowieka Wydziału Nauk Medycznych PAN Warszawa-Kraków "Służba Życiu. Zeszyty
    Problemowe" nr 2/3/1999).

    "Po zapłodnieniu, to jest zespoleniu się jądra komórki jajowej z jądrem plemnika (co
    następuje w jajowodzie, blisko jego ujścia od strony jajnika) powstaje całkowicie
    nowa, odbiegająca od genotypów rodzicielskich, odrębna jakość genetyczna - nowa osoba
    ludzka. Zestaw jej genów w komórkach somatycznych nie ulegnie już zmianie do końca
    życia." (prof. dr hab. Bolesław Suszka, biolog, pracownik naukowy PAN).

    "Rozwój człowieka zaczyna się od połączenia dwu komórek - gamety żeńskiej, czyli
    komórki jajowej (oocytu), i gamety męskiej - plemnika, w akcji zapłodnienia." (prof.
    dr hab. med. Michał Troszyński, "Położnictwo. Ćwiczenia", Podręcznik dla studentów
    medycyny, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2003, str. 69).

    > Czy zlepek komórek ma poczucie samoistnienia i czy odczuwa ból? Nie, bo
    > te cechy są nierozerwalnie związane z funkcjonowaniem układu nerwowego,
    > który zaczyna się dopiero tworzyć ok. 3-4 tygodnia ciąży. I tu powinna
    > być granica dotycząca samodzielnego podejmowania decyzji o aborcji.

    czyli zaczynasz ustanawiać kryteria możliwosci zabijania - chociaż tyle.
    Czy w kryterium samoistnienia znajdzie sie człowiek śpiący albo pod narkozą? Taki pod
    narkozą to i nie odczuwa bólu anie nie wie za żyje. Zatem można go zabić?

    > Jak widać logikę masz taką jaką ci wpojono na lekcjach katechezy, a o
    > biologii w ogóle nie masz pojęcia.

    kłóć sie z cytatami powyżaj

    > Jak to umrzemy?
    >
    > Może ja, ale Tobie obiecują, że będziesz żył wiecznie, czyż nie?

    chcesz o religii czy biologii rozmawiać? Tobie sie wydaje ze to jedno i to samo - a
    jednak nie :)

    b.

  • 62. Data: 2018-03-06 11:08:01
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2018-03-04 08:58, Budyń pisze:

    > jesli społeczeństwo uznało że pewne popełniane czyny np. kradzież czy morderstwo
    muszą mieć rygory karne to państwo tego pilnuje.

    I kto za to płaci? Pani płaci, Pan płaci... Społeczeństwo! (inżynier Mamoń, Rejs)