  • 1. Data: 2018-02-15 16:31:49
    Temat: Dom ze złota ;)
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Było ostatnio kilka wątków o domach z kontenerów.

    Tak przypadkiem znalazłem stronę firmy produkującej domy mobilne:

    http://larkfactory.com/domy-mobilne

    Zauważyłem, że liczą sobie za takiego "holendra" około 150 tys. zł.
    Zainstalowali tam armaturę ze złota?
    Jest coś, co uzasadnia taką cenę?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2018-02-15 16:38:42
    Temat: Re: Dom ze złota ;)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 lutego 2018 16:31:52 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    >
    > http://larkfactory.com/domy-mobilne
    >
    > Zauważyłem, że liczą sobie za takiego "holendra" około 150 tys. zł.

    masowo tego ludzie nie kupują więc jak znajdą jednego jelenia na poł roku co to kupi
    to musza tyle zarobić żeby biznes się krecił

  • 3. Data: 2018-02-15 20:32:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-02-15 o 16:38, Kris pisze:

    > masowo tego ludzie nie kupują więc jak znajdą jednego jelenia na poł roku co to
    kupi to musza tyle zarobić żeby biznes się krecił

    No może znajdą jelenia.
    W ogóle nie siedzę w temacie, ale mam wrażenie, że gdyby nawet postawić
    podobną chałupę z samej klinkierówki, to by wyszło sporo taniej, niż
    taki lux-barak.

    Przy okazji: jakiego podatka płaci się za taki domek na kółkach?
    Bo chyba nie o to chodzi, że ktoś płaci kilka razy więcej za barak, aby
    potem zaoszczędzić na podatkach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2018-02-15 21:02:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-02-15 o 16:31, Adam pisze:
> [...]
    >
    > http://larkfactory.com/domy-mobilne
    >
    > Zauważyłem, że liczą sobie za takiego "holendra" około 150 tys. zł.

    Włożony wysiłek, w stanach takie domy chodzą po min 50k$. Tyle kosztuje
    zaprojektowanie, zrobienie i wyposażenie. Nie jest to proste jak się wydaje.
    Poglądać Domo tam pokazują takie domki.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2018-02-15 21:13:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    One sa takie mobilne jak kiedys na filmie dziejacym sie w czasach poczatku
    telewizorow kolorowych milord sie chwalil ze ma przenosny telewizor kolorowy. Drugi
    milord nie wierzyl. To ten pierwszy wezwal sluzbe i kazal przeniesc telewizor do
    innego pokoju.

  • 6. Data: 2018-02-16 01:45:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    milord nie wierzyl. To ten pierwszy wezwal sluzbe i kazal przeniesc telewizor do

    Przyczepa kempingowa to na pewno nie jest.
    Myślę, że te kółeczka to są do zatargania grata na miejsce docelowe (o
    ile da się na nich przejechać dalej, niż do bramy zakładu) i/lub do
    celów podatkowych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2018-02-16 01:52:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to ma kolka i dyszel do podlaczenia do samochodu to jak jest z oc?

  • 8. Data: 2018-02-16 08:03:48
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 16 lutego 2018 01:52:53 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jak to ma kolka i dyszel do podlaczenia do samochodu to jak jest z oc?

    nijak, obowiazek oc jest gdy pojazd jest zarejestrowany

    b.

  • 9. Data: 2018-02-16 08:51:51
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > Przyczepa kempingowa to na pewno nie jest.
    > Myślę, że te kółeczka to są do zatargania grata na miejsce docelowe (o
    > ile da się na nich przejechać dalej, niż do bramy zakładu) i/lub do
    > celów podatkowych.
    To w ogóle mobilne nie jest. W Teresinie ( pod Warszawą)jest "sklepik" gdzie takie
    używane domki sprzedają.Jest tam kilkadziesiąt na placu, a jak ktoś kupi, to na
    uciąg, dżwig i jadą.I widzę, że interes się kręci,choć cen nie znam.
    Pozdro.abomito

  • 10. Data: 2018-02-16 18:28:57
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

> [...]
    > Zainstalowali tam armaturę ze złota?
    > Jest coś, co uzasadnia taką cenę? -- Pozdrawiam. Adam

    Jak by ci to wytłumaczyć, bo to wygląda tak że pewnie już do tego interesu
    dorwały się nasze pseudo byznesmeny śmierdzące czosnkiem i cebulą, stąd taka
    cena a złota tam na pewno nie ma :)
    Te domki są warte 20-30 tyś i kiedyś tyle kosztowały.
    Podobnie sprawa wygląda z materiałami budowlanymi, blacha, papa, czy deska,
    kosztuje tyle samo co ceramika
    Jeszcze trochę jam,a w ziemi będzie tyle kosztowała.