  • 1. Data: 2013-12-04 12:44:18
    Temat: Budzetowa wylewka samopoziomujaca
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Jaka jest najtansza *godna uwagi* wylewka samopoziomujaca?

    To, co widze w skladach czesto zabija cena - miejscami mam do wyrownania
    20-30 mm, wychodzi 40-50 zl za m2. A tych metrow troche mam.

    Da sie to jakos niskobudzetowo rozwiazac?

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 2. Data: 2013-12-04 13:05:39
    Temat: Re: Budzetowa wylewka samopoziomujaca
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .net...

    > To, co widze w skladach czesto zabija cena - miejscami mam do wyrownania
    > 20-30 mm, wychodzi 40-50 zl za m2. A tych metrow troche mam.

    > Da sie to jakos niskobudzetowo rozwiazac?

    Najpierw dajesz zwykłą wylewkę betonową (nie samopoziomującą) tam gdzie są
    największe ubytki, a dopiero na ostatnie 3-5 mm samopoziom.

    Koszt gotowej wylewki betonowej w marketach wynosi poniżej 10zł za worek,
    więc warto się trochę "pobawić" w łatanie ubytków i nierówności.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-12-04 13:41:47
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Dec 2013 13:05:39 +0100, Ergie napisał(a):

> [...]
    >
    > Koszt gotowej wylewki betonowej w marketach wynosi poniżej 10zł za worek,
    > więc warto się trochę "pobawić" w łatanie ubytków i nierówności.

    Ha, ale zwykla wylewka schnie dlugo. Na samopoziomie teoretycznie po
    tygodniu mozna ukladac podloge.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 4. Data: 2013-12-04 13:54:59
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ha, ale zwykla wylewka schnie dlugo. Na samopoziomie teoretycznie po
    > tygodniu mozna ukladac podloge.

    Teoretycznie a praktycznie to będziesz kafle zbierał łopatą.

  • 5. Data: 2013-12-04 14:14:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    t...

    > Ha, ale zwykla wylewka schnie dlugo.

    Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem "długo". Teoretycznie przyjmuje się 7-10
    dni na 1cm grubości. Tyle jest wymagane by kłaść drewno płytki na klej
    cementowy można kleić szybciej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-12-04 17:33:33
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Dec 2013 14:14:43 +0100, Ergie napisał(a):

    > Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem "długo". Teoretycznie przyjmuje się 7-10
    > dni na 1cm grubości. Tyle jest wymagane by kłaść drewno płytki na klej
    > cementowy można kleić szybciej.

    Teoretycznie. Moj stolarz twierdzi jednak, ze raczej 2-3 tygodnie. I
    podpiera sie wskazaniami miernika.

    No ale chyba nie bede mial wyjscia. Jeden pokoj zrobilem z legarami na
    plycie betonowej, bez wylewki samopoziomujacej, poziomujac na podkladkach,
    i nigdy wiecej. Mozna resztki mlodosci stracic.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 7. Data: 2013-12-04 22:22:44
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu środa, 4 grudnia 2013 13:41:47 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > Dnia Wed, 4 Dec 2013 13:05:39 +0100, Ergie napisaďż˝(a):

    > Ha, ale zwykla wylewka schnie dlugo. Na samopoziomie teoretycznie po
    >
    > tygodniu mozna ukladac podloge.

    Zalezy na jakiej. Sa takie, ze na drugi dzien mozna...ew na trzeci...

  • 8. Data: 2013-12-04 22:24:57
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu środa, 4 grudnia 2013 13:05:39 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >

    > Koszt gotowej wylewki betonowej w marketach wynosi poniżej 10zł za worek,
    >
    > więc warto się trochę "pobawić" w łatanie ubytków i nierówności.

    To jeszcze wytlumacz, jak bys "przykleil" 20 mm betonu, do grubszego betonu.

  • 9. Data: 2013-12-05 07:10:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 grudnia 2013 17:33:33 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > No ale chyba nie bede mial wyjscia. Jeden pokoj zrobilem z legarami na
    > plycie betonowej, bez wylewki samopoziomujacej, poziomujac na podkladkach,
    > i nigdy wiecej. Mozna resztki mlodosci stracic.

    Czemu? Moze zle do tego podszedles?
    Stawiasz laser na wysokosci do ktorej poziomujesz, kupujesz za 50 pln
    kilkaset podkladek do poziomowania drzwi / okien przy montazu, roznych
    grubosci (sa 1mm, 2mm, 3mm, 5mm i chyba 1cm) i ukladasz wzdluz legarow
    do wysokosci kiedy sie "zaswieci" laser na podkladkach. Ukladasz na tym
    legary i finito :)

    Montowalem dokladnie w ten sposob w tym roku legary na ~40m2 tarasie
    i robota to "pikus", a wylewke mialem recznie wylewana "na oko" wiec niezbyt
    prosta :-) Miejscami bylo podlozone 1mm, miejscami 4cm :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2013-12-05 09:20:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > To jeszcze wytlumacz, jak bys "przykleil" 20 mm betonu, do grubszego
    > betonu.

    Nie rozumiem pytania - druga warstwa będzie się wystarczająco mocno trzymałą
    sam z siebie - nie trzeba jej jakoś specjalnie przyklejać.

    Jak wylewka nie jest zatłuszczona to wystarczy ją odkurzyć. Ewentualnie
    jeśli jest stara i bardzo pyli to można zagruntować.

    Pozdrawiam
    Ergie