  • 1. Data: 2010-02-22 08:09:03
    Temat: CWU - która metoda
    Od: " g-jaro" <j...@g...pl>

    Witam,

    Rozważam 2 sposoby pozyskiwania CWU (zasilanie gazem ziemnym):

    1/ kocioł jednofunkcyjny z zasobnikiem

    2/ kocioł jednofunkcyjny + niezależny gazowy podgrzewacz pojemnościowy (bojler).

    Poproszę uwagi za/przeciw powyższym (najlepiej z praktyki).

    Pzdr,
    g-jaro

  • 2. Data: 2010-02-22 09:38:07
    Temat: Re: CWU - która metoda
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 22 Lut, 09:09, " g-jaro" <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > 2/ kocioł jednofunkcyjny + niezależny gazowy podgrzewacz pojemnościowy (bojler).
    >
    > Poproszę uwagi za/przeciw powyższym (najlepiej z praktyki).

    jedno urzadzenie jeden problem i jeden przeglad.
    Z drugiej strony zalezy od instalacji.
    podgrzewacz przeplywowy z modulacja+ pompa+ zbiornik wyrownawczy
    bedzie tanszy zamiast pieca CO jakies 2-3 razy.

  • 3. Data: 2010-02-24 08:47:46
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Polecam kocioł 1F plus Richmond. Czemu?
    1. Zbliżone koszty instalacji
    2. Grzanie CWU nie powoduje "mieszania się " w pracę pieca w systemie CO
    Wady:
    1. Richmond ma sporą wysokość, musi być obok kotła a nie pod nim
    2. Konieczny trójnik z kwasówki do wpięcia do komina
    spalinowego z kotłem CO

  • 4. Data: 2010-02-24 09:38:49
    Od: " g-jaro" <j...@g...pl>

    Tomek <m...@o...pl> napisał(a):

    > Polecam kocioł 1F plus Richmond. Czemu?
    > 1. Zbliżone koszty instalacji

    No własnie tu nie bardzo bo musiałbym dociągnąć drugi punkt dla zasilania
    gazem + jak wspomniał kudłaty dochodzi serwisowanie drugiego urządzenia.

    > 2. Grzanie CWU nie powoduje "mieszania się " w pracę pieca w systemie CO

    I to do mnie przemawia zwłaszcza w sezonie letnim oraz w zimie w godzinach
    wieczornych gdy wszyscy uderzają do kapieli

    > Wady:
    > 1. Richmond ma sporą wysokość, musi być obok kotła a nie pod nim

    To nie problem mam dużą kotlownię

    > 2. Konieczny trójnik z kwasówki do wpięcia do komina
    > spalinowego z kotłem CO

    Tez nie problem - każde urządzenie w inny komin.

    Hmmm... w sumie dalej mam zgryz. Z punktu widzenia komfortu (dostepność
    cipełej wody) jakoś mi leżał uklad 1F + bojler. Z drugiej strony (prostota
    instalacji), 1 firma, 1 serwis sklaniam sie ku F + zasobnik.

    Pzdr.
    g-jaro

  • 5. Data: 2010-02-25 07:49:18
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    > No własnie tu nie bardzo bo musiałbym dociągnąć drugi punkt dla zasilania
    > gazem + jak wspomniał kudłaty dochodzi serwisowanie drugiego urządzenia.

    Serwisowanie Richminda to wymiana samodzielna elektrody magnezowej
    Nic poza tym. Nie ma tam ruchomych części, palnik ma dyżurny płomyk\
    turbulizatory spalin nie wymagają też serwisowania. Urządzenie
    praktycznie bezobsługowe. Polecam, widziąłem efekty!.