  • 1. Data: 2010-02-22 08:40:43
    Temat: butle gazowe 11kg - dymają nas bez wazeliny ?
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    wedle mojej wiedzy nie powinno byc skroplin w butli gazowej, a ja wkurzony
    niezwykle szybkim spadkiem cisnienia i szybkim konczeniem sie gazu prawie
    pusta butle obrocilem do gory jajami z otwartym lekko zaworem i to co sie z
    niej wylalo raczej nie bylo skroplonym gazem - raczej usyfioną wodą (nie
    wyparowywala) Wylalo sie tego ze 2 litry albo i lepiej (nie mierzylem ale
    sikalo i sikalo i przestac nie chcialo). jak skonczy sie druga taka to
    powtorze manewr

    mylę się czy w butli poza skroplonym gazem nie powinno byc nic innego?

    --
    -
    pozdrawiający

  • 2. Data: 2010-02-22 09:22:33
    Temat: Re: butle gazowe 11kg - dymają nas bez wazeliny ?
    Od: "nazgul" <x...@w...pl>

    > mylę się czy w butli poza skroplonym gazem nie powinno byc nic innego?

    pewnie że nie powinno
    proceder dodawania wody jest szczególnie popularny na stacjach z LPG.

  • 3. Data: 2010-02-22 10:22:10
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > pewnie że nie powinno
    > proceder dodawania wody jest szczególnie popularny na stacjach z LPG.

    Nie do końca. W tak zwanym. LPG zawsze jest troche (minimalna) ilość pary
    wodnej króra głównie pochodzi z Butanu bo on jest skraplany w procesie
    wytwarzania w dodatniej temperaturze więc para zawsze się tam dostanie.Więc
    jeśli mamy parę w butli to przy odpowiedniej temperaturze wykropli się na i
    zalegnie na dnie. Drugim plynem jaki moze pojawić się w butli to jest zapach
    dodawany do gazu. Nie pamietam jak sie on nazywa ale chyba Ethyl Mercaptan.
    Nawaniacz raczej dodawany jest do Propanu i z niego może sie dostać do LPG.

    Nie wierzę w dodawanie wody na statcjach - zwłaszcza zimą, bo jak zamarznie
    to mozna stację do wiosny zamknąć chyba że nalejesz spirytusu:-)

  • 4. Data: 2010-02-22 10:32:31
    Temat: Re: butle gazowe 11kg - dymaj? nas bez wazeliny ?
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-22 11:34, Micha? Gut pisze:

    > ale moze miec normalny gaz w zbiornikach a przed wlaniem gazu wleje wode
    > przez odkrecony zawor

    Prędzej ciekły azot. :(

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-02-22 10:34:23
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

  • 6. Data: 2010-02-22 11:01:00
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hltmb6$pda$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > ale moze miec normalny gaz w zbiornikach a przed wlaniem gazu wleje wode
    > przez odkrecony zawor

    To nie jest problem nalania czegoś do zbiornika, bo to kwestia tylko i
    wyłącznie ciśnienia z jakim to coś (wodę) pompujesz do środka.
    Problem jest przy pobieraniu LPG przez pompę ze zbiornika.
    Po pierwsze zimą woda zamarznie i ssanie pompy też.
    Po drugie na stacji LPG, pompa podaje pod pewnym ciśnieniem LPG do zbiornika
    samochodu. W momencie rozprężania w zbiorniku następuje nagły spadek
    ciśnienia a co za tym idzie i temperatury, woda zamienia się w kryształki
    lodu i blokuje przewód doprowadzający.

    Latem, tak. Jest większa szansa że coś doleją ale to jest podcinanie gałezi
    na której siedzą. W większości stacji LPG to ruch lokalny generuje większość
    obrotów.

  • 7. Data: 2010-02-23 08:03:04
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    mialem na mysli wlewanie do zwyklej butli 11kg wody a potem uzupelnienie
    tego lpg do pelna

  • 8. Data: 2010-02-23 11:40:03
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hm01ps$i85$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > mialem na mysli wlewanie do zwyklej butli 11kg wody a potem uzupelnienie
    > tego lpg do pelna

    Tu ciężko mi coś rozsadnego powiedzieć. Teoretycznie jest to możliwe, ale
    tak praktyka by miała bardzo krótkie nogi. Cena gazu jest tak niska, ze moim
    zdaniem to sie nie opłaca. Ile tej wody trzeba by sprzedac aby to miało sens
    finansowy?
    Tak jak pisałem sprzedawca wie, że Ty możesz wrócić bo mieszkasz w pobliżu a
    wtedy to i ta woda będzie sie palić :)

  • 9. Data: 2010-02-23 13:12:05
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    > mialem na mysli wlewanie do zwyklej butli 11kg wody a potem uzupelnienie tego
    > lpg do pelna

    Witam
    I pewnie masz rację, to chory kraj i w większości zachłanność na zysk za wszelką
    cenę.
    Zauważam że takie cechy jak uczciwość i zasady moralne są zjawiskiem
    zanikającym.
    Przykład, jedna z sieci komórkowych ( pomarańcz) nagminnie dopisywała połączenia
    których abonent nie wykonał, w porach bardzo różnych.
    Poślizgnęli się dopisując połączenia w godz 4- 5 rano, gdzie nie trafili na
    imprezującego małolata tylko stateczną panią w średnim wieku i sprawa się rypła.
    Przykłady oszustw każdy z nas mógłby przytaczać w nieskończoność, ale to niczego
    nie zmieni.
    Uważam że potrzeba duuuuzo czasu, kilku pokoleń by zaszły zmiany w mentalności
    ludzi.
    Ale czego wymagać od zwykłych ludzi, skoro po włączeniu TV słychać co chwila o
    aferach, przekrętach.
    Jestem za rozstrzygnieciami z "afery mięsnej" z dawnych czasów by dla przykładu
    w sposób pokazowy starcić kilku przodujących złodziei.
    Powtarzam , to chory kraj stojący złodziejstwem.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 10. Data: 2010-03-01 21:21:27
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 23 Lut, 12:40, "nacocito" <n...@c...to> wrote:
    > U ytkownik "Micha Gut" <m...@w...pl> napisa w
    > wiadomo cinews:hm01ps$i85$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    Ile tej wody trzeba by sprzedac aby to mia o sens
    > finansowy?

    A jaki sens finansowy ma wyrywanie emerytce torebki z reki na
    chodniku ?

    Zawsze znajdzie sie amator latwych pieniedzy...