  • 1. Data: 2010-02-21 22:30:34
    Temat: Jak tam Wasze fucktury za dwa cieplutkie miesiace?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Wsrod moich znajomych zauwazalny brak faktur ponizej 1000zl. :-)

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2010-02-21 22:52:29
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Lut, 23:30, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Uszanowanie.
    >
    > Wsrod moich znajomych zauwazalny brak faktur ponizej 1000zl. :-)

    Zuzylem 8 tys kWh przez dokladnie dwa miesiace (liczac od 19 grudnia
    do 19 lutego), co kosztowalo mnie ok 3,1k pln (grzeje pradem w jednej
    drogiej taryfie). Gdybym odpalil druga taryfe, zaplacilbym 2000 pln.
    Gdybym dolozyl do tego pompe ciepla - zszedlbym do ok. 700-800 pln (za
    dwa miesiace).

    W sumie to jestem zadowolony, choc zal ze nie odpalilem pompy w tym
    sezonie, bo juz by byly oszczednosci ;-)

    W kominku za wiele nie palilem bo nie mialem sezonowanego drewna :/ W
    przyszlym sezonie byc moze wstrzymam sie jeszcze z PC bo mam 20m3
    drewna do pociecia - akurat zdarzy przeschnac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-02-21 23:03:01
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Mi dzisiaj poszły ostanie 4 worki ekogroszku.
    Ekogroszek kupiłem w sierpniu od września zacząłem go spalać.
    Poszły mi 4 palety po 800 kg. Za tonę płaciłem 850 zł.
    NIe mam kominka, ogrzewam tylko dół podłogówką..
    Podasze użytkowe nieocieplone ( brak ocieplenia na dachu, podłodze).
    Klatka schodowa, zabita płytami osb, i na tym 10cm styropianu.
    CWU też z pieca.

    W domu temperatura około 21 stopni mierząc na wysokości 50 cm.

    .

  • 4. Data: 2010-02-22 00:51:38
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > drogiej taryfie). Gdybym odpalil druga taryfe, zaplacilbym 2000 pln.
    > Gdybym dolozyl do tego pompe ciepla - zszedlbym do ok. 700-800 pln (za

    Z niemalym zainteresowaniem przeczytalem Twoj post, bo jak wiesz, sledze od
    czasu do czasu z ciekawosci wplyw dodatkowego ocieplenia na wielkosc
    rachunkow za ogrzewanie. Twoje 8 tys. kWh daje orientacyjny rachunek za gaz
    na poziomie 1600zl. Wynik powiedzmy moze nie tak do konca potwierdza teze,
    ze wplyw ten jest duzy, zwracam uwage na slowa "dodatkowego ocieplenia".
    Twoj dom o tyle jest wazny, bo czesc z nas starszych grupowiczow zna
    bardziej lub mniej Twoje starania w kierunku jak najlepszego ocieplenia
    domu. Kwota 1600zl za gaz to jak do tej pory najwyzsza wartosc jaka
    uslyszalem od mojego dobrego kolegi mieszkajacego w zadbanym ok. 200m, nieco
    starszym domu po niedawnych modernizacjach. Wynik jest wiec najgorszy z
    mozliwych jak do tej pory zaslyszany, ale tez dom chyba najwiekszy i pewnie
    co by nie mowic, w mimo wszystko starszym domu i starszej instalacji cos tam
    zawsze do poprawki by bylo. Sam warsztat na dole to co raz otwierane drzwi.
    Ale pewnie uslysze tez o wyzszych fakturach w mniejszych domach. Ja spalilem
    490m^3 gazu co bedzie mnie kosztowac niecale 900zl, ale moje porownanie nie
    ma sensu, bo temp. 9C i nieocieplony dach na gorze.
    Powiem szczerze, porownawcze 1600zl za ostatnie dwa miesiace i za duzy dom
    pewnie nie jest wynikiem zlym, ale mnie osobiscie watpliwosci co do 20-30cm
    styropianu na scianach nie pozbawia. Zdaje sobie tez sprawe, ze w domu masz
    jeszcze co nie co do zrobienia, ale tej strasznej wentylacji grawitacyjnej
    tez nie masz. Trudno rzecz jasna tak porownywac co kolwiek na podstawie
    wylacznie wielkosci kwot na fakturach, ale krzywa Gausa wygladac moze
    ciekawie. Ekstrema to pewnie male i duze domy a nie ilosc dodatkowego
    styropianu.
    A pompa ciepla przy tym wszystkim wyglada dosc ciekawie jak tylko by sie
    udalo to zrobic w rozsadnych kwotach.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2010-02-22 06:59:48
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Lut, 01:51, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > mozliwych jak do tej pory zaslyszany, ale tez dom chyba najwiekszy i pewnie

    Ja tu mam jeszcze tyle mostkow ze glowa boli :) 70-cio letnie drzwi
    wejsciowe zamontowane bez piany (szpary), duze szpary w bramach
    garazowych, brak parapetow zew. (wiec i docieplajacej pianki),
    nieocieplony od dolu jeden z wykuszy (ktory stanowi podloge parteru!).
    W tych 8 tys kWh jest jeszcze CWU i gotowanie na pradzie, wiec w sumie
    ile rzeczywiscie poszlo na CO to do konca nie wiem :) No i to pierwszy
    sezon. Licze, ze w kolejnych zjade do ~5 tys kWh zgodnie z OZC :) No i
    oczywiscie mowimy o dwoch miesiacach w sumie!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-02-22 07:07:34
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Uszanowanie.
    >
    > Wsrod moich znajomych zauwazalny brak faktur ponizej 1000zl. :-)
    >
    > Pozdro.. TK

    Za ostatnie 3 miesiące do 9-go lutego spaliłem 590m3 gazu ziemnego.
    Trwa wykańczanie wewnątrz.
    Temperatura około 20 C, podłogówka + kilka grzejników na tym samym
    parametrze co podłogówka. Powieżchnia użytkowa 140m2, dom parterowy bez
    poddasza.
    Kocioł MCA 15.

  • 7. Data: 2010-02-22 07:21:21
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Wsrod moich znajomych zauwazalny brak faktur ponizej 1000zl. :-)

    u mnie srednio wychodzilo w czasie mrozow niecale 25kg groszku/dzien (max
    33kg/dzien), co daje miesiecznie ok 500zl. Sumarycznie od poczatku sezonu
    (wrzesien) poszlo mi ok 2,5t ekogroszku (1750zl), w tym CWU. Mam nadzieje
    ze 3,5t wystarczy aby dotrwac do wiosny. W kominku pale na prawde
    okazjonalnie, juz drugi sezon spalam 0,6mp drewna i jestem moze w polowie.
    Dom 110m2 powierzchni ogrzewanej + nieogrzewane piwnice 56m2, PTH44, na
    dachu 20cm welny.

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-02-22 07:33:13
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 21 Lut, 23:30, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Uszanowanie.
    >
    > Wsrod moich znajomych zauwazalny brak faktur ponizej 1000zl. :-)
    >
    > Pozdro.. TK

    Nie jestem zadowolony z tego sezonu
    laczny koszzt za gaz 2312.23 PLN za okres 09/2009- 02/2010. Czyli 6
    mc.
    Srednio 385 PLN/mc
    Stan licznikow to
    07/09/2009 - 2480 m3
    04/02/2010 - 3572 m3
    Czyli 1092 m3 na 6 mc = 182m3/mc

    Dom 200m2 /parter,poddasze/, reku, grzeniki klasyczne na scianie,
    zadnej podlogowki, sciana 20cm styro, podloga 30 cm syto, poddasze 30
    cm styro, Okna k=1,1 bez okiennic i bez zaslon. W cene wliczone,
    gotowanie, CWU.

    Z zrobilem: Wtloczylem regranulat styro w zabudowe scianek kolankowych
    i polaci aby wyeliminowac konwekcje powietrza miedzy ociepleniem a
    plyta g-k
    Do zrobienia: Mostki cieplne miedzy murlata a ociepleniem sciany oraz
    wtloczenie w jednym z pomieszczen regranulatu styro w polac,
    instalacja okapu z automatyka aby eliminowac pare wodna z gotowania.

  • 9. Data: 2010-02-22 07:56:42
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    (...)
    jakieś kosmiczne macie te kwoty i to przy oszczędnym paleniu do 20°C i
    przewymiarowanym ociepleniu ścian, u mnie dom 200m2, ogrzewane piwnice i
    garaż, mam 22-23°C (więcej już za gorąco) i grzeje ile chcę, kocioł miałowy,
    c.w.u. z kotła, cena miału 390 zł/t, miesięcznie idzie mi ok. 800 kg miału =
    312 zł :-)

    --=olo=--

  • 10. Data: 2010-02-22 08:24:14
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>