  • 11. Data: 2013-01-20 03:57:40
    Temat: Re: Centralny odkamieniacz
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 20 stycznia 2013 00:38:05 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:

> [...]
    >
    > kupił cud miód urządzenie będzie się chciało pierdolić z solą, tabletkami
    >
    > itp. Mam w domu bardzo dobrą wodę. W Łodzi w wodociągu jest woda lepsza niż
    >
    > niejedna butelkowana. Przypuszczam że jak ktoś ma bardziej zmineralizowaną
    >
    > wodę to mniej roboty jest z oczyszczeniem kranów jakimś tanim preparatem ze
    >
    > sklepu niż bujanie się z dosypywaniem soli, mierzeniem czy już trzeba
    >
    > regenerować czy może jeszcze dzień wytrzyma.
    >

    > To jest wątek o włączeniu takiej instalacji na przyłączu wodnym.
    >
    > Napiłbyś się takiej wody i dał się napić dziecku?

    Kit z piciem wody bo jak byłem kiedyś u znajomych w Warszawie i zrobiłem sobie
    herbatę. Tak jak u siebie. Nalałem wody z kranu do czajnika. To jak się napiłem to
    mnie wygięło. tak zwyczajnie nie wiedziałem że na herbatę to się bierze wodę z
    butelki kupionej w sklepie. Generalnie woda wzbogacona sodem super pomoże
    nadciśnieniowcom. Czyli do picia to raczej w ostateczności. Do mycia i prania
    niespecjalnie się nadaje. Zmywarka sama taką wodę robi. To zostaje jeszcze jedno
    zastosowanie. Gówno można nią spłukiwać w kibelku. Ale czy to nie przesada żeby wydać
    2200 na spłukiwanie gówna. Ale jak ktoś ma dużo kasy to do tego zestawu mogę mu
    sprzedać dozownik. Perfon se naleje i mu ze sraczyka będzie ładnie pachło. Mnie to
    wisi i powiewa na co ktoś swoją forsę wydaje. wkurza mnie idiotyczny spam. Jak by
    napisał że sprzedaje takie nikomu niepotrzebne rzeczy to bym się nie czepiał. A tu
    pojawia się jak samotny biały żagiel i niby chce kupić a adresy daje. Mogę się mylić.
    Każdemu wolno się mylić to i mnie też. Może faktycznie ma jakiś nawis inflacyjny i
    nie spamuje. O co to pytałeś. A czy bym się napił. To zależy jak bardzo by mi się pić
    chciało i jaki miałbym wybór. Jak by mi się bardzo bardzo pić chciało i alternatywą
    była by oranżada w proszku to bym się napił.

  • 12. Data: 2013-01-20 11:25:26
    Od: k...@g...com

    jako watkotwórca chciałem zauważyć ze celowo nie podałem żadnych linków aby nie być
    posadzonym o spam.
    Przyznam ze odkąd mieszkamy w nowym domu to mamy w planie zakup takiego urządzenia.
    Po przeczytaniu Waszych odpowiedzi mam trochę inne spojrzenie na ten temat.
    Zastanowienia się jeszcze. Na ten czas pytanie brzmi: jak radzicie sobie z twarda
    wodą? Mieszkamy w okolicy Krakowa i tu jest tak ze po jednym prysznicu kabina jest
    biała.
    Niepokoi mnie jeszcze jedno czy naprawdę woda "zmniękczona" jest trująca?

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 13. Data: 2013-01-20 14:21:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Wiesz że woda po odkamienieniu w takiej stacji nie nadaję się do
    > picia że względu na ponadnormatywną zawartość sodu.

    bzdury...

  • 14. Data: 2013-01-20 14:29:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > Krakowa i tu jest tak ze po jednym prysznicu kabina jest biała.
    > Niepokoi mnie jeszcze jedno czy naprawdę woda "zmniękczona" jest

    czytasz te brednie grupowych troli i jesteś przerażony...

    po pierwsze prawidłowa regulacja urządzenia zmiekczającego ma zapewnić wode
    o twardości zgodnej z normą (urządzenie ma bypass który miesza wodę
    zmiekczona ze zwykłą). podwyższona zawartość sodu wystepuje to fakt ale może
    byc szkodliwa tylko dla osób z poważnymi problemami krązeniowymi. Urządzenia
    mają stosowne atesty higieniczne i sa dopuszczone do stosowania w
    instalacjach wody pitnej.

    twarda woda jest szkodliwa i niszczy armature domową.

    Amen.

  • 15. Data: 2013-01-20 14:36:34
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Jan 20, 3:57 am, k...@g...com wrote:

> [...]
    zastosowanie. Gówno można nią spłukiwać w kibelku. Ale czy to nie przesada żeby wydać

    Sorry, ale pieprzysz jak potłuczony albo nie widziałeś jak się myje/
    pierze w twardej wodzie. Zmywarka może i zmiękcza, ale oprócz tego
    masz baterie i całą resztę armatury, grzałkę w pralce (Calgonit
    wychodzi chyba drożej ;). Ciekawe zresztą dlaczego naweat na
    niemieckich proszkach do prania podają dawkowanie w zależności od
    twardości wody.

    U mnie przy twardej wodzie (ok. 20 dH) i 4 os. w domu worek soli (za
    20 zł) schodzi w jakiś kwartał, może z małym hakiem.

    A co do dodanego sodu - wystarczy pogooglac, przy 20 dH wodzie na litr
    odkamieniacz dodaje ok. 150 mg sodu na litr - tyle co plasterek sera
    żółtego

    mucher

  • 16. Data: 2013-01-20 14:46:16
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 20 stycznia 2013 11:25:26 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
> [...]
    biała.

    > Niepokoi mnie jeszcze jedno czy naprawdę woda "zmniękczona" jest trująca?

    Trująca nie jest. Człowiek to delikatne urządzenie. Nie mam pojęcia jak zareaguje na
    zmianę składu wody polegającą na pozbawieniu jej wapnia, magnezu a dołożeniu sodu,
    jeśli będzie to trwało dziesiątki lat. Poza tym po co Ci demineralizacja całej wody.
    Pralce nie pomożesz, zmywarce też. Może się okazać że do picia ta co jest jest lepsza
    od poprawionej w wymienniku jonowym. To zostaje tylko mycie i spłukiwanie kibelka.
    Jak Ty masz problem to taki sam mają wszyscy w okolicy. Może spytaj sąsiadów jak
    sobie radzą. Ja na początek poszukał bym mydła do twardej wody.

  • 17. Data: 2013-01-20 14:46:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mucher wrote:

> [...]
    >
    > A co do dodanego sodu - wystarczy pogooglac, przy 20 dH wodzie na litr
    > odkamieniacz dodaje ok. 150 mg sodu na litr - tyle co plasterek sera

    dyskutujesz z kogutkiem, grupowym trollem...

    on ci udowodnić, że zmiękczacz sie da zbudować ze złomu w stodole za 200
    złotych.

  • 18. Data: 2013-01-20 14:52:36
    Od: k...@g...com

    napisał:
> [...]
    biała.

    > Niepokoi mnie jeszcze jedno czy naprawdę woda "zmniękczona" jest trująca?

    Trująca nie jest. Ale kto wie czy jak będziesz pił wodę bogatą w sód a ubogą w wapń,
    magnez to za kilkadziesiąt lat coś się nie będzie działo. Nadciśnienie na przykład
    nie wiadomo skąd się pojawi albo osteoporoza u żony. Na początek poszukał bym mydła
    do twardej wody, jak problem jest tylko przy myciu. Jakoś sąsiedzi sobie radzą to
    może ich spytaj.

  • 19. Data: 2013-01-20 15:00:03
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 20 stycznia 2013 14:29:30 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

> [...]
    >
    > instalacjach wody pitnej.
    >

    > twarda woda jest szkodliwa i niszczy armature domową.

    Może być szkodliwa dla osób z problemami krążeniowymi ale jest nieszkodliwa. Wychodzi
    że pijesz od dawna taką wodę i pominąłeś coś jeszcze. Zwiększenie sodu w organizmie
    wywołuje pierdolca i głupotę. Pasuje do Ciebie jak ulał.

  • 20. Data: 2013-01-20 15:04:07
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 20 stycznia 2013 14:36:34 UTC+1 użytkownik mucher napisał:

> [...]
    >

    > A co do dodanego sodu - wystarczy pogooglac, przy 20 dH wodzie na litr
    >
    > odkamieniacz dodaje ok. 150 mg sodu na litr - tyle co plasterek sera

    Skąd mam wiedzieć jak się myje w twardej wodzie jak mam normalną. Wiem ze są mydła do
    twardej wody. A tak przy okazji. Ktoś kupuje działkę i buduje dom a nie sprawdzi jaką
    wodę będzie pił przez kilkadziesiąt lat. Chyba z innej bajki jestem bo nie kupiłem
    samochodu w którym żarówkę trudno się wymienia.