  • 1. Data: 2012-09-23 20:12:22
    Temat: Ceny kolektorów słonecznych
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    4 lata temu (około szczytu hossy) kolektory słoneczne (kompletne zestawy
    z bodaj dwoma panelami) "chodziły" po ok 5-6 tys zł. Tak mi opowiadał
    znajomy, który je montował.

    Dziś (ta sama gmina) pojawiły się dopłaty unijne rzędu 45% na te panele.
    I co stało się z ceną? Po dopłacie dalej płacę 6 tys (czyli ok 10 tys
    bez dopłaty).

    Po co te dopłaty, skoro powodują jedynie windowanie cen? To dla mojego
    dobra dopłacam z podatków każdemu, kto ma ochotę być "ekologiczny"?

    --
    MN

  • 2. Data: 2012-09-23 20:25:01
    Temat: Re: Ceny kolektorów słonecznych
    Od: k...@v...pl

    W dniu niedziela, 23 września 2012 20:12:07 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    >

    > Po co te dopłaty, skoro powodują jedynie windowanie cen? To dla mojego
    >
    > dobra dopłacam z podatków każdemu, kto ma ochotę być "ekologiczny"?

    Bo nie siłą a sztuką frajerów w dupę tłuką. Powiedz mi dlaczego jak płacę gotówką za
    zakupy to nie odliczają mi za obsługę karty. Ceny maja skalkulowane na płacenie
    kartą. Tylko w jednym sklepie widziałem wywieszkę że przy płatności kartą doliczają
    1,8% za obsługę karty. Szkoda że tam żelazo sprzedają a nie jedzenie.

  • 3. Data: 2012-09-23 21:29:59
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Tylko w jednym sklepie widziałem wywieszkę że przy płatności kartą
    >doliczają 1,8% za obsługę karty. Szkoda że tam żelazo sprzedają a nie
    >jedzenie.

    Aby było ciekawiej, wypowiadał się kiedyś jakiś łekonomista anal-lizator
    jakiegoś banku, że takie praktyki są nielegalne.
    Ale ja mam banksterów w dupie i jak idę na jakieś większe zakupy np. ciuchy,
    elektronika, to wprost mówię że będę płacił gotówką więc oczekuję rabatu.

    Marek

  • 4. Data: 2012-09-23 22:27:32
    Od: k...@v...pl

    W dniu niedziela, 23 września 2012 21:30:04 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
> [...]
    >
    > elektronika, to wprost mówię że będę płacił gotówką więc oczekuję rabatu.

    Z punktu widzenia banków nielegalne powinno być posiadanie więcej niż 3,50 w gotówce.
    I żeby wszystko trzymać u nich na procencie mniejszym niż inflacja i jeszcze od tego
    płacić prowizje. Ale to wina głupich ludzi. Jak się daje to się kraje, tak mówi
    przysłowie.

  • 5. Data: 2012-09-23 22:55:21
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 23 Sep 2012 21:29:59 +0200, "4CX250"
    <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:

> [...]
    >elektronika, to wprost mówię że będę płacił gotówką więc oczekuję rabatu.

    a ja widzialem tak sklep (gdzies na Slasku), ze bylo napisane wprost,
    ze ceny dotycza platnosci karta, a przy platnosciach gotowke jest
    rabat.

    A co niby mialoby byc nielegalne?

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2012-09-24 08:31:03
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > A co niby mialoby byc nielegalne?
    Widocznie, jeżeli sklep decyduje się na płatności kartą, to musi podpisać
    jakiś cyrograf z bankiem że nie będzie namawiał klienta na zakup gotówką
    udzielając mu rabatu.

    Marek

  • 7. Data: 2012-09-24 09:51:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > kartą. Tylko w jednym sklepie widziałem wywieszkę że przy płatności kartą
    > doliczają 1,8% za obsługę karty. Szkoda że tam żelazo sprzedają a nie

    Już nie pamiętam kiedy ostatnio za większe zakupy płaciłem kartą - właśnie z
    tego względu, że wszędzie gdzie się kupuje coś więcej niż chleb i bułki za
    obsługę karty każą sobie dopłacać, albo za płatność gotówką jest rabat (jak
    zwał, tak zwał). I właśnie to mnie wkurza, że muszę lecieć do bankomatu by
    zaoszczędzić 2%.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-09-24 09:59:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.09.2012 22:55, a...@p...pl pisze:

    > a ja widzialem tak sklep (gdzies na Slasku), ze bylo napisane wprost,
    > ze ceny dotycza platnosci karta, a przy platnosciach gotowke jest
    > rabat.
    >
    > A co niby mialoby byc nielegalne?

    Rabatu jak najbardziej można udzielać. Nielegalne jest żądanie ceny
    wyższej niż "cena na półce".

  • 9. Data: 2012-09-24 10:21:15
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > za obsługę karty każą sobie dopłacać, albo za płatność gotówką jest rabat
    > (jak zwał, tak zwał). I właśnie to mnie wkurza, że muszę lecieć do

    Chory kraj to i polityka handlowa chora.
    Zadac od sklepu za obsluge transakcji karta kilku procent to chyba nie jest
    normalne?

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2012-09-24 10:27:45
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 24 Sep 2012 09:59:19 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Rabatu jak najbardziej można udzielać. Nielegalne jest żądanie ceny
    >wyższej niż "cena na półce".

    czyli nikt do tego nie moze sie przyczepic a i ludziom da do myslenia.
    Prawda jest taka, ze prowizje uciekaja z kieszeni sklepu, bo klient
    placac karta nie placi prowizji (kiedys byly 1% jak pamietam w PeKaO
    SA) ale sklep....w konsekwencji prowizji uciekaja za granice do
    Visa/MasterCard nabijajac kabze finansistom tego swiata. A wiadomo z
    jakiego kraju pochodza.

    --
    ThinkXtra