  • 1. Data: 2016-01-25 12:41:55
    Temat: Ceny odkurzaczy centralnych - czemu takie wysokie?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czemu odkurzacze centralne są tak drogie?
    Jak to możliwe, że komplet zwykłego odkurzacza kupi się za 300 zł, za
    600 to już wypasiony, a centralne za 1000 zł jakaś "wersja podstawowa",
    a za wypas to i 2 tys może być mało.

    W końcu taki odkurzacz centralny to ani nie musi być cichy, ani ładny,
    ma tylko ciągnąć. To takie kosztowne?

    --
    MN

  • 2. Data: 2016-01-25 12:51:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 stycznia 2016 12:41:57 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > a za wypas to i 2 tys może być mało.
    >
    > W końcu taki odkurzacz centralny to ani nie musi być cichy, ani ładny,

    Wklej dane tego za 600, tego za 1000 i tego za 2000 :) Porownamy.
    Z czystej ciekawosci, bo sam mimo, ze mam instalacje do odkurzacza centralnego
    to jeszcze samej jednostki nie mam. Kiedys porownywalem parametry i jednak
    taki "domowy" to nie to samo (znacznie slabsze po prostu sa).

    U siebie z racji posiadania kudlacza kupilem odkurzacz Nilfisk, o taki:

    http://www.bole.nu/MarketPlace/media/ProductFiles/1/
    4/1453794/Grovdammsugare_1453794.jpg

    I bardzo sobie chwale (taki za 300 pln nie wystarczal nawet zeby odkurzyc
    polowe domu - trzy takie przerobilem i wszystkie sa juz dawno na wysypisku :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-01-25 13:48:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-01-25 o 12:51, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > to jeszcze samej jednostki nie mam. Kiedys porownywalem parametry i jednak
    > taki "domowy" to nie to samo (znacznie slabsze po prostu sa).

    Przykładowy Philips za 650:
    http://www.euro.com.pl/odkurzacze/philips-performer-
    active-fc8662-91.bhtml#opis

    Podają tylko moc 1400W, ani słowa o podciśnieniu i mocy ssącej.

    Tu centralny za 1700 zł:
    http://www.euro.com.pl/odkurzacze-centralne/columbia
    -vac-cv-12.bhtml#opis

    Moc 1200W, ssanie 500W, podciśnienie 0.25 atm.

    --
    MN

  • 4. Data: 2016-01-25 14:09:29
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 stycznia 2016 13:48:33 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > http://www.euro.com.pl/odkurzacze-centralne/columbia
    -vac-cv-12.bhtml#opis

    > Moc 1200W, ssanie 500W, podciśnienie 0.25 atm.

    Tu masz racje, ten philips ma:

    Wydajność
    Nadmuch (maks.): 47 l/s
    Moc wejściowa (IEC): 2000 W
    Moc wejściowa (maks.): 2200 W
    Poziom hałasu (Lc IEC): 78 dB
    Moc ssania (maks.): 500 W
    Podciśnienie (maks.): 34 kPa

    Ten centralny tez ma 500W ale ma sporo nizsze podcisnienie (25kPa). Roznica
    m.in. polega na tym, ze centralny ma jakis samoczyszczacy sie filtr i zapewne
    ma wydajnosc caly czas na stalym poziomie, bez wzgledu na stopien
    zapelnienia pojemnika na smieci. A temu philipsowi po odkurzeniu pierwszego
    pokoju sila i wydajnosc spadnie pewnie o polowe :)

    Niech sie ktos madrzejszy wypowie. Beamy z tego co wiem maja wydajnosc
    ok. 60-65l/sek przy podcisnieniach ~35kPa. Ogolnie to chyba nie ma AZ takich
    znaczacych roznic. Ot odkurzacz centralny to "luksus" wiec placisz za niego
    wiecej ;) Caly czas mnie korci zeby przerobic jakis mocny odkurzacz
    warsztatowy (jakis taki w miare firmowy za 700-900 pln) na centralny - wazne,
    zeby mial samoczyszczacy sie filtr, nie wiem czy w tej cenie cos takiego
    dostane :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2016-01-25 14:14:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > http://www.euro.com.pl/odkurzacze-centralne/columbia
    -vac-cv-12.bhtml#opis

    > Moc 1200W, ssanie 500W, podciśnienie 0.25 atm.

    Swoja droga - cienkie ma parametry ten columbia vac. Tu masz za ta sama cene
    Profi:

    http://www.sklep.profieurope.eu/index.php?produkty/o
    dkurzacze-centralne/profi-40.html

    Z sila ssaca 640 (air)Watt, podcisnieniem 35kPa, wydatkiem 64l/sek no i
    samoczyszczacym filtrem. Moze sie sam skusze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2016-01-25 14:15:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 stycznia 2016 13:48:33 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Przykładowy Philips za 650:
    > http://www.euro.com.pl/odkurzacze/philips-performer-
    active-fc8662-91.bhtml#opis

    To juz lepiej taki:

    http://allegro.pl/odkurzacz-centralny-profi-30-2tys-
    sprzedanych-szt-i5917971880.html

    Lepsze parametry, troszke drozszy no ale nic nie trzeba przerabiac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2016-01-25 14:21:15
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    że być mało.

    > W końcu taki odkurzacz centralny to ani nie musi być cichy, ani ładny,
    Swego czasu jak się tematem interesowałem to odkurzacze firmy Profi wychodziły ok.
    Znaczy parametry porównywalne z Beam-mi a cena tak poowe niższa. No i użytkownicy tez
    chwalili. Ale na dzisiaj to nie wiem
    Popatrz może na tą marke- na allegro tego sporo było
    A jak już o odkurzaczach piszemy-* od ok 5 lat mam Zelmera Meteor chyba- zwykły nie
    centralny. Chciałem teraz drugi taki kupiuc bo zadowoleni jesteśmy i lipa. Niby jest
    ale 700W a ten nasz ma chyba 2400W
    Unia cos tam poregulowala;)

  • 8. Data: 2016-01-25 15:13:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 25 Jan 2016 12:41:55 +0100, Marcin N

    > Czemu odkurzacze centralne są tak drogie?

    Nie mam pojęcia. Też właśnie organizuję instalację OC. Początkowo miał to
    być BEAM, jednak potem się przestawiłem na Vacuflo. Problem w tym, że
    wyszli chyba ze sprzedaży modeli FC i przesiedli się na TC (w praktyce te
    drugie to cyklonowce, nie mają filtrów), ale najtańszy zestaw to koło 4,5
    tys. zł -- i na moją instalację nawet ten najmniejszy jest zbyt mocny --
    będzie wciągać dywany na raz bez popijania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2016-01-25 15:32:51
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Mon, 25 Jan 2016 12:41:55 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Czemu odkurzacze centralne są tak drogie?

    Krótka odpowiedź: "podatek od nowości" Jest na czym doić, to doją. Ceny są
    z kosmosu, zaczynając od zestawów sprzątających po gniazda i szufelki, nie
    mówiąc o takich chowanych do montażu w szafce rurkach do użycia np. w
    kuchni.

    Poczytaj o ludziach, co porobili sobie z warsztatowych (te same parametry,
    tylko "sterowanie" trzeba dorobić). Ja też mam instalację, ale reszty jakoś
    mi się robić nie chce przy tych cenach.

    --
    scruffty

  • 10. Data: 2016-01-25 15:41:38
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-01-25 o 14:21, Kris pisze:
> [...]
    centralny. Chciałem teraz drugi taki kupiuc bo zadowoleni jesteśmy i lipa. Niby jest

    Jak z moim Boschem. Dosłownie chwilę po zakupie mojego 2,5 kW teraz już
    tylko dostępny w wersji "eco" i silnikiem 1,4 czy 1,5 kW. Chwalą się, że
    niby siła ciągu została ta sama. Taa.... tu mi tramwaj jedzie :/

    Ano UE niestety. Ograniczyli moc odkurzaczy do maks. 1,5 kw :/

    Pzdr
    --
    /__/_* /