  • 1. Data: 2016-01-27 20:53:32
    Temat: czy istnieją budowlane odpylacze, oczyszczacze powietrza?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    każdemu z nas czasami przytrafia się kucie. pyli się wtedy strasznie.
    maska niewiele daje, to znaczy mniej syfu jest w płucach, ale inne
    pokoje, okolica - zapylona. ja dzisiaj kując kawałek ściany, ustawiłem
    sobie odkurzacz, tak aby jego wlot był blisko placu boju. na początku
    było super, potem tak sobie, a po skończonej pracy, układ filtrujący
    odkurzacza nadawał się do wymiany. 15 minut ciągłej pracy.
    Czy są jakieś profesjonalne, przenośne odpylacze powietrza?
    ToMasz

  • 2. Data: 2016-01-27 21:18:52
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 27 stycznia 2016 20:53:33 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > odkurzacza nadawał się do wymiany. 15 minut ciągłej pracy.
    > Czy są jakieś profesjonalne, przenośne odpylacze powietrza?

    Tak lepsze odkurzacz.
    Ja zawodowo zajmowałem się szlifowaniem ścian w Chicago.
    Odkurzacz nazywał się Rigid filtr się czyściło dwa razy dziennie ale dawał rady.

  • 3. Data: 2016-01-27 22:38:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 stycznia 2016 20:53:33 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > Czy są jakieś profesjonalne, przenośne odpylacze powietrza?

    Raczej pomysl o odkurzaczu z samoczyszczacym sie filtrem (takim, co sie sam
    otrzepuje) - sa takie do gipsow. Pewnie by sie sprawdzil :) Ale licz
    parenascie stowek nie Twoje.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2016-01-28 09:39:25
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-27 o 20:53, ToMasz pisze:
> [...]
    > odkurzacza nadawał się do wymiany. 15 minut ciągłej pracy.
    > Czy są jakieś profesjonalne, przenośne odpylacze powietrza?
    Są do tego aplikacje na Androida ;-)
    A tak na poważnie, to jedyny patent, jaki widziałem i się sprawdza to
    arkusz sklejki, czy płyty wielkości drzwi z wbudowanym wentylatorem.
    Przy wymianie okien (i kuciu przy nich) wkłada się to w otwarte drzwi
    pokoju/mieszkania, a wentylator wytwarza niewielkie nadciśnienie ale
    przy sporym przepływie powietrza. Cały pył ucieka przy takiej robocie na
    zewnątrz i w mieszkaniu jest czysto. Oczywiście trzeba zapewnić
    odpowiedni dopływ powietrza w zamian za to, które wentylator wywiewa,
    czyli otwarte okno w innym pokoju albo drzwi na klatkę schodową (jak blok).
    Idź tym tropem i zamiast dużego ciśnienia i małego przepływu (odkurzacz)
    daj elastyczny przewód o dużej średnicy + wentylator/dmuchawa i niech
    wywiewa na zewnątrz.
    Tutaj coś podobnego w wersji dla spawaczy:
    http://www.menegon.com.pl/kategoria-produktu/odciagi
    -spawalnicze-bez-filtra/
    Jacek