  • 1. Data: 2016-01-28 00:55:39
    Temat: MPZP - problem
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Mam mały problem z planem zagospodarowania przestrzennego. Interesuję
    się zakupem działki budowlanej. Decyzja o przekształceniu jej z
    rolniczej na budowlaną zapadła w grudniu 2015. W MPZP ta działka jest
    oznaczona jako budowlana. W planie są też określone takie rzeczy jak
    ilość kondygnacji, maksymalna wysokość budynku, ilość zieleni na
    działce, ilość garaży, kolor elewacji, wygląd i przejrzystość płotu itp.
    Można powiedzieć, że są to standardy, ale jest jedno ALE.
    Działka jest pod miastem - nie ma w pobliżu kanalizacji. W granicy
    działki jest woda i prąd. Chciałem więc kupić tę działkę i wybudować
    oczyszczalnię ekologiczną, ale okazało się, że MPZP ją wyklucza!
    Jest w nim taki zapis:

    6) w zakresie unieszkodliwiania ścieków bytowych, komunalnych i
    przemysłowych ustala się:
    a) zakaz odprowadzania ścieków powstałych na obszarze planu do wód
    powierzchniowych, rowów melioracyjnych oraz wprost do gruntu;
    b) możliwość budowy sieci kanalizacyjnej;
    c) odprowadzanie ścieków istniejącą i projektowaną siecią kanalizacyjną
    do oczyszczalni ścieków zlokalizowanej poza obszarem planu, na warunkach
    określonych przez administratora sieci;
    d) możliwość odprowadzania ścieków bytowych z budynków do bezodpływowych
    zbiorników wyłącznie
    na terenie: F24.MN;
    e) możliwość budowy indywidualnych oczyszczalni ścieków bytowych
    wyłącznie na terenach: F24.MN, F25.U;

    a - oczywiste, b,c - odpada - nie ma i nie planuje się budowy
    kanalizacji i połączenia jej z miastem. d, e - to nie działki, którymi
    się interesuję.

    I tu pojawia się paradoks - miasto godzi się na wydzielenie działek i do
    podziału dochodzi. Plan potwierdza przeznaczenie działek: ma to być
    budownictwo jednorodzinne. Z drugiej strony zakazuje kanalizacji. Nie da
    się więc tego pogodzić.
    Sieć miejska oddalona jest o 1-1.5km. Wydzielono 2 działki i więcej nie
    będzie, więc sensu ciągnąć kanalizacji nie ma. Oprócz działki, którą się
    interesuję są obok 3 inne domy - one mają ekologiczne oczyszczalnie...

    Mam więc podział działki, potwierdzenie od energetyki i wodociągów, że
    bez problemu się mogę do nich podłączyć i nie mam co zrobić ze ściekami.

    Dzwoniłem do UM do wydziału odpowiedzialnego za MPZP - aktualizacji na
    razie się nie planuje. Jutro idę do Starostwa do Wydziału Budowlanego -
    zobaczymy czego tam się dowiem.

    Myślicie, że sprawa jest z góry skazana na porażkę?
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2016-01-28 01:32:51
    Temat: Re: MPZP - problem
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-01-28 o 00:55, gobo pisze:

> [...]
    > zbiorników wyłącznie
    > na terenie: F24.MN;
    > e) możliwość budowy indywidualnych oczyszczalni ścieków bytowych

    Co oznaczają są te skróty?

> [...]
    > zobaczymy czego tam się dowiem.
    >
    > Myślicie, że sprawa jest z góry skazana na porażkę?

    Może to cię na coś naprowadzi?

    http://instalreporter.pl/ogolna/tereny-bez-kanalizac
    ji-a-zakaz-budowy-przydomowych-oczyszczalni-sciekow-
    analiza-ciekawego-przypadku-praktycznego/

    http://www.budownictwo.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/z
    -planu-musi-wynikac-wyrazny-zakaz-budowy-oczyszczaln
    i-sciekow

  • 3. Data: 2016-01-28 06:54:46
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Te skróty: F24.MN, F25.U to konkretne numery działek w okolicy. Na tych
    działkach postawiono już budynki. Domy te powstawały w tym samym okresie
    co plan.
    Za linki dziękuję - biorę się za czytanie.
    Piotr

  • 4. Data: 2016-01-28 19:48:34
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 28 Jan 2016 00:55:39 +0100, gobo napisał(a):

> [...]
    > zobaczymy czego tam się dowiem.
    >
    > Myślicie, że sprawa jest z góry skazana na porażkę?

    Na pewno nie będzie łatwo. Znajdziesz wiele opinii, że MPZP piszą kretyni i
    pewnie sam wyrobisz sobie podobną. We Wrocławiu jedno znane mi osiedle
    dostało podobne MPZP w 2004, teraz kończą kłaść kanalizację. Przez ten czas
    wybudowały się tam dwa domy - w jednym gość sobie chyba sam pociągnął sieć,
    bo miał blisko do głównej drugi, a w drugim albo znajomości albo jeszcze
    mniej oficjalne rozwiązanie, bo budynek mocno na uboczu.

    Możesz spróbować zaskarżyć MPZP, bo jesteś stroną. Albo złożyć wniosek o
    PnB z wpisaną oczyszczalnią, poczekać na odmowę i iść do sądu. To wszystko
    jednak potrwa.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2016-01-29 22:28:55
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    W UM i Starostwie dowiedzialem sie, ze rzeczywiscie wyglada to na blad.
    Jest lacznie 5 dzialek, 4 dostaly pozwolenia na szambo lub
    oczyszczalnie, a moja dzialke pominieto.
    MPZP w moim miescie "otwiera" sie raz na kilka lat i podobno ma to
    niedlugo nastapic - za 2-3 miesiące. Wniosek o zmianę juz zlozylem i w
    miedzyczasie bede kompletowal papiery, by nie tracic czasu.
    Piotr