  • 11. Data: 2015-11-27 20:53:21
    Temat: Re: Choinka z Castoramy
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-27 o 20:45, Adam Sz. pisze:
> [...]
    choinke kupić, po czym poznać że korzeń jest odpowiedni, jak ja ma w domu przez
    święta traktować i co z nia zrobić przez reszte zimy i wiosne.

    > Jedz do szkolki, a nie do marketu. W szkolce Ci wszystko powiedza :-)
    > W markecie sie roslin nie kupuje. Mala szansa na przyjecie.

    Thuje mi sie przyjely chyba wszystkie jak do tej pory. Kupowane chyba
    nawet w stonce.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2015-11-27 21:27:52
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-11-27 o 16:45, Adam Sz. pisze:
    > W zeszlym roku kupilem w szkolce niewielkie (50cm) swierki w doniczkach -
    > rosnace od malego, z pelnym korzeniem etc. Na cztery sztuki (mama, babcia,
    > dwie kolezanki) po przesadzeniu - przetrwal tylko jeden. Wiec to nie takie
    > proste :)
    Drzewko po prostu zdechnie w mieszkaniu, jeśli będziesz je trzymał do
    kwietnia. Bezpośrednio po świętach trzeba je po prostu przynajmniej
    wywalić na powietrze, jeśli nie od razu do ziemi. I teraz wszystko
    zależy od zimy. Jeśli po okresie stania w +20stC wyrzucisz drzewko na
    -20stC to szanse przeżycia są małe, ale jeśli będzie +5, to już inna
    sprawa. Jeśli masz warunki do stopniowego obniżania temperatury, to
    powiększasz szanse przeżycia drzewka.

    Maciek

  • 13. Data: 2015-11-27 21:34:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 21:27:50 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > Drzewko po prostu zdechnie w mieszkaniu, jeśli będziesz je trzymał do
    > kwietnia.

    Trzymane do stycznia. Potem na dwa miesiace do w miare jasnego garazu (~5-10stC), w
    marcu do ziemi. Na 4 - przyjela sie 1 :-) Szkolka porzadna -
    kupilem tam juz dziesiatki, jak nie setki roslin :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2015-11-28 01:03:09
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-11-27 o 21:34, Adam Sz. pisze:
    > Trzymane do stycznia. Potem na dwa miesiace do w miare jasnego
    > garazu (~5-10stC), w marcu do ziemi. Na 4 - przyjela sie 1 :-)
    > Szkolka porzadna - kupilem tam juz dziesiatki, jak nie setki roslin :)
    Już pisałem, że mi na 4 przyjęły się 2, przy czym ja nigdy nie
    przechowywałem, tylko jak były w styczniu chwilowo sprzyjające warunki,
    to od razu szła do ziemi. Pochodzenia nie znam, tzn. kupiłem od
    handlarzy choinkami. Jak widać jest to w pewnym stopniu ruletka, ale nie
    można napisać, że na pewno się nie uda i szkoda próbować. Podane przeze
    mnie "rady" mają jedynie zwiększyć szansę na przeżycie drzewka, ale nie
    gwarantują niczego.

    Maciek

  • 15. Data: 2015-11-28 22:48:04
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 20:45:17 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    >
    > Jedz do szkolki, a nie do marketu. W szkolce Ci wszystko powiedza :-)
    > W markecie sie roslin nie kupuje. Mala szansa na przyjecie.

    Ale watkotworca kupil w castoramie.

    Ale masz racje, w marketach roslin lepiej nie kupowac.