  • 1. Data: 2012-08-03 17:03:38
    Temat: Cholreny debilizm przepisów w RP
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cholerny świat to jest chore że zrobienie głupiej instalacji gazowej trwa ok
    pół roku... dwa miesiące projekt, trzymiesiace pozwolenie na budowę i
    rozpoczęcie budowy, 1 dzień na zrobienie instalacji :)

  • 2. Data: 2012-08-03 17:22:15
    Temat: Re: Cholreny debilizm przepisów w RP
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 3 Sie, 17:03, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Cholerny wiat to jest chore e zrobienie g upiej instalacji gazowej trwa ok
    > p roku...  dwa miesi ce projekt, trzymiesiace pozwolenie na budow i
    > rozpocz cie budowy, 1 dzie na zrobienie instalacji :)

    Długo coś - ja w zeszłym roku załatwiałem przyłącz - i to pieprzone
    zgłoszenie przyłącza(30 dni) było najdłuższą częścią, bo samą
    ostateczną decyzję na PnB miałem w tym samym czasie. Przenosiny do
    Krakowa aż tak zepsuły?

    Ale fakt, instalacja gazowa to chyba najbardziej popieprzona procedura
    - osobny papier na 3 metry rury, psia ich mać. Zarobi projektant,
    kominiarz, wykonawca - zwalczamy bezrobocie i kryzys.

    mucher

  • 3. Data: 2012-08-03 17:39:28
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > Cholerny świat to jest chore że zrobienie głupiej instalacji gazowej trwa
    > ok pół roku... dwa miesiące projekt, trzymiesiace pozwolenie na budowę i
    > rozpoczęcie budowy, 1 dzień na zrobienie instalacji :)

    Z tego powodu nie robię gazu mimo, że mi podjechali z rurą pod dom.
    I jeszcze sie nie opłaca sama instalacja. Razem by mnie to kosztowało z
    10.000.
    Okoliczni mówią, że w zimie pompują azot. Liczniki się kręcą, a ciepła nie
    ma.

  • 4. Data: 2012-08-03 18:43:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > Z tego powodu nie robię gazu mimo, że mi podjechali z rurą pod dom.
    > I jeszcze sie nie opłaca sama instalacja. Razem by mnie to kosztowało z
    > 10.000.

    Dziwne. Dwa lata temu projekt kosztowal mnie 500zl, wykonanie z materialem
    ok. 1000, geodeta i takie tam, pewnie ze dwa tysie z kawalkiem i po sprawie.
    Dlugosc przylacza 8m do domu, 6m wewnatrz.

    > Okoliczni mówią, że w zimie pompują azot. Liczniki się kręcą, a ciepła nie
    > ma.

    Woleliby pewnie podtlenek azotu. :-)

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2012-08-03 18:48:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mucher wrote:

> [...]
    > zgłoszenie przyłącza(30 dni) było najdłuższą częścią, bo samą
    > ostateczną decyzję na PnB miałem w tym samym czasie. Przenosiny do

    przyłacza wod, kan, prąd sie zgłasza gaz się występuje o pozwolenei na
    budowę. nawet jek chcesz legalnie przenieść cholerny piecyk w domu.

  • 6. Data: 2012-08-03 18:53:47
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-08-03 17:39, kiki pisze:

> [...]
    > 10.000.
    > Okoliczni mówią, że w zimie pompują azot. Liczniki się kręcą, a ciepła

    jest to jedna wielka bzdura
    po pierwsze wszelkie manipulowania ze składem jest praktycznie
    niemożliwe poza głownymi węzłami, zbiornikami gazu itp.

    po drugie. jest to bardzo niebezpieczne i nikt na to sobie nie pozwoli
    bo koszmar gazowników to zapowietrzona instalacja
    taki korek powietrzny moze zrobić wielkie bum

    gospodyni domowa gotuje zupę na gazie, powietrze dochodzi do piecyka
    płomień gaśnie po jakimś czasie wraca gaz... ale juz się nie pali tylko
    gromadzi się w kuchni....przychodzi gospodyni patrzy... o zgasł płomień
    ... odpala zapałkę i BUM !!

    co do jakości gazu to chyba gra rozgrywa się na bardzo wysokich stołkach.

    michal

  • 7. Data: 2012-08-03 19:08:14
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 3 Aug 2012 17:03:38 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > Cholerny świat to jest chore że zrobienie głupiej instalacji gazowej trwa ok
    > pół roku... dwa miesiące projekt, trzymiesiace pozwolenie na budowę i
    > rozpoczęcie budowy, 1 dzień na zrobienie instalacji :)

    Bywa...
    BTW, z ciekawości - jakiego rzędu pieniądze trzeba zapłacić za przyłącze
    od skrzynki do ściany domu (ok. 25 m) + kawałe rury w środku do pieca
    (ze 2 m)?

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Piękno - ulotne zjawisko, mijające zwykle po wytrzeźwieniu

  • 8. Data: 2012-08-03 19:29:00
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

> [...]
    > 10.000.
    > Okoliczni mówią, że w zimie pompują azot. Liczniki się kręcą, a ciepła nie
    Z ciebie to jednak ładny bajkopisarz.....
    10 tys.? a może 20?

  • 9. Data: 2012-08-03 20:51:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Usrobo wrote:

> [...]
    > płomień gaśnie po jakimś czasie wraca gaz... ale juz się nie pali
    > tylko gromadzi się w kuchni....przychodzi gospodyni patrzy... o zgasł

    drogi kolego nie dają azotu zamiast gazu tylko go rozcieńczają aby utrzymać
    ciśnienei dyspozycyjne...

    ja to nawet widze czasem w dużych kotłowniach podczas wilkich mrozów.

  • 10. Data: 2012-08-03 21:36:42
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    > drogi kolego nie dają azotu zamiast gazu tylko go rozcieńczają aby utrzymać
    > ciśnienei dyspozycyjne...
    >
    > ja to nawet widze czasem w dużych kotłowniach podczas wilkich mrozów.

    ostatniej zimy zaobserwowalem nastepujace zjawisko:
    na zewnatrz odwilz - plomien palnika w kuchence pomaranczowy
    w ciagu kilku dni nadeszly mrozy - plomien w kolorze niebieskim

    --
    pozdr Z.